طرز تهیه پنکیک ویتامینه | روش تهیه پنکیک ویتامینه رژیمی

صبحانه امروز: پنکیک ویتامینه؛ مقوی و رژیمی! + طرز تهیه

پنکیک ویتامینه به خاطر وجود آرد بادام نام گرفته چون بسیار مقوی است و کلسیم بدن را تامین می کند.
صبحانه امروز: پنکیک ویتامینه؛ مقوی و رژیمی! + طرز تهیه

پنکیک یکی از انواع کیک ها می باشد که خیلی سریع تهیه می شود و در طعم ها و مزه های مختلف آن را به شما آموزش دادیم که یکی از پر طرفدارترین آن پنکیک ویتامینه است که می توانید برای  صبحانه یا عصرانه از آن استفاده کنید. اما این پنکیک ویتامینه به دلیل وجود آرد بادام بسیار مقوی است زیرا آرد بادام حاوی کلسیم و پتاسیم و منیزیم است و اگر می خواهید برای بچه ها و خانواده یک پنکیک عالی تهیه کنید حتما این رسپی را یک بار تست کنید تا از طعم و مزه بی نظیر آن لذت ببرید. امروز در سبک زندگی طرز تهیه پنکیک ویتامینه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

مواد لازم پنکیک ویتامینه

تخم مرغ ۲ عدد
شیر ۵ ق غذا خوری
آرد بادام ۲ ق غذا خوری
آرد سفید ۳ ق غذا خوری
وانیل نوک ق چای خوری
بیکینگ پودر ۱ ق چای خوری
عسل 3 ق چای خوری
کره ۱۵ گرم

 

بیشتر بخوانید:املت شوید دشمن سرطان و کلسترول خون + طرز تهیه

طرز تهیه پنکیک ویتامینه

مرحله اول: آماده سازی

ایتدا باید همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند و بعد به کمک یک قاشق غذا خوری مواد را اندازه گیری کنید و داخل کاسه های کوچک بریزید. سپس آرد سفید را به همراه بیکینگ پودر مخلوط کنید و سه بار الک کنید تا سبک شود.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه باید آرد برنج الک شده را به مخلوط آرد و بیکینگ پودر اضافه کنید و هم بزنید. برای مایعات پنکیک باید شیر را داخل شیرجوش بریزید تا کمی ولرم شود و بعد کره و عسل را اضافه کنید و حرارت را سریع خاموش کنید و در حدی که کره ذوب شود کافی می باشد.

مرحله سوم: هم زدن مواد

در ادامه تخم مرغ را شکسته و داخل کاسه بریزید و به آن وانیل اضافه کنید و یک دقیقه با همزن دستی هم بزنید تا تخم مرغ از لختگی خارج شود و بعد شکر را به مواد اضافه کنید و برای یک دقیقه دیگر مواد را هم بزنید و بعد مایعات ولرم مرحله قبل را به تخم مرغ اضافه کنید و مواد را هم بزنید و بعد مواد خشک آردی را طی دو مرحله به مواد تخم مرغی اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید و دورانی هم بزنید تا گلوله های باز شود.

مرحله چهارم: پخت پنکیک ویتامینه

در ادامه باید تابه را چرب کنید و از مواد پنکیک با کمک ملاقه به صورت گرد داخل تابه بریزید و زمانی که روی آن حباب زد برگردانید و بگذارید تا طرف دیگر نیز پخته شود و بعد در انتها با میوه دلخواه سرو کنید. نوش جان

بیشتر بخوانید:پنکیک ماست؛ صبحانه ای فوری و جذاب! + طرز تهیه

فوت و فن های دستور پخت پنکیک ویتامینه

  1. حرارت تابه باید متوسط باشد وگرنه زود می سوزد و پنکیک خام باقی می ماند.
  2. مواد را زیاد هم نزنید وگرنه پف نمی کند.
  3. از آرد برنج خانگی استفاده کنید تا خوشمزه تر شود

منبع:پارسی دی




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/4j5zwe

اخبار داغ