روش تهیه باقلوا شکلاتی | دستور پخت باقلوا شکلاتی

اگه هم شکلات دوس داری هم باقلوا، حتما عاشق باقلوا شکلاتی میشی! + طرز تهیه

طرز تهیه باقلوا شکلاتی که یکی از خوشمزه ترین شیرینی هاست را در اینجا برای شما قرار داده ایم.
اگه هم شکلات دوس داری هم باقلوا، حتما عاشق باقلوا شکلاتی میشی! + طرز تهیه

باقلوا، به عنوان یکی از قدیمی ‌ترین و پرطرفدار ترین دسر های خاورمیانه، اکنون با لمسی از نو آوری، به شکل جدیدی از خود به نام باقلوا شکلاتی ارائه شده است. باقلوا شکلاتی، که از ترکیب بافت سنتی خمیر یوفکای باقلوا و طعم غنی شکلات به وجود آمده، توانسته است دوستداران شیرینی را با تجربه‌ ای متفاوت از طعم مواجه سازد.باقلوا شکلاتی از شیرینی های خوشزه و معروف کشورهای عربی، ترکیه و برخی مناطق کشور خودمون مثل یزد می باشد و این باقلوا پیشنهاد ویژه ای برای طرفداران شکلات می باشد.

مواد خمیر باقلوا شکلاتی

  • آرد 4 لیوان
  • پودر کاکائو 3 قاشق غذاخوری
  • شیر 1 لیوان
  • تخم مرغ 3 عدد
  • نمک نصف قاشق چای خوری

بیشتر بخوانید: بدون فر شیرینی باقلوا درست کن!

مواد شربت باقلوا شکلاتی

  • شکر 4 لیوان
  • آب 4 لیوان
  • آب لیمو چند قطره

مواد میانی باقلوا شکلاتی

  • پسته (گردو یا فندق هم می توانید استفاده کنید) 250 گرم
  • شکلات اشکی یا پولکی 1 فنجان چای خوری

مواد رویه باقلوا شکلاتی

  • کره 250 گرم
  • پودر نشاسته ذرت برای باز کردن خمیر به میزان نیاز

مراحل طرز تهیه باقلوا شکلاتی:

مرحله 1

برای درست کردن باقلوا شکلاتی خوشمزه ابتدا آرد و پودر کاکائو را در یک ظرف گود مانند باهم مخلوط می کنیم. می توانید مقدار کاکائو را به صورت سلیقه ای کم یا زیاد کنید.

بیشتر بخوانید: بدون فر و همزن این کیک باقلوا خوشمزه رو درست کن! + طرز تهیه

مرحله 2

سپس وسطش حوض ایجاد کرده و تخم مرغ، شیر و نمک را در قسمت وسط بریزید و ابتدا با قاشق مایه وسط را مخلوط کنید و بعد کم کم از مخلوط آرد و کاکائو اطراف به سمت وسط بیاورید و با دست ورز بدهید تا خمیر به دست نچسبد.

مرحله 3

حالا از خمیر چانه هایی به وزن 100 گرم می گیریم و با دست گرد می کنیم. سپس آن ها را داخل نشاسته ذرت می غلتانیم و کمی با وردنه باز می کنیم تا مسطح شود.

مرحله 4

حالا برای استراحت دادن ما بین شان نایلون فریزر پهن می کنیم و روی هم می چینیم و بعد داخل یخچال به مدت 2 ساعت استراحت دهید.

مرحله 5

سپس خمیرهای استراحت داده شده را با نشاسته ذرت و با کمک وردنه باز می کنیم. حتما هر طرف خمیرها نشاسته ذرت بپاشید تا راحت و نازک باز شود. توجه کنید به دلیل اینکه داخل این خمیر کاکائو هست کمی لطافتش کمتر از باقلوا معمولی است. برای همین تا جایی که می توانید و امکانش هست نازک باز کنید.

مرحله 6

بعد از باز کردن، نشاسته اضافی روی خمیرها را می تکانیم و بعد نصف آن ها را کف قالب مورد نظر خود می چینیم و از طراف اضافه هایشان را برش می زنیم. باید به طور یکسان در همه قسمت سینی پهن کنید و بعد رویشان پسته یا مغزهای دلخواهتان را بریزید و شکلات اشکی هم رویش بپاشید.

مرحله 7

سپس نصف دیگر چانه ها را هم باز کنید و لا به لا روی هم در قسمت بالایی‌ بچینید و لایه آخر را یک ورقه سالم و یکدست قرار دهید تا شکل زیباتری داشته باشد. من برای قسمت زیر 6 لایه خیمر گذاشتم و برای قسمت وسط پسته و‌ شکلات و سه چانه دیگر خمیر را هم در لایه بالا پهن کردیم. اگر چانه ها اضافی آمد داخل قالب دیگری پهن کنید.

بیشتر بخوانید: باقلوا دروغین؛ یه شیرینی متفاوت با طعم به یاد موندنی + طرز تهیه

مرحله 8

حالا خمیر اطراف ظرف را با چاقو مرتب می کنیم تا هم برش ها منظم و زیباتر شود و هم ظاهر باقلوا زیبا تر شود و در آخر به شکل دلخواهتان برش بزنید. من برش مربعی زدم.

مرحله 9

حالا مقدار گفته شده کره را ذوب می کنیم و بعد از اینکه کف روی کره را گرفتیم آن را کنار می گذاریم تا ولرم شود. برای براق شدن باقلوا می توانید کمی روغن مایع هم اضافه کنید.

مرحله 10

بعد از اینکه کره ولرم شد (نه داغ نه سرد) آن را روی باقلواها می ریزیم. سپس سینی حاوی باقلواها را برای پخت درون فر از یک ربع قبل گرم شده با دمای 175 درجه سانتی گراد به مدت 75 دقیقه می گذاریم تا بپزند.

مرحله 11

توجه کنید باقلواهایی که چندین لایه روی هم چیده میشود نیاز به زمان پخت بیشتری دارند چون اگر داخلش خوب نپزد باقلوای خیلی بدی خواهید داشت.

مرحله 12

در این فاصله شربت باقلوا را درست می کنیم. برای این کار شکر و آب را داخل قابلمه می ریزیم و یک برش لیمو هم داخلش بچکانید و پوست لیمو را هم داخلش بیندازید.

بیشتر بخوانید: دسر کادایف؛ بهترین جایگزین برای باقلوا

مرحله 13

سپس شربت را روی حرارت می گذاریم و وقتی جوشید 20 تا 25 دقیقه صبر کنید تا بجوشد و غلیظ شود. توجه کنید اگر شربت باقلوا خیلی غلیظ شود باقلوا زود شکرک می زند و اگر خیلی شل باشد باقلوا نرم می شود.

مرحله 14

اگر حباب های سطح شربت که در حال جوشیدن است درشت باشد شربت عالی است و اگر با ملاقه از شربت بردارید و دوباره داخل قابلمه بریزید و قطره آخری که از مراقه چکه می کند به سختی چکه کند شربت آماده است.

مرحله 15

سپس باقلوا را از داخل فر خارج کنید و با چاقو قسمت های برش خورده را یک مرتبه دیگر کامل برش بزنید و یکی دو دقیقه بعد از خارج کردن از فر شربت داغ را روی باقلوا داغ بریزید و اجازه دهید شربت به خوردش برود و با شکلات آب شده و پسته تزیین کنید. امیدوارم این باقلوا شکلاتی خوشمزه را درست کنید و لذت ببرید.

منبع : بارونک




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/3gd6yx

اخبار داغ