کیک ماست و لیمو وانیلی | کیک لیمویی اسفنجی | مواد لازم کیک ماست و لیمو

کیک ماست و لیمو، یک عصرانه خوشمزه و معطر تابستانی + طرز تهیه

کیک ماست و لیمو یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های مختلفی درست می شود. بیا تا طرز تهیه اش رو یادت بدم
کیک ماست و لیمو، یک عصرانه خوشمزه و معطر تابستانی + طرز تهیه

کیک ماست و لیمو یکی از انواع کیک های خوشمزه بین المللی است که معمولا برای عصرانه تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کیک ماست و لیمو در ادامه با سبک زندگی همراه ما باشید تا برای عصرانه این کیک ماست و لیمو رو بپزین و لذت ببرین.

مواد لازم کیک ماست و لیمو
آرد سفید ۲٫۵ پیمانه
تخم مرغ ۴ عدد
شکر ۱ پیمانه
روغن مایع ¾ پیمانه
ماست ۱ پیمانه
اسانس لیمو ۲ قطره
آب لیمو ترش تازه ۱ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر ۱ قاشق غذاخوری
وانیل ½ قاشق چایخوری

دستور پخت کیک ماست و لیمو

مرحله اول

برای تهیه کیک ماست و لیمو ترش خوشمزه ابتدا فر را با دمای ۱۷۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا زمان آماده شدن مایه کیک معطل نشویم. در ادامه تخم مرغ ها را به همراه شکر، وانیل و اسانس لیمو داخل یک کاسه بزرگ می ریزیم.

بیشتر بخوانید: کیک خامه ای اقتصادی و فوری با نان تست + طرز تهیه

مرحله دوم

حالا با همزن حدودا به مدت ۷ دقیقه با دور تند مواد را مخلوط می کنیم حجیم و کرمی رنگ شوند. در ادامه ماست را به کاسه اضاف می کنیم و در حد ۳۰ ثانیه با دور تند همرن مخلوط می کنیم تا با دیگر مواد کاملا یکدست شوند.

مرحله سوم

در این مرحله آب لیمو ترش را به همراه روغن مایع اضافه می کنیم و مجددا در حد ۳۰ ثانیه مخلوط می کنیم تا با دیگر مواد یکدست شوند. در ادامه آرد را به همراه بکینگ پودر را مخلوط می کنیم، سپس سه مرتبه الک می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مخلوط آرد و بکینگ پودر را در سه مرحله به کاسه اضافه می کنیم و با لیسک مواد را مخلوط می کنیم را با هم یکدست شوند. به دلیل اینکه ممکن است خاصیت بکینگ پودر از بین برود باید از هم زدن بیش از حد مواد صرف نظر کنیم.

مرحله پنجم

مواد را باید فقط در حدی ترکیب کنیم که با هم یکدست شوند. در ادامه قالب را با روغن جداکننده کیک یا کاغذ روغنی پوشش می دهیم و مایه کیک را داخل قالب می ریزیم. در ادامه قالب را محکم به سطح کار می کوبیم تا حباب های درون مایه کیک از بین برود.

بیشتر بخوانید:با یه لیوان چای دم کرده کاپ کیک درست کن + طرز تهیه

مرحله ششم

در این مرحله قالب را در طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۰ تا ۵۰ دقیقه درون فر بماند تا بپزد. پس از گذشت ۴۰ دقیقه کیک را با خلال دندان تست می کنیم و در صورت پخت کامل از فر خارج می کنیم.

منبع: چی شی




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/36emb9

اخبار داغ