دکوراسیون اتاق خواب دخترانه | اتاق خواب دخترانه | دکوراسیون اتاق خواب

دخترهای گل؛ باید و نبایدهای چیدمان اتاق خوابتون اینجاست!

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه با توجه به سلیقه خود شخص هست اما نکات مهمی تو نحوه چیدمان اون وجود داره که باید رعایت کنین!
دخترهای گل؛ باید و نبایدهای چیدمان اتاق خوابتون اینجاست!

اتاق خواب یکی از مهم‌ ترین فضاهای منزل برای کسب آرامش است به‌ خصوص اگر مخصوص دخترها باشد. پس بهتر است برای چیدمان و دکوراسیون اتاق خواب دخترانه نهایت تلاش خود را بکنید، دکوراسیون اتاق خواب دخترانه ظرافت‌ ها و پیچیدگی هایی دارد که باید به آن ها توجه کنید، در ادامه این بخش از سبک زندگی شما رو با بایدها و نبایدهای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه آشنا می کنیم!

1- الگو و بافت اتاق

این دو عنصر اهمیت زیادی در اتاق خواب دخترانه دارند؛ به‌عنوان‌مثال اگر می‌خواهید یک اتاق لوکس و مدرن داشته باشید باید تمام وسایل و لوازم اتاق خواب را بر اساس همین سبک انتخاب کنید.

2- مقیاس و تناسب

وسایل اتاق خواب باید با هم هماهنگ باشند، به‌عنوان‌مثال نوع پرده، نوع لامپ، اندازه مبلمان، تخت خواب، پاتختی، دراور، تابلو و … باید با هم مرتبط باشند.

3- فرش اتاق

حتماً تا به حال دیده‌اید که فرش بعضی از اتاق‌ها به قدری کوچک است که بخش زیادی از آن زیر تخت رفته است! ابعاد فرش باید به گونه‌ای باشد که بعد از گذاشتن تخت بتوانید حداقل پایتان را روی آن بگذارید.

تذکر: اندازه اتاق در انتخاب ابعاد فرش تأثیر مستقیم دارد.

4- رنگ و مدل پرده

رنگ پرده کاملاً سلیقه‌ای است اما پشت هر رنگی معنای روانشناسی خاصی وجود دارد؛ به‌عنوان‌مثال آبی آرامش بخش است و نارنجی یا زرد طراوت و سرزندگی را به اتاق هدیه می‌دهد. پیشنهاد ما این است که ابتدا بر اساس سلیقه خودتان چند رنگ را انتخاب کنید سپس با بررسی معنای علمی هر کدام از آن‌ها تصمیم نهایی را بگیرید.

اغلب مردم توجه زیادی به پرده اتاق ندارند و فقط به دنبال مدلی هستند که پنجره را به خوبی بپوشاند؛ در صورتی که مدل پرده تأثیر زیادی در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه دارد. شما می‌توانید پرده را به‌صورت ساده، زبرا، پانچ، سلطنتی، فانتزی یا مدل‌های دیگر انتخاب کنید. اگر فضای اتاقتان کوچک است به جای مدل‌های سلطنتی که حجم زیادی دارند، مدل‌های ساده و حریر را انتخاب کنید.

5- دسترسی به تخت خواب

تخت خواب عنصر اصلی اتاق است پس باید در نقطه کانونی قرار بگیرد. بهتر است تخت را در جایی بگذارید که نتوان از در ورودی آن را به‌طور مستقیم دید. با توجه به اینکه قرار است شما در تخت خوابتان احساس آرامش کنید پس بهتر است پشت آن پنجره نباشد تا آرامشتان به هم نخورد.

6- نورپردازی

یکی از پارامترهای مهم در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه نورپردازی است. نور کافی و مناسب علاوه بر اینکه در طول روز حس و حال و انرژی خوبی به شما می‌دهد هنگام خواب هم کمک می‌کند تا ترشح هورمون‌های خواب به خوبی انجام شود و در طول شب آرام بخوابید.

آیتم‌های یک اتاق خواب دخترانه

1- تخت خواب

امروزه تخت خواب‌ها تنوع بیشتری پیدا کرده‌اند. شما می‌توانید در انواع و طرح‌های مختلف آن‌ها را انتخاب کنید به‌عنوان‌مثال از تخت‌های حفاظ دار برای کودکان و از تخت‌های تاشو، دو طبقه یا دیواری برای اتاق‌های کوچک استفاده کنید.

2- کمد لباس

یکی از لوازم ضروری اتاق خواب کمد لباس است. دلیل اهمیت آن هم کاملاً مشخص است. کمد لباس نه‌تنها در اتاق بزرگسالان بلکه در اتاق کودکان هم جزو اقلام ضروری محسوب می‌شود. طراحی و سبک‌های متنوع کمدها باعث شده تا انتخاب آن‌ها راحت‌تر باشد. امروزه اکثر خانه‌ها فضای کافی برای کمد لباس ندارند به همین علت کمدهای دیواری یا متحرک نقش پررنگ‌تری پیدا کرده‌اند.

3- کمد دیواری

در بخش قبل درباره کمد لباس صحبت کردیم اما کمد دیواری هم نکات خاص خودش را دارد و نمی‌توان آن را در لیست وسایل اتاق نادیده گرفت. کاربرد کمد دیواری فقط به نگهداری از لباس‌ها محدود نمی‌شود بلکه جایی برای نگهداری از تشک‌ها، بالش‌ها، لوازم شخصی و عمومی است که می‌خواهید به چشم نیاید.

4- جالباسی

هنگامی که وارد اتاق خواب می‌شویم معمولاً لباس‌هایمان را درون کمد نمی‌گذاریم بلکه به دنبال جای راحت‌تری برای آویزان کردن آن‌ها می‌گردیم. جالباسی‌ها علاوه بر اینکه چهره و ساختار اتاق خواب را زیباتر می‌کنند، مانع از به هم ریختگی آن می‌شوند.

5- آینه و درآور

دراور، کنسول، میز و آینه یکی از وسایل ثابت و همیشگی اتاق خواب است که تأثیر زیادی بر زیبایی آن می‌گذارد.

  • دراورها کشورهای متعددی دارند و شما می‌توانید از آن‌ها برای نگه داشتن لباس‌ها، وسایل اضافی یا وسایل شخصی استفاده کنید.
  • کنسول و میز آینه هم خانواده دراورها هستند که در جهیزیه عروس بیشتر به چشم می‌خورند. این وسیله معمولاً جنبه تجملاتی دارد.
  • میز و آینه هم که به نام میز آرایش شناخته می‌شود همیشه در اتاق خواب‌ها وجود داشته است.
  • امروزه در شبکه‌های مجازی می‌بینیم که آینه‌های بزرگ و قدی هم جزو دکوراسیون اتاق خواب دخترانه شده‌اند. این آینه‌ها بیشتر جنبه تزیینی دارند.

6- پاتختی

یکی از وسایلی که در اتاق خواب ضروری است «پاتختی» است. پاتختی به شما اجازه می‌دهد تا هنگامی که روی تخت هستید وسایلتان را جایی بگذارید که ارتفاعش با شما هماهنگ است؛ همچنین کشوهای کوچکی دارد که کمک می‌کند وسایل ضروری‌تان را در آن قرار دهید. معمولاً برای زیبایی اتاق خواب پاتختی ۲ عدد است تا حالت قرینه آن حفظ شود.

7- مبلمان راحتی

در حالت عادی مبلمان راحتی در اتاق خواب وجود ندارد و در لیست لوازم ضروری قرار نمی‌گیرد اما اگر فضا و بودجه کافی دارید و می‌خواهید اتاق خوابتان حالت مدرن‌تری پیدا کند، می‌توانید از یک مبل تک نفره راحتی استفاده کنید. مدل مبل با توجه به سلیقه و کارایی که مد نظرتان است انتخاب می‌شود. اگر تمایلی به خرید مبل ندارید، می‌توانید از صندلی‌های کوچک چوبی استفاده کنید. این صندلی‌ها معمولاً برای میز آرایش یا کنار تخت استفاده می‌شوند.

8- میز تحریر

مطالعه در رده‌های سنی مختلف از کودکان گرفته تا بزرگسالان اهمیت دارد به همین علت وجود یک میز تحریر جذاب و استاندارد از الزامات اتاق خواب است. این میزها شیشه‌ای، فلزی، چوبی، نئوپان یا ام دی اف هستند و در ابعاد مختلفی طراحی می‌شوند. شما باید با توجه به اندازه اتاق، سبک و فرمی که مد نظرتان است این میزها را انتخاب کنید.

منبع: فوت و فن




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/4baj53

اخبار داغ