کاپ کیک چای | کاپ کیک بدون تخم مرغ

اگه به شیر حساسیت داری با یه لیوان چای دم کرده کاپ کیک درست کن + طرز تهیه

کاپ کیک چای بافت و طعم بسیار خوبی دارد و خیلی فوری تهیه می شود. اگر حتی فر ندارید می توانید داخل قابلمه نیز این کاپ کیک را تهیه کنید.
اگه به شیر حساسیت داری با یه لیوان چای دم کرده کاپ کیک درست کن + طرز تهیه

کیک های که بدون تخم مرغ و شیر تهیه می شوند اقتصادی و به صرفه هستند و مخصوص کسانی می باشد که منع مصرف لبینات دارند و شما می توانید این کاپ کیک چای بدون تخم مرغ و شیر را به راحتی در منزل تهیه کنید. این کیک بافت و طعم بسیار خوبی دارد و خیلی فوری تهیه می شود و نیازی به همزن ندارید و اگر حتی فر ندارید می توانید داخل قابلمه نیز این کاپ کیک را تهیه کنید. خلاصه این کاپ کیک چای بسیار راحت و خوش قلق می باشد و شما می توانید تحت هر شرایطی آن را بپزید. امروز در سبک زندگی طرز تهیه کاپ کیک چای بدون تخم مرغ و شیر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم کاپ کیک چای

آرد ۱ پیمانه
شکر ۱/۳ پیمانه
وانیل ۱/۴ ق چای خوری
بکینگ پودر ۱ ق چای خوری
نمک ۱ پنس
چای دم کرده ۱/۲ پیمانه
روغن مایع ۱/۳ پیمانه
کشمش و گردو ۲ تا ۳ ق غذا خوری

 

بیشتر بخوانید: کیک زردآلو با ماست رو برای مادرشوهرت درست کن تا ببینه چه عروس کدبانویی گرفته! + طرز تهیه

طرز تهیه کاپ کیک بدون تخم مرغ و شیر

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید همه مواد لازم را در دمای محیط قرار دهید تا هم دمای محیط شود. سپس به کمک پیمانه شیرینی پزی و یا یک لیوان دسته دار فرانسوی مواد را اندازه گیری کنید. فر را با دمای ۱۸۰ روشن کنید و یا می توانید یک قابلمه را کمی آب بریزید و بگذارید تا به جوش بیاید.

مرحله دوم: آماده سازی چای

۱ تا ۲ قاشق از چای دلخواه را دم کنید و بعد از دم کشیدن در پیمانه بریزید. می توانید چای را یکرنگ بریزید یا کمی آب جوش با آن مخلوط کنید درست مانند زمانی که چای را برای نوشیدن در فنجان می ریزید. آرد سه بار الک شده را با شکر، وانیل، بکینگ پودر و نمک مخلوط کنید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

چای گرم را اضافه و مخلوط کنید تا شکر کاملا حل شود. روغن را نیز اضافه و مخلوط کنید. روی کشمش و گردوی خرد شده کمی آرد بپاشید و مخلوط کنید سپس آنرا به مایه کیک اضافه کنید. آرد باعث میشود کشمش و گردو در کیک ته نشین نشود.

مرحله چهارم: پخت کاپ کیک بدون تخم مرغ و شیر

مایه کیک که یکدست شد آنرا در کپسول کاپ کیک یا در قالب دلخواه بریزید و برای حدود ۳۰ دقیقه در فر یک ربع گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید. برای پخت بدون فر نیز باید داخل لیوان ها را چرب کنید و ۲/۳ لیوان را با مایه کاپ کیک پر کنید و داخل آب جوش قرار دهید به طوری که ۱/۳ آن داخل آب باشد و بعد روی درب قابلمه دمکنی قرار دهید و برای ۳۰ دقیقه بگذارید تا پخته شود بعد از پخت به شکل دلخواه تزیین و سرو کنید. نوش جان

بیشتر بخوانید:کیک ماست با عطر لیمو و بافت پنبه ای، عصرانه دلچسب بهاری!+ طرز تهیه

فوت و فن های دستور پخت کاپ کیک بدون تخم مرغ و شیر

  1. برای تزیین می توانید از پشمک یا خامه قنادی زده شده استفاده کنید.
  2. به جای چای دم کرده می توانید از آب، آبمیوه، قهوه، نسکافه، هات چاکلت، شیر یا ماست استفاده کنید.
  3. می توانید گردو و کشمش را حذف کنید و هر مغز دلخواهی را جایگزین کنید یا از تکه های شکلات خرد شده یا شکلات چیپسی یا تکه های میوه در کیک استفاده کنید.

منبع: پارسی دی




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/36evj7

اخبار داغ




دیدگاه ها


ناشناس24 روز پیش

بریانی بپزید