طرز تهیه مرغ زعفرانی آبدار | مواد لازم چلو مرغ زعفرانی | دستور تهیه مرغ زعفرانی آبدار بدون رب

مرغ رو بدون رب بپز! | دستور تهیه خورشت مرغ زعفرانی مجلسی

تو دستور تهیه خورشت مرغ زعفرانی به جای استفاده از رب گوجه فرنگی از زعفرون استفاده میشه و طمع خوشمزه و لذیذی داره!
مرغ رو بدون رب بپز! | دستور تهیه خورشت مرغ زعفرانی مجلسی

مرغ ها روش های مختلفی برای پخت دارند، یکی از روش های آن مرغ زعفرانی می باشد که دیگر نیاز به رب ندارد و شما می توانید این مرغ خوشمزه را با طعم زعفران تهیه کنید و از طعم و عطر بی نظیر این مرغ لذت ببرید. دستور تهیه مرغ زعفرانی بیشتر در رستوران ها مورد استفاده قرار می گیرد و به همین دلیل از این غذای خوشمزه و مجلسی می توانیم برای انواع مجالس و مهمانی های خود استفاده کنیم. در ادامه این بخش از سبک زندگی شما را با طرز تهیه مرغ زعفرانی آشنا می کنیم!

مواد لازم برای تهیه مرغ زعفرانی بدون رب

  • ران و سینه مرغ:  ۴ عدد
  • پیاز خلالی: ۳ عدد
  • سیر: ۱ بوته
  • زعفران: به مقدار لازم
  • آّبلیمو تازه: ۱ ق غذا خوری 
  • نمک، فلفل سیاه:  به مقدار لازم

بیشتر بخوانید: دستور تهیه خورش کنگر با مرغ 

طرز تهیه مرغ زعفرانی آبدار بدون رب

مرحله اول: مرینت کردن

یکی از بهترین روش های بوی زهم مرغ که می توانید بدون نیاز به ادویه خاصی در خانه تهیه کنید. داخل یک کاسه آب و ۲ ق غذا خوری نمک بریزید و مخلوط کنید و ران و سینه مرغ را داخل آب نمک برای ۱۲ ساعت یا یک شب در یخچال قرار دهید و بعد آبکشی کنید و خوب بشورید و خشک کنید، بهتر است پوست روی مرغ را نگیرد. زعفران را خوب بسابید و با یخ مخلوط کنید و دم بگذارید تا خوشرنگ شود. می توانید کمی پودر زعفران سابیده و دم نشده را نگه دارید و روی مرغ ها بریزید تا عطر بیشتری به غذا بدهد.

مرحله دوم: تفت دادن

در ادامه پیاز ها را پوست بگیرید و خلالی ریز و یکدست خرد کنید و کف قابلمه مورد نظر کمی کره و روغن ریخته و زمانی که داغ شد یک لایه پیاز خرد شده بریزید و مرغ های روی پیاز ها بچینید و بعد مجدد یک لایه پیاز دیگر روی مرغ ها بریزید تا خوب روی آن را کاور کند و بعد کمی نمک و فلفل سیاه و زعفران دم شده روی پیاز ها بریزید.

بیشتر بخوانید: با مرغ و ریواس یه خورشت مجلسی و بهاری درست کن!

مرحله سوم: پخت مرغ زعفرانی آبدار بدون رب

در ادامه باید یک بوته سیر را خوب بشورید و وسط تابه قرار دهید. حالا بدون افزودن آب درب قابلمه یا تابه را قرار دهید و برای نیم ساعت زمان دهید تا مرغ و پیاز ها آب انداخته، دقت کنید حرارت باید متوسط باشد و اصلا در این نیم ساعت درب قابلمه را باز نکنید و بعد از نیم ساعت درب قابلمه را برداشته و دمکنی روی آن قرار دهید و برای ۱ ساعت دیگر زمان دهید تا مرغ ها خوب پخته شود و در انتها باید مزه ها را بالانس کنید و برای این کار آبلیمو تازه را آبگیری کنید و روی مرغ ها بریزید و به همراه برنج زعفرانی و سس زعفرانی که کف قابلمه بافی مانده سرو کنید. نوش جان

بیشتر بخوانید: قلیه مرغ، ساده و خوشمزه با عطر سبزیجات تازه!

فوت و فن های دستور پخت مرغ زعفرانی آبدار بدون رب

  1. ران مرغ مجلسی تر می باشد ولی می توانید از ترکیب سینه و ران استفاده کنید.
  2. اصلا نیاز به افزودن آب نیست زیرا خود پیاز و مرغ آب می اندازد.
  3. هرچقدر زعفران بیشتری بزنید خوشرنگ تر خواهد شد.

منبع: پارسی دی 




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/27qqoe

اخبار داغ




دیدگاه ها


3 ماه پیش

سلام و عرض ادب خیلی عالی بود.فقط اگر از کلمات انگلیسی کمتر استفاده کنید بهتره.معادل خیلی از کلمات رو خودمون داریم،مثل مرینیت کردن که معادلش میشه مزه دار کردن.ممنون .

3 ماه پیش

سلام فارسی راپاس بدارید