ترفند پرکردن گوشه های خانه | دکور مناسب کنج خانه

این ایده ها فضاهای کنج خونتون رو شیک میکنه! + تصاویر

کنج خونه از فضاهایی هستش که فکرشم نمیکنید با چه تکنیک هایی میشه پرش کرد تا خونه بزرگ تر دیده بشه! باما همراه باشید.
این ایده ها فضاهای کنج خونتون رو شیک میکنه! + تصاویر

در هر خانه ای ، فضای مرده یا فضای ناکارآمد در گوشه و کنار و کنج پیدا می شود. فضایی که نمی دانید باید چه استفاده ای از آن بکنید تا خالی و بلا استفاده نماند .گوشه های پذیرایی از قسمت هایی است که معمولا خالی میگذارند.در این مطلب نکات دکوراسیون مناسب کنج های خانه را قرار داده ایم.

راه حل زیبا کردن فضای کوچک گوشه خونه

1. استفاده از قفسه‌های چوبی

قفسه های چوبی باز برای کنج نشیمن یا پذیرایی خانه، به ویژه برای خانه‌های کوچک بسیار کاربردی هستند و از این فضا می‌توانید استفاده مناسبی برای ذخیره کردن لوازم خود داشته باشید و هم لوازم کاربردی و هم دکوری را داخل آن قرار دهید.

شلف‌های چوبی و فلزی یک ایده بسیار کاربردی برای دکور سه کنج پذیرایی است؛ زیرا هم می‌توانید وسایل دکوری و تزیینی خود را روی آن بچینید و هم وسایل دیگر مخصوصا کتاب‌ها.

 استفاده از گوشه‌های خانه در دکوراسیون ایده‌ای کاربردی برای بزرگتر نشان دادن فضا و کاربردی‌تر نمودن فضاهای کوچک آپارتمانی است.

2.جا کفشی مناسب کنج

اگر به دنبال راه‌حلی ارزان برای مرتب کردن کفش‌های خود هستید، می‌توانید در گوشه پرت پشت در، با قفسه‌ها کنجی برای کفش‌های خود بسازید و در هنگام لزوم به آسانی به آنها دسترسی داشته باشید.

3.پر کردن گوشه‌ها با گل

همه ما به خوبی می دانیم حضور گل های آپارتمانی به سرسبزی محیط و انرژی بیشتر خانه کمک می کند. شاید ناخواسته از گلدان های سرسبز گل های آپارتمانی برای پر کردن همین فضاهای خالی استفاده کرده باشیم ولی حالا که صحبت از ایده هایی برای پر کردن گوشه های پرت است، نمی شود این ایده موثر را کنار بگذاریم.

مزیت این ایده و در واقع چیدمان گل طبیعی در پذیرایی در این است که برای خانه های کوچک و بزرگ کاربرد دارد و حتی اگر خانه کوچک شما میزبان نور طبیعی کمی در طول روز است ولی باز هم  گل های مقاومی که به نور کمی برای سرسبز ماندن، احتیاج دارند در خانه شما جای دارند.

4.آویزان کردن گل

یکی از ایده های جذاب برای طرفدارهای گیاهان آپارتمانی، پر کردن فضاهای پرت با آویزهای گل است. در این روش می توانید فضای بیشتری برای نگهداری گیاهان مقاوم آپارتمانی داشته باشید.

بیشتر بخوانید: با این ترکیب رنگ در دکوراسیون پذیرایی، جلوه خونه رو بیشتر کن!

۵.میز چرخدار قهوه‌خوری

این همان گوشه‌ای است که دوستداران قهوه هرگز از آن دور نمی‌شوند. در این گوشه از اتاق یک میز چرخدار قرار دارد که تمامی ملزومات برای درست کردن و سرو این نوشیدنی انرژی‌زا وجود دارد. دستگاه قهوه‌ساز در بالای میز قرار دارد و ظروف در قفسه‌های پایینی قرار گرفته‌اند، به همین راحتی می‌توانید یک کافی بار خانگی برای خود داشته باشید.

۶.کنجی برای قهوه‌

این گوشه طوری دکوربندی شده است که انگار همیشه بوی تند قهوه می‌دهد. چند قفسه باز روی دیوار نصب شده تا ظروف داخل آن قرار داده شوند و فنجان‌ها از آن آویزان شوند. از میز تغییر کاربری داده شده نیز برای گذاشتن دستگاه قهوه جوش و دیگر ملزومات استفاده شده است. یک آباژور نیز به فضای این میز زیبایی خاصی می‌دهد، آباژور فضای این میز را هنگام شب یا صبح زود رویایی می‌سازد.

۷.آینه دارای قاب

این آینه‌ها با چارچوب های زیبایی که دارند، خودشان به تنهایی می‌توانند به عنوان یک شیء دکوری جذاب در گوشه اتاق مورد استفاده قرار گیرند.

۹.کنج موسیقایی

این گوشه برای دوستداران موسیقی‌های قدیمی عالی است. از عکس‌های قدیمی قاب‌شده می‌توانید روی دیوار استفاده کنید تا فضا نوستالژیک تر شود حتی می‌توانید میزی برای دستگاه ضبط صوت خود فراهم کنید. چراغی برای روشنایی بهتر و تابیدن نور به گرامافون بر جلوه این فضا می‌افزاید.

10.نیمکت کنج اتاق برای نشستن و ذخیره‌سازی

کنج خانه به خاطر اینکه بین دو دیوار محصور شده به بسیاری از افراد احساس اطمینان خاطر و آرامش بیشتری می‌دهد، اگر این کنج، کنار پنجره هم باشد جان میدهد برای نشستن و کتاب خواندن.

11.کنجی برای آویزان کردن لباس‌ها

گوشه‌ها برای آویزان کردن لباس‌هایی که برای جشن‌ها و نمایش‌ها استفاده می‌شوند، عالی به نظر می‌رسد. از یک قاب زیبا روی دیوار استفاده کنید و رویش قلاب‌های آویز لباس را نصب کنید تا بتوانید لباس‌های بازی بچه‌ها یا هر لباس دیگری را از آن آویزان کنید.

ساخت کمد دیواری برای جای پرت هم فضای اتاق را مرتب‌تر می‌کند و هم این فضای بلااستفاده را به یک بخش کاربردی خانه تبدیل کرده‌اید.

12.کمد دیواری کنج پذیرایی

اگر در گوشه اتاق خود فضای خالی دارید لازم نیست برای پیدا کردن لباس‌های خود در کمد جستجو کنید. می‌توانید قفسه‌ای به همراه رخت‌آویز زیر آن به کنج دیوار نصب کنید تا لباس‌های شما کاملا در دسترس‌تان باشند.

13.میز‎ آویزان از کنج سقف؛ دکوری شیک برای گوشه پذیرایی

گوشه های خالی خانه همیشه مربوط به کف نمی‌شود؛ گاهی باید به سقف هم توجه کرد.

میز آویز ترکیبی کمی عجیب است. چنین میزی را می توان با یک قطعه چوب که سطح صافی دارد و کمی طناب و یک دریل به راحتی ساخت. البته که این میز برای این نیست که بتوانید رویش چیزی بنویسید یا لپتاپ و وسایل سنگین قرار دهید. اما با قرار دادن یک کتاب یا چند شی دکوری روی آن می‌توان یک گوشه خالی را به صورت خلاقانه‌ای تزیین کرد.

14.گالری دیواری

نصب تابلوهای عکس بر روی دیوار علاوه بر حس و حال خاطره انگیزی که ایجاد می‌کند، یکی از روش‌های قدمت‌دار برای تزئین و شخصی سازی فضای خانه است. از طرفی اگر تابلوها و تصاویر به صورت پراکنده بر روی دیوار نصب شوند، ممکن است خود را به خوبی نشان ندهند و اغتشاش بصری ایجاد کنند. برای همین معمولا عکس‌ها را روی یک دیوار مشخص نصب می‌کنند و یک گالری دیواری می‌سازند. کنج‌های بدون استفاده یکی از بهترین دیوارها برای تبدیل شدن به گالری دیواری هستند.

بیشتر بخوانید: ایده های خلاقانه چیدن قاب عکس روی دیوار پذیرایی!

منبع: خوگر




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/27qyvn

اخبار داغ