ضرب المثل | ضرب المثل های فارسی | معنی ضرب المثل

معنی ضرب المثل ” از اونجا مونده، از اینجا رونده “ را اینجا بخوانید!

ضرب المثل های زیادی تو زبان فارسی داریم که شاید معنی و مفهوم خیلی هاشون رو ندونین، امروز تو سبک زندگی معنی ضرب المثل از اونجا مونده، از اینجا رونده رو یاد بگیرین!
معنی ضرب المثل ” از اونجا مونده، از اینجا رونده “ را اینجا بخوانید!

ضرب المثل ها داستان های کوتاه و پندآموز که از دل داستان ها یا اتفاقات تاریخی به وجود آمده اند، از اونجا مونده، از اینجا رونده یکی از ضرب المثل هایی است که ممکن است بارها شنیده باشید ولی معنی و مفهوم آن را ندانید، در ادامه این بخش از سبک زندگی معنی ضرب المثل از اونجا مونده، از اینجا رونده را به شما می گوییم!

معنی از اونجا مونده، از اینجا رونده یعنی چه؟

۱- به کسی می گویند که همه راه ها و درها به سویش بسته شده و امیدش ناامید گشته است.

۲- یعنی برای این که موقعیت بهتری کسب کند، موقعیت و پست قبلی خودش را رها می کند اما نه تنها سود و موفقیتی بدست نمی آورد، بلکه هرچه داشته را هم از دست می دهد.

۳- یعنی هرچه داشت را از دست داد. ضرر و زیان جدی به او وارد شد.

۴- بگذارید یک مثال بزنیم تا مفهوم ضرب المثل بهتر جا بیفتد: یک آقایی قصد دارد خانه اش را بفروشد و خانه ی بزرگتری بخرد. تمام پول هایش را روی هم میگذارد، خانه جدید را هم انتخاب می کند، خانه خودش را هم می فروشد اما تا خانه اش را می فروشد قیمت خانه ها به طرز عجیبی بالا می رود و این آقا که خانه اش را فروخته دیگر نمیتواند با همه پس اندازهایش آن خانه بزرگ را بخرد. نه تنها آن خانه بزرگ را، بلکه خانه دیگری هم نمی تواند بخرد.

اینجاست که متوجه میشود خیلی ضرر کرده است؛ هم خانه اش را به قیمت کمی فروخته و هم نتوانسته خانه ی دیگری بخرد. این ضرب المثل شامل حال این آقای بداقبال میشود!

منبع: دانشچی




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/3qlaa4

اخبار داغ