روش درست کردن چیز کیک انجیر | دستور تهیه چیز کیک انجیر

چیز کیک انجیر انتخاب خانومای کدبانو برای پذیرایی از مهمونای خاص! + طرز تهیه

چیز کیک انجیر یه چیز کیک سه لایه خوشمزه هستش که در این مطلب روش تهیه اون رو قرار دادیم.
چیز کیک انجیر انتخاب خانومای کدبانو برای پذیرایی از مهمونای خاص! + طرز تهیه

چیز کیک انجیر یک چیز کیک تابستانی خاص که از سه لایه مختلف با طعم های متنوع تشکیل شده است و به عنوان یک عصرانه یا میان وعده خوشمزه سرو میشود. اگر میخواهید یک عصرانه متفاوت برای مهمان ها داشته باشید چیز کیک انجیر انتخاب بسیار مناسبی است. در ادامه مطلب طرز تهیه چیز کیک انجیر  را برایتان قرار داده ایم.

مواد لازم برای لایه بیسکویت:

  • بیسکویت پتی فور ساده یا شکلاتی     ۲ بسته
  • کره     ۱۰۰ گرم

بیشتر بخوانید: چجوری تو خونه انجیر خشک کنم؟


مواد تشکیل دهنده لایه پنیر:

  • پنیر خامه ای ویلی     ۴۰۰ گرم
  • کرم رنگ     ۲۰۰ گرم
  • شکر پودر شده     ۴ تا ۵ قاشق غذاخوری
  • انجیر خرد شده     ۱ مشت پر
  • پودر ژلاتین     ۱ قاشق غذاخوری
  • اب    به مقدار کافی

مواد لازم برای لایه ژله:

  • پودر ژل آلوئه ورا     ۱ بسته
  • آب جوش    به مقدار کافی
  • انجیر برای تزئین     به مقدار کافی
  • پودر پسته یا خلال، پودر نارگیل و پودر بادام برای تزیین     به مقدار کافی
  • گردو یا فندق خرد شده برای تزیین    به مقدار کافی
  • شکلات چیپسی برای تزیین    به مقدار کافی
  • موز برش خورده برای تزئین     ۱ قطعه

بیشتر بخوانید: چیز کیک نارگیلی؛ یک دسر لاکچری برای مهمونی! + طرز تهیه

 

طرز تهیه چیزکیک انجیر:

مرحله ۱: بیسکویت های پتی پور را آسیاب کنید

ابتدا بیسکویت های پتی پور را در مخلوط کن یا غذاساز بریزید و کاملا مخلوط کرده و پودر کنید تا بافت آن ها یکدست شود، بنا به سلیقه و سلیقه خود می توانید از بیسکویت های ساده یا شکلاتی استفاده کنید سپس بیسکویت های پودر شده را در ظرف دیگری بریزید.

مرحله ۲: کره ذوب شده را با پودر بیسکویت مخلوط کنید

سپس در قابلمه کوچکی مقداری کره بریزید و روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید تا کره ذوب شود، وقتی کره کاملا ذوب شد روی بیسکویت ها بریزید و با قاشق به آرامی مخلوط کنید تا کره به خورد بیسکویت ها برود و بافت دست به دست بیاید. شکل گرفت.

مرحله ۳: مخلوط بیسکویت و کره را داخل قالب بریزید و فشار دهید

سپس کف تابه را کاغذ روغنی گذاشته و در تابه را ببندید و بیسکویت ها را کف تابه بچینید و بیسکویت ها را کف تابه پهن کنید و با کفگیر یا ظرفی دیگر بیسکویت ها را فشار دهید، از ضخامت بیسکویت ها مطمئن شوید. در همه قسمت ها یکسان است

مرحله 4: لایه بیسکویت را در یخچال بگذارید و انجیرها را برش دهید

سپس قالب بیسکویت کره را در فریزر قرار دهید و نیم ساعت تا یک ساعت استراحت دهید و به حالت غلیظی در بیاید و در این مدت انجیرها را با چاقوی تیز برش دهید و به مخلوط کن بریزید تا پودر شود.

بیشتر بخوانید:کیک گیلاس رو به روش قنادی ها درست کن+ طرز تهیه

مرحله ۵: انجیرها را در مخلوط کن خرد کنید

سپس انجیرهای خرد شده را داخل همزن بریزید و پودر کنید، ابتدا انجیرها به سختی پودر می شوند اما بعد از چند دقیقه هم زدن انجیرها کاملا کوچک و له می شوند سپس انجیرهای خرد شده را از داخل میکسر خارج کنید. همزن، آنها را در ظرفی ریخته و کنار می گذاریم.

مرحله ۶: پودر ژلاتین را با آب مخلوط کنید

پودر ژلاتین را در یک کاسه کوچک بریزید، مقداری آب جوش به آن اضافه کنید، هم بزنید تا کاملا مخلوط شود و با دست بافتی به دست آید، ژلاتین باید کاملا در آب حل شود، سپس کاسه را کناری بگذارید تا مخلوط شفاف و یکدست شود. .

مرحله 7: پنیر خامه ای را با خامه صبحانه مخلوط کنید

پنیر خامه ای را در یک کاسه بزرگ بریزید، بهتر است از پنیر ویلی استفاده کنید، سپس مقداری خامه صبحانه به آن اضافه کنید، با چنگال خوب هم بزنید تا کاملا مخلوط و یکدست شود تا عطر و طعم خامه و پنیر را احساس کنید. . به خوبی ترکیب شده است

مرحله 8: پودر قند را به مخلوط پنیر خامه ای اضافه کنید

سپس پودر قند را به مواد اضافه کنید، هم بزنید تا خوب مخلوط شوند، پودر قند باید در مخلوط پنیر خامه ای حل شود، مراقب باشید از پودر قند استفاده کنید و به جای آن از شکر استفاده نکنید زیرا بافت کیک زیباتر و با کیفیت تر است. شکر پودر شده.

مرحله 9: ژلاتین و انجیر آسیاب شده را به مواد اضافه کنید

بعد مخلوط ژلاتین را داخل مخلوط پنیر و خامه و پودر قند بریزید و با قاشق خوب هم بزنید تا ژلاتین با مواد مخلوط شود تا بافت آن یکدست شود سپس انجیر آسیاب شده را داخل مواد بریزید و مخلوط کنید تا مخلوط یکدست شود. به طور کامل تشکیل شده است. یک دست می شود

مرحله 10: مخلوط پنیر را روی لایه کوکی بریزید

در مرحله بعد قالب بیسکویت را از یخچال خارج کنید سپس مخلوط خامه و پنیر را روی بیسکویت ها بریزید، سطح آن را با کفگیر صاف کنید، قوام این لایه مخلوط به دلیل وجود انجیر داخل آن تقریبا سفت شده و سریع به هم می چسبد.

مرحله 11: لایه دوم را در یخچال قرار دهید و ژله آلوئه ورا را در ظرف بریزید.

سپس قالب را دوباره در یخچال قرار دهید، لایه دوم را به مدت ۵ ساعت در یخچال بگذارید، خوب خودش را بگیرد تا بافت آن کاملا سفت و منسجم شود، در همین حین مقداری پودر ژله بی رنگ مانند ژله آلوئه ورا در ظرفی ریخته، بریزید.

مرحله 12: آب جوش را به پودر ژله اضافه کنید و با هم مخلوط کنید

سپس مقداری آب جوش به آن اضافه کنید، هم بزنید تا کاملا مخلوط و یکدست شود، پودر ژله باید در آب حل شود تا بافت مخلوط کاملا شفاف و یکدست شود، کاسه همزن را روی حرارت غیرمستقیم نگه دارید، هم بزنید تا ذرات ژله یکدست شود. به طور کامل در آب حل می شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه چیز کیک یخچالی انبه برای مهمان های ویژه

مرحله 13: مخلوط ژله را روی لایه پنیر بریزید و در یخچال قرار دهید

پس از آن ظرف ژله را کنار می گذاریم تا در دمای محیط کمی خنک شود سپس قالب چیزکیک را از یخچال خارج کرده و مخلوط ژله را روی آن می ریزیم و دوباره در یخچال قرار می دهیم و می گذاریم دو ساعت بماند و می گیریم. لایه سوم..

مرحله 14: چیزکیک را با انجیر تزئین کنید

وقتی لایه سوم کاملا فرم گرفت تا بافتش سفت شد و به هم چسبید قالب را از یخچال بیرون آورده با مقداری انجیر که از وسط نصف کرده اید تزئین کنید، بهتر است کیک انجیر را به سلیقه خود درست کنید. و ترجیح. تزئین

مرحله 15: کیک پنیر انجیر را برش دهید

برای تزیین کیک انجیر میتونید از پودر یا خلال پسته، پودر نارگیل، گردوی آسیاب شده، فندق آسیاب شده، خلال بادام یا شکلات چیپسی و چند تکه موز رول شده استفاده کنید.سپس کیک انجیر را شکل دهید.به اندازه دلخواه برش بزنید. سپس یک تکه چیزکیک انجیر را در بشقاب سرو مناسب قرار دهید و به عنوان یک دسر شیک و جذاب یا یک صبحانه خوشمزه با چای داغ سرو کنید.

منبع : نقره فام




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/3ekzey

اخبار داغ