افزایش یارانه خرداد 1403

افزایش ۱ میلیونی مبلغ یارانه در خرداد ۱۴۰۳ + زمان واریز

جهت اطلاع کامل از جزئیات این یارانه در ادامه این مطلب از سایت سبک زندگی همراه ما باشید.
افزایش ۱ میلیونی مبلغ یارانه در خرداد ۱۴۰۳ + زمان واریز

به نقل از آرمان ملی آنلاین ،خبری مبنی برافزایش مبلغ یارانه منتشر شده است. 270 بسته غذایی رایگان ویژه بانوان باردار و مادران دارای کودک کمتر از سه سال گفت: توزیع بسته‌های غذایی (سبد کالا) بین بانوان باردار و مادران دارای کودک کمتر از سه سال در قالب اجرای طرح یارانه یسنا منتر شده. پیری‌ بابیان درباره این طرح توضیح داد: در این طرح یارانه برخی آموزش‌های مهارتی و رفتاری مرتبط با دوران بارداری و پرورش کودک و نیز توانمندسازی خانواده‌ها (بانوان) به آنها داده می‌شود.

او ادامه داد: این طرح ملی، برای ۳ سال برنامه‌ریزی شده است که امسال، نخستین سال اجرای آن است.

رییس اداره بهزیستی گنبدکاووس همچنین گفت: ارزش هر بسته غذایی اهدایی به بانوان باردار و مادران دارای کودک زیر سه سال که بیشتر اقلام آن حبوبات و پروتئینی هستند، افزون بر پنج میلیون ریال است که از محل منابع ملی تامین شده است.

بیشتر بخوانید: معیار جدید حذف یارانه نقدی ۱۴۰۳ اعلام شد

رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز درباره ارائه کالابرگ به مادران گفت: تامین منابع کالابرگ به خوبی توسط دولت انجام گرفته است. در این مرحله که از بهمن ماه شروع و تا اردیبهشت ادامه دارد، منابع به صورت کامل تامین شده است. برای ادامه طرح کالابرگ در بودجه سال ۱۴۰۳ پیش‌بینی‌هایی کردیم که در مجلس درحال رسیدگی است.

اهمیت انکارنشدنی تغذیه کودکان شیرخوار باعث شد دولت در راستای اجرای ماده ۲۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و در قالب یارانه طرح یسنا، به خانواده‌های دارای فرزند شیرخوار یارانه‌ای مضاعف پرداخت کند.

در ابتدا، این طرح به طور آزمایشی و در هشت استان ایلام، لرستان، هرمزگان، گلستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی و شمالی اجرا شد و خانوارهای دارای فرزند زیر دو سالی که در دهک اول درآمدی حضور داشتند، از یارانه طرح یسنا به مبلغ ۴۰۰ هزار تومان برخوردار شدند.

بیشتر بخوانید: یارانه کالابرگ در خرداد ۱۴۰۳ هم واریز می شود؟

با این حال یارانه طرح یسنا از ابتدای اردیبهشت‌ماه به صورت کشوری اجرا شد تا همه مادران دارای فرزند زیر دو سال و حاضر در سه دهک اول درآمدی در کل کشور، از این یارانه برخوردار شوند. مبلغ یارانه طرح یسنا نیز از ۴۰۰ هزار تومان به ۶۰۰ هزار تومان افزایش یافت. با این حساب یک خانواده دهک پایین اگر دو فرزند دارای شرایط ذکر شده داشته باشند مبلغ ۱ میلیون و ۶۰۰ هزارتومان جدای یارانه نقدی نفری ۴۰۰ هزارتومان بحسابشان واریز خواهد شد.

منبع: آرمان ملی آنلاین




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/27qp9e

اخبار داغ