سیاه شدن موز | جلوگیری از سیاه شدن موز | تازه نگه داشتن موز

5 ترفند طلایی برای جلوگیری از سیاه شدن موز!

موز یکی از میوه‌های گرم و خوشمزه است که در چهار فصل سال در دسترس است، روش هایی برای جلوگیری از سیاه شدن موز وجود دارد که باید بلد باشید!
5 ترفند طلایی برای جلوگیری از سیاه شدن موز!

علت سیاه شدن موز به وجود گازی به نام اتیلن برمی‌گردد که از ساقه آن به بیرون منتشر می‌ شود. روش‌های جلوگیری از سیاه شدن موز به چند ترفند ساده و معمولی ختم می‌شود. در ادامه این بخش از سبک زندگی شما رو با روش های بی نظیر جلوگیری از سیاه شدن موز آشنا می کنیم!

1- بسته بندی برای تازگی

به دلیل اینکه گاز اتیلن از میان ساقه میوه منتشر می شود، موزها سیاه می شوند ، که این باعث می شود بر اثر تماس گاز اتیلن با پوست میوه، میوه سریعتر برسد این گاز مضر حتی ممکن است موجب شود که میوه هایی که در نزدیکی موزها قرار دارند نیز زودتر برسند.

برای کندتر کردن این فرآیند و حفظ رنگ زرد موز برای مدت طولانی تر، موزها را از یکدیگر جدا کنید و با مشمای آشپزخانه محکم بپیچید. این ترفند برحسب دمای آشپزخانه تا یک هفته ، موزها را از سیاه شدن حفظ می کند.

2- موزها را کنار میوه های دیگر قرار دهید

شما می توانید با قرار دادن میوه های بیشتر در ظرف میوه، از انتشار گاز اتیلن به نفع خود استفاده کنید ؛ میوه هایی که سفت هستند و دیر می رسند مانند آووکادو، شلیل، آلو، هلو و گلابی را همراه با موز در ظرف میوه قرار دهید، خواهید دید که موزها دیرتر سیاه می شوند ، در حالی که میوه های دیگر سریعتر می رسند.

از نگهداری موز همراه با سبزیجات و میوه هایی مانند خیار، هویج، بادمجان، نخودفرنگی ، فلفل، کدو، سیب زمینی شیرین و هندوانه که زود می رسند، خودداری کنید.

3- داخل یخچال قرار دهید

زمانی که موزها به حدی که دوست دارید رسیدند، آنها را داخل مشما گذاشته و داخل فریزر قرار دهید. اگرچه پوستش همچنان سیاه است، اما داخل میوه نمی رسد و می تواند برای دو تا سه ماه به صورت یخ زده باقی بماند.

در یخچالهای سرد تر یا مناطق خنک تر از یخچال ، موز تا 5 روز باقی می ماند و همچنین می توانید موز نیمه خورده شده را نیز به همین روش نگه داری کنید. تا زمانی که موزها نرسیده اند آنها را داخل یخچال قرار ندهید زیرا در اینصورت زودتر از زمانی که در دمای اتاق هستند، سیاه می شوند

4- موزها را به آبمیوه آغشته کنید

برای اینکه از سیاه شدن موز ها جلوگیری کنید از مقداری آبمیوه استفاده کنید. میوه های زیادی هستند که می توانید از آنها استفاده کنید مثل لیموشیرین، پرتقال، کنسرو آناناس، گریپ فروت و حتی لیموترش را می توان ذکر کرد که از میوه های اسیدی هستند و به همین دلیل نمی گذارند رنگ موز سیاه شود. برای این منظور کافیست که سطح موز ها را با مقداری از آب این میوه ها آغشته کنید و دیگر نگران سیاه شدنشان نباشید.

5- خرد کردن موز

در آخرین مرحله برای جلوگیری از سیاه شدن موز یک روش آسان را به شما معرفی خواهیم کرد. این روش از همه ساده‌تر بوده و زحمت کمتری دارد. پیشنهاد می‌کنیم که موز ها را خرد کنید. موزهای خرد شده بهتر می‌مانند و دیرتر خراب می‌شوند.

البته قبل از خردکردن موزها باید کمی آنها را به آبلیمو و آب آناناس آغشته کنید. حتی اگر بعد از خردکردن نیز به خاطر آوردید که آنها را به آب این میوه ­ها آغشته نکرده‌اید، باز هم جای نگرانی نیست. می‌توانید قطعات خرد شده را به این آبمیوه‌ها آغشته کرده و از تغییر رنگ آنها جلوگیری کنید.

منبع: نمناک 




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/27gxg2

اخبار داغ