آرایش مخصوص عزاداری و محرم | میکاپ مناسب محرم | میکاپ برای مراسم عزا | میکاپ مناسب مراسم ختم و عزاداری

محرم این مدلی آرایش کن تا هم شیک باشی هم نچرال + عکس

دغدغه ی خیلی از خانوما توی مراسمات محرم و عزاداری نوع میکاپ هستش در این مطلب میکاپ ساده مناسب محرم و عزاداری رو براتون قرار دادیم.
محرم این مدلی آرایش کن تا هم شیک باشی هم نچرال + عکس

 قرار است در این مقاله میکاپ مناسب مراسم ختم و عزاداری را به شما آموزش بدهیم. معمولا میکاپ‌های ساده، ملایم وسریع برای این مراسم‌ها و مجالس مناسب‌ترند. همچنین، در چنین موقعیت‌هایی هدف این نیست که توجه افراد دیگر را به خودتان جلب کنید. در ادامه گام‌به‌گام آماده شدن برای میکاپ مناسب مراسم ختم و عزاداری را با هم بررسی و اجرا می‌کنیم. پس با همراه باشید تا با نکات و ایده های میکاپ مناسب مراسم ختم و عزاداری آشنا شوید.

بخش های مختلف صورت و نحوه آرایش:

  1. پوست: کرم پودر سبک یا ضد آفتاب رنگی
  2. ابرو: ژل ابروی بی رنگ
  3. مژه: ترجیحا فقط استفاده از فرمژه یا ریمل ضدآب
  4. چشم: استفاده از مداد مشکی یا قهوه ای به جای سایه
  5. لب:برق لب یا رژ لب نزدیک به رنگ لب

بیشتر بخوانید: از تینت لب چطوری استفاده کنیم؟ | آموزش میکاپ با تینت

  • ابتدا ابروهای خود را کاملا شانه کنید تا ظاهری مرتب داشته باشند. برای اینکه ابروها به همین شکل حالت بگیرند می توانید از کمی ژل ابروی بدون رنگ استفاده کنید. ژل ابرو هم حالتی طبیعی به صورت می بخشد و هم ظاهر شما را آراسته تر نشان می دهد.
  • میکاپ برای مراسم عزاداری را تا جای ممکن ساده نگه دارید و سعی کنید تا حد امکان از کرم پودرهای رنگی با حجم سنگین استفاده نکنید.
  • برای اینکه صورت در عین کاور شدن حالتی نچرال داشته باشد، در ارایش برای عزاداری از ضدآفتاب های سبک و رنگی استفاده کنید. همچنین استفاده از پرایمر نیز به مقدار کم پیشنهاد می شود. پرایمرها علاوه بر بستن منافذ باز پوست، باعث مات شدن آرایش می شوند و خیلی جلب توجه نمی کنند.
  • در صورت گریه کردن، آرایش شما ممکن است پخش شود. ترجیحا از محصولات آرایشی ضد آب استفاده کنید.
  • برای اینکه در میکاپ مخصوص محرم مژه های شما به حالتی طبیعی فر داده شوند و این فر دوام بیشتری داشته باشد، می توانید فرمژه خود را ابتدا با باد سشوار کمی حرارت داده و سپس از آن روی مژه ها استفاده کنید.
  • بهتر است تا حد امکان از ریمل استفاده نکنید. اما در صورت تمایل بهتر است تنها یک یا دوبار روی مژه ها از ریمل ضد آب بزنید و خیلی اصرار بر بلند و حجیم کردن مژه ها نداشته باشید.
  • از محصولات آرایشی با کیفیت استفاده کنید. محصولات آرایشی با کیفیت، ماندگاری بیشتری دارند و باعث می‌شوند که پوست شما سالم‌تر به نظر برسد.
  • می توانید برای جان گرفتن چشم ها در آرایش مراسم عزاداری، از یک مداد تیره یا قهوه ای استفاده کنید و آن را به پشت و زیر چشم ها بکشید. سپس به کمک یک برس آن را کمی محو کنید تا چشم ها حالتی طبیعی به خود بگیرند.
  • بهتر است در آرایش مخصوص عزاداری تا حد امکان از سایه در هیچ تناژ رنگی استفاد نکنید.
  • رژلبی انتخاب کنید که همرنگ لب بوده و براق نباشد. می توانید از برق لب یا رژ لبی که به رنگ لب شما نزدیک باشد نیز استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: اگه پوست سفید داری؛ اینطوری آرایش کن

نکات تکمیلی آرایش مناسب مراسم عزاداری و محرم :

_ استفاده از پودر فیکس کننده چندان پیشنهاد نمی شود.

_تا حد امکان از تماس دست با صورت خودداری کنید. صورت خود را لمس نکنید و در صورت نیاز به استفاده از دستمال کاغذی، آن را محکم روی صورت خود نکشید.

_پس از پایان آرایش از اسپری فیکساتور استفاده کنید.

_برای ماندگاری بیشتر رژلب می توانید به این روش اقدام کنید. ابتدا مقداری رژلب روی لب ها بزنید. سپس یک دستمال کاغذی را روی لب ها بگذارید. حالا به کمک هر نوع پودری، اعم از پودر فیکس، پنکیک و... روی نواحی برجسته لب را به طور کامل کاور کنید. حال می توانید دستمال را برداشته و مجددا رژلب بزنید. دقت داشته باشید، همانطور که اشاره کردیم، بهتر است رژلب کمرنگ و تا حد امکان همرنگ لب های شما باشد.

_به جای استفاده از رژگونه های پودری که شاید ماندگاری کمتری داشته باشند، می توانید از ترکیب رژلب با پرایمر یا پودر فیکس استفاده کنید.

_لوازم آرایشی چرب معمولا در اثر گریه، تعریق و گرمای زیاد محیط سریع تر آب می شوند. بنابراین بهتر است برای آرایش عزاداری به سراغ این دسته از لوازم آرایشی نروید.

 

نمونه‌های آرایش مخصوص مراسم عزاداری:

آرایش ساده و ملایم:

در این نوع آرایش، از رنگ‌های تیره و مات استفاده می‌شود. کرم پودر، کانسیلر و پودر آرایشی باید به طور یکنواخت روی پوست پخش شوند. رژ گونه و رژ لب نیز باید رنگ‌های تیره و مات داشته باشند.

آرایش با سایه چشم تیره:

در این نوع آرایش، از سایه چشم تیره و مات استفاده می‌شود. سایه چشم را در پشت پلک و گوشه داخلی چشم بزنید. رژ لب نیز باید رنگ تیره و مات داشته باشد.

بیشتر بخوانید: (ویدیو) آموزش میکاپ دخترونه و عروسکی ملایم برای مبتدی ها!

آرایش با خط چشم:

در این نوع آرایش، از خط چشم مشکی یا قهوه‌ای استفاده می‌شود. خط چشم را به صورت ساده و نازک بکشید. رژ لب نیز باید رنگ تیره و مات داشته باشد.

نتیجه گیری:

در نهایت، تصمیم‌گیری در مورد ارایش در مراسم عزاداری، به عهده خود افراد است. اگر شما احساس می‌کنید که این کار به شما کمک می‌کند تا احساس بهتری داشته باشید، می‌توانید از آن استفاده کنید. اما در نظر داشته باشید که این امر ممکن است مورد قبول همه افراد حاضر در مراسم نباشد. با رعایت نکات ذکر شده در این مقاله، می‌توانید بهترین آرایش مخصوص مراسم عزاداری را داشته باشید. همانطور که در که مطالب این مقاله به شما کمک کرده شما می توانید از طریق بررو برای تمامی مراسم های خود آرایش مورد نظر خود را انتخاب کنید که مناسب مکانی باشد که میروید.

منبع :بر و رو




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/3woyod

اخبار داغ