رژگونه طبیعی | ساخت رژگونه خانگی | درست کردن رژگونه در خانه | درست کردن رژگونه با پودر کاکائو

به جای رژگونه شیمیایی، با مواد طبیعی در خانه رژگونه درست کن!

ساخت رژگونه خانگی می تواند به شما کمک کند تا با استفاده از مواد طبیعی، آرایش سالم تری داشته باشید و از پوست خود محافظت بیشتری کنید!
به جای رژگونه شیمیایی، با مواد طبیعی در خانه رژگونه درست کن!

می دانید که لوازم آرایشی شیمیایی برای پوست مضر هستند، ساخت لوازم آرایش خانگی ساده تر از آن چیزی است که فکرش را می کنید، به عنوان مثال ساخت رژگونه خانگی! برای ساخت رژگونه خانگی می توانید از مواد گیاهی و طبیعی استفاده کنید که نه تنها برای پوست ضرر ندارند بلکه موثر هم هستند. در ادامه این بخش از سبک زندگی با ما باشید تا شما را با روش ساخت رژگونه خانگی آشنا کنیم!

1- ساخت رژگونه خانگی با پودر کاکائو

یک دوم قاشق پودرمارانتا آروندیناسه را با یک دوم قاشق پودر کاکائو طبیعی و یک دوم قاشق پودر هیبیسکوس مخلوط کنید. این رژگونه را روی دستتان امتحان کنید و برای اینکه رنگ دلخواه مورد نظر شما را پیدا کند ، می توانید هر مقدار از این مواد را طوری مخلوط نمایید تا ترکیب رنگ زیبایی به شما دهد .

اکنون که به رنگ موردنظر خود رسیدید ، این پودر را در یک ظرف درب دار بریزید و در یخچال نگهداری کنید تا مدت ماندگاری آن بیشتر شود . مطمئن باشید این رژگونه آسیبی به پوست شما نمی رساند.

2- ساخت رژگونه براق

رژگونه اکلیلی و براق با اضافه کردن مقدار اندکی پودر اکلیل یا پودر میکا به هر رژگونه خانگی اعم از پودری یا کرمی میتوانید نوع اکلیلی آنرا بسازید.

3- طرز تهیه رژگونه خانگی با وازلین

رژگونه ی کرمی، به جای رژگونه ی پودری رنگ بهتر و طبیعی تری به پوست می‌بخشد؛ اما درفصل تابستان، محصولات کرمی روی پوست باعث تعریق می‌شود. مقداری ژل آلوئه ورا یا وازلین را با مقدار فراوانی سایه ی چشم یا رژگونه ی پودری یا برنزه کننده، مخلوط کنید؛ دقت کنید که می‌توانید به جای این موارد، از رنگ غذا یا پودرهای طبیعی هم استفاده کنید. همه ی مواد را به خوبی مخلوط کنید و در آخر برای استفاده از این رژگونه دست ساز، آن را به یک ظرف مناسب منتقل کنید.

4- ساخت رژگونه خانگی با پودر چغندر

برخی از خانم ها استفاده از رژگونه مایع را بیشتر از رژگونه های پودری می پسندند ، در ادامه به طرز ساخت رژ گونه مایع با استفاده از مواد طبیعی می پردازیم .

برای این کار به موادی مانند پودر چغندر، پودر نشاسته ذرت ، اسطوخودوس (اختیاری) ، کاسه برای مخلوط کردن مواد، قاشق اندازه گیری ، محفظه ای برای نگهداری مواد نیاز دارید.

یک قاشق چایخوری پودر نشاسته را در یک کاسه می ریزیم و نصف قاشق چایخوری پودر چغنر را به آن اضافه می کنیم و با هم خوب مخلوط می کنیم تا یکدست شود ، سپس 2 الی 3 قطره اسطوخودوس را به مواد اضافه می کنیم و هم می زنیم تا چسبناک شود.

برای تست رژگونه تان با استفاده از یک قلم مو مقداری از این مواد را روی پوست دست خود تست کنید ، اگر می خواهید رنگ رژگونه تیره یا روشن شود ، مقدار پودر چغندر و پودر نشاسته را کم یا زیاد کنید تا رنگ دلخواه خود را بیابید.

پس از رضایت از رنگ رژگونه تان ، آن را در ظرفی بریزید و هر زمانی که لازم دارید بدون هیچ نگرانی از آسیب پوستتان از آن استفاده کنید.

5- ساخت رژگونه طبیعی با استفاده از رنگ غذا

برای درست کردن یک رنگ گونه مقدار کمی آب، رنگ غذا و گلیسیرین را با هم مخلوط کنید تا به رنگ دلخواهتان برسید سپس این مواد را در ظرفی ریخته و از آن استفاده کنید .

شما می توانید به این ترکیب 1 قاشق چایخوری روغن بابونه اضافه کنید تا پوستتان از اثرات بی نظیر روغن بابونه نیز بی بهره نماند.

منبع: نمناک




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/27gjv2

اخبار داغ