طرز تهیه شیرینی میکادو | مواد لازم شیرینی میکادو | دستور پخت میشکا

دستور تهیه شیرینی میکادو خانگی؛ بدون نیاز به فر!

اگر به شیرینی میکادو علاقه دارید، خودتان به راحتی و بدون هیچ دردسری آن را در خانه درست کنید.
دستور تهیه شیرینی میکادو خانگی؛ بدون نیاز به فر!

شیرینی میکادو یکی از انواع شیرینی‌ های خوشمزه بدون فر است. در واقع در طرز تهیه شیرینی میکادو که در برخی شهرها به آن «میشکا» هم گفته می شود، اصلا نیازی به فر نیست. در ادامه این بخش از سبک زندگی شما را با دستور تهیه شیرینی میکادو آشنا می کنیم!

مواد لازم برای تهیه شیرینی میکادو

  • آرد (سفید یا نانوایی): ۱ و  ۱/۲ لیوان دسته دار فرانسوی
  • آرد نخودچی: ۱ لیوان دسته دار فرانسوی
  • روغن مایع: ۳/۴ لیوان دسته دار فرانسوی
  • پودر قند: ۱ لیوان دسته دار فرانسوی
  • کره: یک بسته ۱۰۰ گرمی
  • پودر کاکائو: ۳ قاشق غذاخوری
  • پودر هل: ۱ قاشق غذاخوری
  • پودر دارچین: ۱/۲ قاشق چای خوری
  • نان میکادو: ۵ یا ۶ ورق
  • شکلات تخته ای (با طعم دلخواه): ۵۰ گرم
  • پودر پسته و نارگیل (برای تزیین): به میزان دلخواه
  • گلاب (در صوت دلخواه) ۱ یا ۲ قاشق غذاخوری

بیشتر بخوانید: دستور تهیه شیرینی زبان؛ با دو قلم مواد

طرز تهیه شیرینی میکادو 

مرحله اول؛ تفت دادن آرد

در اولین مرحله از طرز تهیه شیرینی میکادو، یک تابه با اندازه مناسب انتخاب کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید. همزمان که تابه در حال گرم شدن است، آرد سفید را از الک ریز عبور دهید تا ناخالصی های آن گرفته شود. اگر بابت داشتن ناخالصی زیاد مطمئن هستید، آن را قبل از حرارت دادن، دو بار تفت دهید و بعد در تابه بریزید.

حدود ۷ دقیقه (بسته به حرارت و ضخامت کف تابه) آرد را تفت دهید. لازم نیست رنگ آرد تغییر کند. همین که طعم خامی آن گرفته شود، کافی است.

مرحله دوم

آرد نخودچی را مثل آرد سفید الک کنید و بعد از حدود ۷ تا ۱۰ دقیقه به آرد سفیدی که در تابه در حال تفت خوردن است، اضافه کنید. دوباره ۱۰ دقیقه دیگر مخلوط دو آرد را تفت دهید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه شیرینی لوز پسته

در این مرحله نوبت اضافه کردن پودر کاکائو است. پودر کاکائو را هم به همراه پودر هل و پودر دارچین، از الک ریز بگذرانید و آرد اضافه کنید. مواد خشک را حدود ۱ دقیقه با هم تفت بدهید تا یکدست و با هم مخلوط شوند.

مرحله سوم؛ آماده کردن مایه شیرینی میکادو

کره را روی آردها بیندازید تا با حرارت آرد شروع به ذوب شدن کند. روغن مایع را اضافه کنید. مواد را با هم به خوبی مخلوط کنید. حرارت را قطع کنید. سپس پودر قند را به مواد بیفزایید. مایه ای که به دست می آید، باید غلظت مناسبی داشته باشد. یعنی نه خیلی سفت و نه خیلی روان باشد. اگر غلظت آن به اندازه حلوا باشد خوب است

مرحله چهارم؛ چیدان لایه های شیرینی میکادو

اجازه دهید مایه شیرینی شما کمی از دما بیفتد البته نه به قدری که سرد شود. حواستان باشد که اگر مایه شیرینی میکادو سرد شود، چسبندگی خودش را از دست خواهد داد. یکی از ورقه های نان میکادو را داخل یک سینی صاف قرار دهید. مایه را روی نان بریزید.

با یک کاردک یا پالت شروع به صاف کردن سطح آن کنید. یک لایه را که صاف کردید، یک نان دیگر را روی آن قرار دهید و کمی فشار دهید تا به هم بچسبند. دوباره شروع به اضافه کردن یک لایه دیگر از مواد کنید و روی آن را نان بگذارید. این کار را تا جایی ادامه دهید که موادتان تمام شود. تعداد لایه ها کاملا به سلیقه خودتان بستگی دارد. آخرین لایه باید نان باشد.

مرحله پنجم

یک سینی دیگر را روی آن بگذارید و روی آن را یک جسم سنگین مثل یک کاسه آب بگذارید تا کمی به نان ها فشار وارد شود و نان و مواد بین آنها، به هم بچسبند. سینی را به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار دهید. البته می توانید آن را در دمای محیط هم قرار دهید.

بیشتر بخوانید: دستور تهیه شیرینی برنجی شیرازی خوشمزه و مخصوص بازاری

مرحله ششم؛ تزیین شیرینی میکادو

شکلات تخته ای با طعم دلخواه (تلخ یا شیرین) را در یک ظرف به روش بن ماری (حرارت غیر مستقیم و روی بخار آب) ذوب کنید. شیرینی میکادو را از یخچال بیرون بیاورید و شکلات ذوب شده را روی نان بریزید. روی شکلات را پودر پسته با پودر نارگیل بپاشید و دوباره به یخچال منتقل کنید. ۱۵ تا ۲۰ دقیقه زمان بدهید تا شکلات خودش را بگیرد. اگر میکادو رو ساده می پسندید این مرحله رو حذف کنید و شکلات آب کرده روی آن نریزید.

با یک چاقوی تیز، اطراف نان میکادو را برش دهید تا لبه های آن صاف شود. سپس در اندازه دلخواه خود، شروع به برش های لوزی، مربعی یا مستطیلی کنید. فراموش نکنید که بعد از هر برش، تیغه چاقو را با دستمال تمیز کنید تا به برش های بعدی آسیب نرسد. شیرینی میکادو را در ظرف مناسب سرو کنید.

منبع: افق کوروش




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/27q9wg

اخبار داغ




دیدگاه ها


5 ماه پیش

ممنون دست شما درد نکنه 🙏🏻🙏🏻🌺🌺