طرز تهیه لوکوم هندوانه | دستور تهیه لوکوم هندونه | مواد لازم لوکوم هندوانه ای

لوکوم هندونه ای،شیرینی ترکی مخصوص طرفدارای باسلوق! + طرز تهیه

لوکوم هندوانه یک شیرینی ترکی خوش طعم می باشد که در این مطلب طرز تهیه آن را قرار داده ایم.
لوکوم هندونه ای،شیرینی ترکی مخصوص طرفدارای باسلوق! + طرز تهیه

یکی از شیرینی های خوشمزه و پرطرفدار ترکیه شیرینی لوکوم هندوانه است که بافتی نرم و لطیف و شبیه باسلوق دارد و خیلی راحت و سریع می‌توانید این دسر خوش طعم را درست کنید. شیرینی لوکوم هندوانه ها یا همان راحت الحلقوم ها تنوع زیادی در طعم و مزه هایشان دارند و به راحتی میتوانید آنها را در خانه تهیه کنید. ما در این مطلب روش درست کردن شیرینی لوکوم هندوانه را به ساده ترین روش قرار داده ایم.

مواد لازم برای تهیه لوکوم هندوانه:

  • آب هندوانه   ۱لیوان
  • شکر   نصف لیوان
  • نشاسته ذرت   نصف لیوان
  • وانیل   نصف قاشق چایخوری

بیشتر بخوانید: طرز تهیه شیرینی کاراملی خونگی با یه روش ساده

مرحله اول

برای تهیه لوکوم هندوانه خوشمزه ابتدا یک هندوانه را برش بزنید و پوست آن را جدا کنید و سپس هندوانه را در ظرفی بگذارید و با گوشتکوب له کنید یا در میکسر بریزید و میکس کنید تا کاملا له شود.

مرحله دوم

سپس هندوانه میکس شده را از صافی رد کنید و یک لیوان از آن را داخل یک قابلمه بریزید و شکر را به آن اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید تا با هم کاملا مخلوط شوند.

بیشتر بخوانید:شیرینی زنبوری هم کم هزینه و هم خوشمزه

مرحله سوم

بعد نشاسته ذرت را به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا با هم ترکیب شوند، سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید و مخلوط را به طور مداوم هم بزنید تا پخته شود.

مرحله چهارم

وقتی مقداری غلظت مخلوط زیاد شد، حرارت را کم کنید و تقریبا ۶ تا ۷ دقیقه دیگر با همزن دستی مخلوط را هم بزنید تا غلظت آن بیشتر و شبیه شکلات صبحانه شود.

مرحله پنجم

بعد وانیل را به مخلوط اضافه کنید و کاملا هم بزنید تا عطر وانیل آزاد شود و با مواد ترکیب شود سپس ظرف مخلوط را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.

نکته: اگر از وانیل شکری استفاده می‌کنید، یک بسته از وانیل شکری معادل ۵ گرم را به ترکیب مواد اضافه کنید.

مرحله ششم

سپس مخلوط را داخل قیف بریزید و یک کاغذ روغنی را روی سطح صاف قرار دهید و بعد مخلوط را روی آن پایپ کنید و اجازه دهید تا خودش را بگیرد و سفت شود.

مرحله هفتم

بعد از اینکه لوکوم‌ها منسجم شدند در یک ظرف شکر بریزید و آن‌ها را در شکر بغلتانید تا همه سطح آن‌ها با شکر پوشیده شود و بعد در ظرف دیگری قرار دهید.

بیشتر بخوانید:برای عصرونه بچه ها شیرینی پچ پچ خونگی رو بدون فر درست کن + طرز تهیه

مرحله هشتم

اگر از قیف استفاده نمی‌کنید وقتی مخلوط خنک شد، کف یک ظرف که از قبل شکر ریخته‌اید و کاملا پخش کرده اید، مخلوط را بریزید و سطح آن را صاف کنید.

مرحله نهم

وقتی لوکوم خودش را گرفت روی آن‌ هم شکر بپاشید و با یک چاقوی تیز به شکل و اندازه دلخواه برش بزنید، می‌توانید از قالب‌های آماده هم استفاده کنید و فرم دهید.

مرحله دهم

بعد مقداری لوکوم‌ هندوانه را در یک ظرف مناسب بچینید و مقداری مغز گردو، بادام، فندق یا پسته را هم کنار آن بگذارید و سپس این شیرینی خوشمزه را همراه با چای سرو کنید.

منبع : نکته چی




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/4v5yeb

اخبار داغ