روش درست سلفون کشیدن | راه آسان سلفون کشیدن

یه عمر اشتباه سلفون کشیدیم! | آسون ترین ترفند سلفون کشی به کمک فریزر + ویدیو

همیشه میخوای سلفون بکشی اذیت میشی؟ باز کردن سلفون برات سخته؟ این مطلب رو بخون.
یه عمر اشتباه سلفون کشیدیم! | آسون ترین ترفند سلفون کشی به کمک فریزر + ویدیو

پلاستیک های سلفون یکی از بهترین وسایلی بوده که می توان برای مهر و موم کردن مواد غذایی داخل ظروف از آنها استفاده کرد. زیرا به طور محکمی روی همه ی ظروف چسبیده و از ورود هوا به داخل ظرف جلوگیری می کنند. در این مطلب روش درست سلفون کشیدن روی مواد غذایی و ظروف را یاد خواهید گرفت. چون همگی ما با سلفون کشیدن مشکل داریم چون  علی رغم کارایی بسیار بالایشان استفاده از آنها گاهی برای همه، شاید کمی دشوار باشد. بهتر است مطلب زیر را بخوانید ویدیو را هم ببینید تا روش درست سلفون کشیدن را با هم یاد بگیریم.

  شاید بارها برایتان پیش آمده که برای استفاده از مقدار کوچکی از این پلاستیک، بارها و بارها تنها مچاله هایی از آن در دستتان مانده و مقدار زیادی از پلاستیک سالم و تمیز را فقط به دلیل این که خراب شده دور انداخته اید. به همین دلیل در رستوران ها و مکان هایی که دائماً با پلاستیک سلفون سر و کار دارند آن را در جا فویلی مخصوص گذاشته تا راحت تر از آن استفاده می کنند.ترفند آن بسیار ساده، آسان و موثر است. ابتدا به این سوال جواب دهید که رول سلفون خود را در کجای خانه نگهداری می کنید؟

بیشتر بخوانید: ترفندهای طلایی برای فریز کردن خورشت + نکات

1- در کابینت یا دراور آشپزخانه؟

2- یا در فریزر؟

بله درست شنیدید فریزر! پلاستیک سلفون زمانی که در فریزر گذاشته و در معرض هوای سرد قرار می گیرد، به طور موقت به دو دلیل چسبندگی خود را از دست می دهد. اول این که سرما الکتریسیته ی ساکن آزار دهنده ی موجود در آن از بین رفته و دوم اینکه ساختار ملکولی این نوع پلاستیک ها که پلی اتیلن با چسبندگی بالاست، زمانی که در دمایی متفاوت قرار می گیرد تغییر می کند.

دکتر چاد اورزل، دانشیار فیزیک و نجوم در دانشکده ی Union می گوید: چسبندگی بین پلاستیک زمانی به وجود می آید که مولکول های سطح پلاستیک، آرایش خودشان را مداوم تغییر داده تا بتوانند پیوندهای شیمیایی ضعیف ایجاد کنند.

دمای پایین ممکن است این روند را به میزان کمی مهار کرده و در نتیجه چسبندگی سلفون را از بین ببرد.پس پلاستیک های سلفون را که دائماً در استفاده از آنها مشکل دارید، در فریزر نگهداری کرده تا باز کردن و کشیدن آنها بدون کوچکترین چسبندگی و به راحتی دیگر پلاستیک ها باشد.

بیشتر بخوانید: ترفند خانگی برای تیز کردن قیچی

امتحان این روش باعث خواهد شد که دیگر هیچگاه سلفون را در کابینت یا دراور نگذارید.

این ویدئو تا به حال ۲/۲ میلیون بازدید داشته و با استقبال کاربران شبکه اجتماعی تیک تاک مواجه شده است.
این کاربر در ویدئوی خود می گوید که وقتی خاله اش کشمکش های او هنگام بسته بندی مواد غذایی با سلفون را دید، این ترفند مفید را به او یاد داد.

او در این ویدئو می گوید: «خاله ام گفت “می دونی سلفون رو باید تو فریزر گذاشت دیگه؟”»

این کاربر سپس سلفون خود را که یک شب تا صبح در فریزر گذاشته بود، بیرون می آورد و به بینندگان نشان می دهد که سلفون منجمد شده است. او رو به دوربین می گوید: «اینم برای کسانی که باورشون نمیشه. می بینید که یخ زده؟»

بیشتر بخوانید: ترفند های جلوگیری از چسبیدن کیک به قالب

بعد از آن با مچاله کردن قسمتی از سلفون در مشتش سعی می کند آن را به هم بچسباند و بعد به راحتی چروک آن را از هم باز می کند. سپس می گوید: «اگه تو فریزر نذاشته بودمش انقدر راحت صاف نمی شد.»
اما چیزی که این کاربر به دنبال کنندگان خود نشان نداد این است که آیا با این روش سلفون کماکان آنقدری چسبنده است که با آن بتوان مواد غذایی را بسته بندی کرد.

کاربر دیگری از وبسایت بازفید این ترفند را امتحان کرده و می گوید با این روش سلفون کماکان چسبندگی کافی را خواهد داشت.

 

منبع: فن تریکس




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/2oa9eg

اخبار داغ