طرز تهیه کیک خامه ای با نان تست | مواد مورد نیاز برای کیک خامه ای با نان تست

کیک خامه ای اقتصادی و فوری با نان تست + طرز تهیه

برای اینکه یک کیک فوری و بدون دردسر که مواد زیادی هم لازم نداشته باشه درست کنید حتما کیک خامه ای با نان تست را امتحان کنید.
کیک خامه ای اقتصادی و فوری با نان تست + طرز تهیه

کیک خامه ای با نان تست هم خوشمزه هم بسیار مقرون به صرفه است و با مواد قابل دسترس تهیه میشه  هم خیلی شیک و زیباست .تازه مهمان هاتون متوجه وجود نان تست هم داخل کیک نمی شوند.در ادامه با طرز تهیه کیک خامه ای با نان تست با سبک زندگی همراه باشید.

مواد لازم کیک خامه ای با نان تست

  • 4 لیوان شیر
  • 5 قاشق غذاخوری شکر
  • 2 قاشق غذاخوری آرد برنج
  • 4 قاشق غذاخوری نشاسته ذرت
  • 125 گرم خامه
  • 4 قاشق غذاخوری گلاب
  • 16 الی 18 عدد نان تست

بیشتر بخوانید:با یه لیوان چای دم کرده کاپ کیک درست کن + طرز تهیه

مراحل تهیه کیک خامه ای با نان تست

شیر رو با نشاسته،آرد برنج و شکر و گلاب خوب مخلوط کرده و بعد روی حرارت ملایم میذاریم و مدام هم میزنیم تا شیر غلیظ بشه. اگر خامه صبحانه استفاده میکنید اول کار اضافه کنید اگر مثل من خامه قنادی میخواید استفاده کنید آخر کار بریزید.. مدام هم بزنید تا گلوله نشه.وقتی مثل ماست غلیظ شد بردارید و بذارید کنار.

(خامه من شکلاتی بود)

مراحل دستور کیک یخچالی با نان تست عکس 1

 

دور نون تست دو با قیچی اشپزخونه ببرید

مراحل دستور کیک یخچالی با نان تست عکس 2

 

مراحل دستور کیک یخچالی با نان تست عکس 2

 

کف قالب رو یه نایلکس میندازیم بطوریکه دیواره ها رو هم بپوشونه و نون ها رو کیپ هم میچینیم تا درزی باز نمونه ، نون ها رو با شربت رقیق یا شیر شیرین شده خیس می کنیم.لطفا داخل مرطوب کردن نان ها دست و دلباز باشید و خوب مرطوب کنید(من از شربت گلاب استفاده کردم)

مراحل دستور کیک یخچالی با نان تست عکس 3

 

حدود ۱/۳ از مواد کرم خنک شده رو میریزیم روش و صاف می کنیم ، روش شکلات چیپسی و گردو یا دیگر مغزیجات ریخته.
ردیف دوم نون ها رو روش میذاریم و باز هم مرطوب کردن و بعد هم کرم ریختن و در آخر هم شکلات و گردو ،دوباره نان و مرطوب کردن و ۱/۳ آخر کرم رو روی نان ها میریزیم تا زمانی که داخل یخچال هست نان های بالایی خشک نشوند.
 قالب رو میذاریم ۴ ساعت یخچال تا خوب ببنده و قابل برش زدن باشه.

مراحل دستور کیک یخچالی با نان تست عکس 4مراحل دستور کیک یخچالی با نان تست عکس 4

وقتی خوب بسته شد داخل ظرف سرو بر می‌گردونیم و با خامه قنادی،گاناش یا ژله بریلو روکش و تزیین میکنیم.در این مرحله به راحتی برش زده و سرو می کنیم. من پودر کاکائو و شکلات چیپسی ریختم

ولی به این نکته توجه کنید این کیک هرچقدر در یخچال بمونه مثلا یک روز، بعد که نان ها شربت و کرم رو به خودشون جذب کردند خوشمزه تر میشه و طعم فوق‌العاده ای میگیره!
بجای آرد برنج میتوانید نشاسته بریزید یا اینکه کامل آرد برنج بریزید و از نشاسته استفاده نکنید.ولی ترکیب دستور بهترین گزینه است. برای مرطوب کردن هم آب میوه کیک رو خوشمزه تر میکنه تا شیر.

منبع:کوک پد




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/3qalgn

اخبار داغ




دیدگاه ها


Meryso10 روز پیش

حقوق بگیر بازنشسته کشوری هستم !!!! این همه توی بوق و کرنا کردند !! دو روز پیش واریز کردند حقوق رو ! ۵۰۰ هزار تومان هم کمتر شده بود !؛!؛!! خیلی تعجب کردم کارشون خیلی زشت بود !!!!