طرز تهیه ترشک آلبالو | طرز تهیه ترشک آلبالو ملس | طرز تهیه ترشک آلبالو آبدار

ترشک آلبالو ملس و خوشرنگ به روش بازاری + طرز تهیه

ترشک آلبالو یکی از انواع ترشک‌های میوه‌ای ترش و خوشمزه است که طرفداران زیادی دارد و شما می‌توانید آن را با روشی بسیار آسان در منزل تهیه کنید.
1403/04/17 19:45
ترشک آلبالو ملس و خوشرنگ به روش بازاری + طرز تهیه

ترشک آلبالو یکی از خوشمزه ترین تنقلاتی است که می توان در فصل بهار و تابستان هم زمان با رسیدن آلبالو تهیه کرد. آلبالو یکی از مفید ترین میوه های تابستانی می ‌باشد که از آن برای تهیه انواع کیک ها و شیرینی و غذاها و دسر ها می توان استفاده کرد. شاید این ترشک آلبالو ها در بیرون به شکل حاضری موجود باشد، ولی تهیه آن در منزل هم سالم تر و هم خوشمزه تر است و بچه ها به شدت عاشق طعم و مزه این ترشک خواهند شد، حتی می توان در مهمانی ها ترشک آلبالو را سرو کرد و از خواص خوب آلبالو نیز بهره مند شد.

مواد لازم برای تهیه ترشک آلبالو

  • آلبالو: ۱ کیلو
  • شکر: ۱ قاشق سوپخوری
  • آب: ۴ لیوان
  • نمک: ۱ قاشق غذاخوری سرپر

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کمپوت آلبالو به روش بازاری و ماندگاری بالا

طرز تهیه ترشک آلبالو

۱ ـ برای تهیه این ترشک خوشمزه ابتدا آلبالو‌ها را خوب بشویید. بهتر است ترشک آلبالو همراه با هسته باشد؛ زیرا ترشک با هسته خوشمزه‌تر است و خوردنش هیجان بیشتری دارد.
۲ ـ آلبالو‌های شسته را داخل یک قابلمه مناسب بریزید؛ سپس آب را به آن اضافه کنید. قابلمه را روی حرارت اجاق گاز بگذارید و صبر کنید تا آب جوش بیاید.
۳ ـ آلبالو بعد از جوش آمدن کف می‌کند، حتما کف روی قابلمه را با کفگیر بگیرید؛ سپس شکر و نمک را به آن اضافه کنید. حدود ۲ ساعت زمان بدهید تا آلبالو با شعله کم بجوشد و آبش کشیده شود. توجه داشته باشید که آلبالو باید به غلظت برسد.
۴ ـ بعد از اینکه آلبالو غلیظ شد، اجاق گاز را خاموش کنید و قابلمه را کنار بگذارید تا کاملا سرد شود؛ سپس ترشک آلبالوی آماده را داخل کیسه فریزر زیپ دار بریزید و با کف دست صاف کنید و داخل یخچال بگذارید؛ همچنین می‌توانید این ترشک را داخل یک ظرف در بسته بریزید. ترشک آلبالو را برای مدت طولانی می‌توانید داخل فریزر نگه دارید.

منبع: چی شی




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/27qnjd

اخبار داغ