سبک بوهو در دکوراسیون | طراحی بوهو | بوهو دیزاین | دکوراسیون خانه پینترستی

واسه داشتن یه خونه پینترستی این مدل دکوراسیون رو انتخاب کن + عکس

تو این خبر یه مدل دکوراسیون رو بهتون پیشنهاد کردیم که اگه امتحان کنین خونه شما مثل خونه های پینترستی میشه! اینجا با سبک دکوراسیون بوهو بیشتر آشنا بشین!
واسه داشتن یه خونه پینترستی این مدل دکوراسیون رو انتخاب کن + عکس

دکوراسیون انواع و اقسام مختلفی داره که هر کدوم اصول خاص خودشون رو دارن. سبک دکوراسیون بوهو از اون مدل هاست که انگار تو دل قصه ها زندگی می کنین و هر کسی پاشو بذاره تو خونه شما متوجه تفاوت هاش میشه و از این همه عجیب بودن متعجب میشه. حالا سبک دکوراسیون بوهو چیه؟ تو ادامه این بخش از سبک زندگی شما رو با نکات سبک دکوراسیون بوهو آشنا می کنیم!

دکوراسیون بوهو چیست؟

سبک بوهو در دکوراسیون که با نام های دیگری همچون دکوراسیون بوهمین یا بوهمیان نیز شناخته شده می باشد، یکی از سبک های خلاقانه و هنری به شمار می رود. در این سبک فرهنگ و هنر نقش مهمی داشته و نشانه هایی از اصالت و بومی گرایی در آن به چشم میخورد. گلدان هایی با گل های برگ پهن، آویزهای مکرومه بافی بر روی دیوار، شال و پارچه های تزئینی با طرح های شبیه به گلیم و جاجیم از نشانه های سبک بوهو در خانه به شمار می روند.

بیشتر بخوانید:خونه رو به سبک ایتالیایی ها دکور بزن

رنگ ها در سبک بوهو

اگرچه هیج قانونی در مورد رنگ دکوراسیون بوهو وجود ندارد، اما کاربرد رنگ‌های خاکی گرم، متالیک و رنگ‌ سنگ های قیمتی در این سبک متداول است. رنگ‌های قهوه‌ای تیره، سبز و خاکستری از مهم‌ترین رنگ‌های پایه در این سبک طراحی هستند و در مرحله بعد ارغوانی تیره، نارنجی آتشین و آبی براق به آنها اضافه می‌شود. ترکیب و لایه‌بندی رنگ‌ها یکی از ویژگی های منحصر به فرد سبک بوهو است.

نور در دکوراسیون بوهو

در حالت کلی برای اتاق بوهمیانی تلاش میشود تا فضایی کاملا آرامش بخش و رمانتیک طراحی شود. در این سبک خبری از لوسترهای کریستالی بزرگ و آویز یا لامپ های ال ای دی بزرگ و کوچک روی دیوار و سقف نیست. در عوض می توان لوسترهای کوچک چوبی یا فلزی با حداقل کریستال و همچنین شمع هایی که در گوشه و کنار قرار گرفته اند استفاده کرد. از نمونه وسایل مناسب برای نورپردازی خانه های سبک بوهو می توان به آباژورهای قدیمی ساده یا طرحدار اشاره کرد.

مبلمان بوهو چگونه است؟

در خانه‌های سبک بوهو بیشتر از مبلمان دست دوم و قدیمی استفاده می‌شود. تمام قسمت‌های مبلمان باید خاص باشند و هریک، داستانی را روایت کند. برای انتخاب مبلمان بوهو به مغازه‌های فروش اشیاء قدیمی در محله خود سری بزنید و هر بخش از مبلمان را جداگانه انتخاب کنید. مبل‌های‌ شزلون، صندلی پروانه‌ای و مبل تخت خواب شو گزینه‌های مناسبی برای این سبک هستند.

وسایل تزئینی سبک بوهمین

  • خانه های بوهمیان شبیه به سبک زندگی کولی ها تزئین میشود و نشانه هایی از فرهنگ های مختلف را می توان بر روی در و دیوار آنها دید. به همین دلیل وسایل تزئینی و دکوراتیو بوهمی اهمیت زیادی دارند و البته دقت داشته باشید که استفاده زیاد از آنها می تواند فضا را شلوغ کند. متناسب با متراژ اتاق و دیوارها می توانید مانند تصویر زیر از تابلوهای نقاشی استفاده کنید.

  • از دیگر وسایل تزئینی بسیار کاربردی برای سبک بوهمیانی می توان به آویزهای مکرومه بافی اشاره کرد که به شدت مورد استقبال قرار گرفته اند. این آویزهای نخی اغلب به رنگ های سفید و کرم و قهوه ای روشن بافته میشوند و می توان در اتاق خواب و دیوار اتاق نشیمن و سالن پذیرایی از آنها استفاده کرد.

  • در ابن سبک تزئین دیوار اهمیت زیادی دارد و کاملا آزاد هستید که از هر فرهنگ نشانه هایی را در آن به کار ببرید. سبدهای چوبی، کلاه های حصیری، بشقاب های رنگی و تزئین شده، تابلوهای برگ انجیری از جمله ایده ها برای اجرا و دیزاین خانه به سبک بوهو می باشند.

  • جاشمعی هایی به شکل فانوس در این دکوراسیون مورد استفاده قرار می گیرد. این فانوس های فلزی که اغلب به رنگ نقره ای هستند،اصالتا مراکشی می باشند. لوسترهایی با تزیین مهره های چوبی دکوراسیون بوهمیانی را کامل می کنند. یکی از اکسسوری های بوهمیایی سبدهای حصیری و بافت گیاهی هستند که در زمینه های مختلف از جمله باکسی لباس، باکسی برای قرار دادن گلدان و گل ها و وسایل آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرند.

  • گلدان و گیاهان نقش بسیار مهمی را در دکوراسیون به سبک بوهو ایفا می‌کنند. معمولا گیاهانی با برگ‌های پهن و آویز مانند پتوس، سرخس‌ها، بامبو، کالاتا، یوکا، آلوکازیا و برگ‌انجیری در سبک بوهو استفاده می‌شوند

  • مکرومه ها تکنیکی از نخ و گره هستند که نقش و پارچه هایی را بوجود می آورند. این آویزهای دیواری خیره کننده که در طرح هایی مثل پر و یا رشته هایی آویزان می باشند، اغلب به رنگ های کرم و روشن بوده اما گاه نیز به رنگ های مختلف مشاهده می شوند.

سبک بوهو در دکوراسیون به دلیل تنوع بالای ایده‌ها و دوری از تجمل‌گرایی، محبوبیت بسیار زیادی دارد. در این سبک دکوراسیون، وسایل تزئینی مجلل مانند لوستر کریستالی و مبلمان سلطنتی حذف و با وسایلی مانند جاجیم، گلیم و لوستر چوبی جایگزین شده‌اند. اگر به سبک‌های جذاب اما غیر مجلل علاقه دارید، طراحی دکوراسیون به سبک بوهو می‌تواند گزینه‌ای ایده‌آل برای شما باشد.

منبع: مجله خوگر




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/27ve62

اخبار داغ