مربای هویج رژیمی | مربای هویج بدون شکر

مربای هویج رو بدون شکر درست کن؛ نه چاق میشی نه دیابت میگیری!

مربای هویج رژیمی یک مربای بدون شکر است که همان عطر و طعم مربای هویج را دارد و برای پخت آن از شیره انگور به جای شکر استفاده می‌شود.
مربای هویج رو بدون شکر درست کن؛ نه چاق میشی نه دیابت میگیری!

مربای هویج یکی از انواع پرطرفدار و خوشمزه مرباست که دستور تهیه بسیار آسانی دارد. برای تهیه مربای هویج رژیمی نیازی به استفاده از شکر نیست و این مربا دارای شیرینی طبیعی شیره انگور است، به همین دلیل برای افراد دیابتی یا کسانی که رژیم‌های غذایی دارند، یک گزینه خوشمزه و مناسب برای صبحانه محسوب می‌شود. در ادامه این مطلب طرز تهیه مربای هویج رژیمی همراه با نکات مهم و فوت و فن‌های مربوط به تهیه آن تقدیم به شما کاربران گرامی سایت سبک زندگی  خواهد شد.

مواد لازم برای تهیه مربای هویج رژیمی

  • هویج: نیم کیلو
  • شیره انگور: یک و نیم لیوان
  • آب: یک و نیم لیوان
  • گلاب: ۲ قاشق سوپ‌خوری
  • پودر هل: ۱ قاشق مرباخوری
  • زعفران دم کرده: ۲ قاشق غذاخوری

بیشتر بخوانید: مربا موز؛ مربای خوشمزه و مجلسی که تا به حال نخوردید! + طرز تهیه

طرز تهیه مربای هویج رژیمی

مربای هویج

۱ ـ هویج‌ها را بعد از شستن و پوست کردن، رنده کنید و همراه با آب و زعفران دم کرده داخل یک قابلمه بریزید. قابلمه را روی حرارت متوسط اجاق گاز بگذارید و درب آن را ببندید. اجازه بدهید حدود نیم ساعت هویج‌ها با آب بپزند.

۲ ـ بعد از اینکه هویج پخت، درب قابلمه را بردارید و صبر کنید تا آب هویج کاملا کشیده شود؛ سپس پودر هل و شیره انگور را به قابلمه اضافه کنید و هم بزنید.

۳ ـ حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه زمان بدهید تا مربا با شعله کم جا بیفتد و شیره انگور کاملا جذب هویج شود.

۴ ـ در مرحله آخر پخت مربا، گلاب را اضافه کنید و ۵ دقیقه بعد اجاق گاز را خاموش کنید. مربا را در دمای آشپزخانه بگذارید تا کاملا خنک شود؛ سپس توی شیشه‌های خشک و تمیز بریزید و داخل یخچال نگهداری کنید، نوش جان.

منبع: فرارو




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/27qwj6

اخبار داغ