انتخاب لوازم آرایشی | لوازم آرایش خوب | نکات خرید لوازم آرایش | شیوه انتخاب لوازم آرایشی

پولت رو واسه هر لوازم آرایشی دور نریز! | نکات انتخاب لوازم آرایشی

موقع خرید لوازم آرایشی به یه سری نکات مهم توجه کنین زیرا انتخاب لوازم آرایشی خوب و با کیفیت تو حفظ زیبایی و سلامت پوست شما تاثیر بسیار زیادی داره.
پولت رو واسه هر لوازم آرایشی دور نریز! | نکات انتخاب لوازم آرایشی

لازمه بدونین که نا آگاهی تو انتخاب لوازم آرایشی و نحوه استفاده از اون ها میتونه به پوست و چشم‌ ها آسیب برسونه! پس اگه از لوازم آرایش زیاد استفاده می‌کنین حتما تو خرید و انتخاب لوازم آرایشی دقت کنین، در ادامه این بخش از سبک زندگی شما رو با نکات انتخاب لوازم آرایشی آشنا می کنیم!

راهنمای انتخاب ریمل

ریمل یکی از محبوب ترین و پرکاربرد ترین وسایل آرایش برای افزایش زیبایی و جذابیت چشم ها است. در خرید ریمل دقت کنید و هنگام خرید به نکات زیر توجه کنید:

به نوع ریمل توجه کنید

ریمل انواع مختلفی دارد، ریمل پودری که به شکل پودر است و مژه هایتان را مانند مژه مصنوعی زیبا و جذاب می کند. ریمل کرمی که حجم و عمق زیادی به مژه ها می دهد و برای افرادی که مژه های بور و نازکی دارند بسیار مناسب می باشد اما این نوع ریمل ها ممکن است خیلی زود زیر چشمتان را کثیف کند.

ریمل های مایع که بسیار پرکاربرد هستند و در دو نوع ضد آب و حلال در آب به فروش می رسند. ریمل های ضد آب ماندگاری بسیار بالایی داشته و مناسب شناگر ها و افراد دارای لنز و افرادی که به دلیل حساس بودن چشم ها اشک می ریزند. پاک کردن ریمل ضدآب سخت است و ممکن است مژه ها با آن کنده شوند.

به نوع مژه های خود توجه کنید:

  • اگر مژه های پرپشت اما کوتاهی دارید به سراغ ریمل های بلند کننده بروید.
  • اگر مژه های بلندی دارید و می خواهید با استفاده از یک ریمل خوب به آن ها حجم دهید از ریمل های حجم دهنده استفاده کنید.
  • اگر می خواهید با ریمل به مژه هایتان حالت دهید، ریمل با برس خمیده را انتخاب کنید.
  • اگر می خواهید هم مژه هایتان را بلند کنید و هم به آن حجم دهید به سراغ ریمل هایی بروید که نام lash difinig بر روی آن نوشته شده باشد.
  • اگر می خواهید مژه هایتان خوش حالت باشد و به یکدیگر نچسبند از ریمل های جدا کننده استفاده نمایید.

به برس ریمل توجه کنید:

  • کسانی که می خواهند مژه های مشکی و حجیمی داشته باشند، ریمل های دارای برس ضخیم و پرمو را انتخاب کنند زیرا این برس ها می توانند مواد بیشتری را بر روی مژه ها منتقل کنند.
  • کسانی که می خواهند مژه های بلندتری داشته باشند و دارای مژه های پرپشت اما کوتاهی هستند، باید از ریمل با برس نازک استفاده کنند.
  • اگر می خواهید مژه های خوش حالت و پرپشت و بلند داشته باشید حتما به سراغ ریمل با برس خمیده بروید.
  • اگرمی خواهید گوشه مژه هایتان را بلند و پرپشت کنید تا چشم هایتان کشیده تر به نظر برسد از برس های مخروطی شکل استفاده نمایید.
  • اگر قسمتی از مژه های شما کم پشت تر از سایر قسمت هاست ،می توانید با استفاده از ریمل با برس توپی به راحتی تنها قسمت مورد نظر را ریمل بزنید.
  • برای اینکه مژه هایتان کاملا یکدست شوند از ریمل با برس ساعت شنی استفاده کنید و به صورت چرخشی ریمل بزنید.
  • ریمل با برس حبابی حجم زیادی به مژه ها نمی دهد اما در عوض از چسبندگی مژه ها جلوگیری می کند.

به رنگ ریمل توجه کنید:

ریمل علاوه بر مشکی در رنگ های دیگر مانند یاقوتی، ارغوانی، قهوه ای و غیره نیز در بازار موجود می باشد، با توجه به سلیقه خود یکی از آن ها را انتخاب کنید. اگر مو و چشمان روشنی دارید، می توانید از ریمل قهوه ای هم استفاده کنید.

سایر نکات انتخاب ریمل مناسب:

  • امروزه برندهای فیک در بازار زیادند پس حتما با یک فرد با تجربه به خرید بروید. برخی برندها تنها یکی از لوازم آرایششان خوب است پس اگر ریمل برندی مقبول است بدین معنی نیست که حتما کرم پودر خوبی دارد.
  • ریمل را در فروشگاه امتحان نکنید زیرا عده زیادی از ریمل تستر استفاده کرده اند.
  • هرگز ریملی را که برای مدتی طولانی در فروشگاه مانده، نخرید.
  • اگر بعد از استفاده از ریمل جدید چشم هایتان دچار التهاب شدند، استفاده از ریمل را قطع و به پزشک مراجعه کنید.

انتخاب کرم ضد آفتاب

  • هنگام خرید یک ضد آفتاب مناسب به جنس و رنگ پوستتان و میزان قرارگیری در معرض آفتاب توجه داشته باشید. افرادی که پوست تیره دارند و یا زیاد در معرض نور آفتاب قرار نمی گیرند می‌توانند از ضد آفتاب SFP15 استفاده نمایند. اگر پوست روشنی دارید یا در طول روز بین نیم تا یک ساعت در معرض نور شدید آفتاب قرار دارید از ضد آفتاب های SFP30  استفاده نمایید. افرادی که پوست خیلی روشن یا حساسی دارند، می‌تواند با تجویز پزشک از ضد آفتاب‌های SFP50 استفاده نمایند. ضد آفتاب‌های بالاتر از SFP50 تفاوتی با SFP50 در محافظت در برابر اشعه خورشید ندارند.هنگام خرید یک ضد آفتاب مناسب به جنس و رنگ پوستتان و میزان قرارگیری در معرض آفتاب توجه داشته باشید.
  • افرادی که پوست تیره دارند و یا زیاد در معرض نور آفتاب قرار نمی گیرند می‌توانند از ضد آفتاب SFP15 استفاده نمایند. اگر پوست روشنی دارید یا در طول روز بین نیم تا یک ساعت در معرض نور شدید آفتاب قرار دارید از ضد آفتاب های SFP30  استفاده نمایید. افرادی که پوست خیلی روشن یا حساسی دارند، می‌تواند با تجویز پزشک از ضد آفتاب‌های SFP50 استفاده نمایند. ضد آفتاب‌های بالاتر از SFP50 تفاوتی با SFP50 در محافظت در برابر اشعه خورشید ندارند.
  • اگر پوستتان خشک است ضد آفتابی انتخاب نمایید که حاوی مرطوب کننده باشد.
  • برای کودکان باید از ضد آفتاب‌های مخصوص کودکان استفاده شود.
  • در افراد مبتلا به بیماری های پوستی و آلرژی، انتخاب ضد آفتاب باید حتما با مشورت پزشک انجام بگیرد.
  • هنگام انتخاب ضد آفتاب دقت کنید که در برابر هر دو اشعه UVA و UVB محافظت ایجاد کند.

راهنمای خرید خط چشم و مداد چشم

  1. برای آرایش روزمره از یک مداد چشم استفاده کنید و یک مداد مناسب استفاده در داخل چشم یا خارج از آن انتخاب کنید.
  2. برای آرایش شب و مهمانی از خط چشم مایع استفاده کنید.
  3. خط چشم های مویی امکان کشیدن خط چشم ظریف تری را به شما می دهند.
  4. اگر چندان در کشیدن خط چشم حرفه ای نیستید از خط چشم با سری ماژیکی استفاده کنید که آرایش چشم را راحت تر می کند.
  5. خط چشم مدادی در انواع ضد آب و ساده وجود دارد که مدل ضدآب آن از دوام بیشتری برخوردار است و با عرق کردن از بین نمی رود.
  6. خط چشم مایع نیز در مدل واترپروف و معمولی وجود دارد که نوع ضدآب آن را می توان برای مدت زمان طولانی استفاده کرد.
  7. خط چشم ژله ای سیاه ترین نوع خط چشم است که هم به صورت جعبه ای و هم مدادی وجود دارد.
  8. خط چشم در رنگ های مشکی، ارغوانی، قرمز، سبز، نقره ای، طلایی و آبی وجود دارد که برای آرایش در شب می توان از نوع رنگی آن استفاده کرد.
  9. دقت کنید مداد چشم هایی با سری نرم و با کیفیت بالا را بخرید که از آسیب به چشم های شما جلوگیری کند.
  10. قبل از استفاده مداد چشم خود را بتراشید تا کیفیت بهتر و ماندگاری بیشتری را تجربه کنید.

انتخاب کرم پودر مناسب

به طور کلی کرم پودر به صورت یک لایه خارجی و غیر طبیعی روی پوست می‌نشیند و اگر فردی زیاد آرایش کند و این آرایش در طولانی مدت روی صورت او باقی بماند، پوست صورتش دچار پیری زودرس می‌شود. چون آرایش زیاد منافذ پوست را می‌پوشاند و اجازه تنفس به آن‌ها نمی‌دهد.

کرم پودر باید با توجه به جنس پوست شما انتخاب شود. کرم پودرهایی که حاوی چربی هستند اگر بروی پوست چرب امتحان شوند باعث جوش زدن پوست می‌شوند. تا حد امکان از کرم پودرهای سنگین استفاده نکنید. به ویژه در سنین نوجوانی و جوانی که طراوت و شادابی طبیعی صورت خود را با استفاده طولانی مدت از کرم پودر سنگین از دست می‌دهید.

اگر سنتان بالا است و از کرم پودر برای پوشاندن چین و چروک‌هایتان استفاده می‌کنید، از کرم پودرهای حاوی چربی استفاده کنید.

اگر بر روی بسته بندی کرم‌پودر خود با واژه SFP مواجه شدید تصور کنید که کرم پودر می‌تواند در مقابل اشعه خورشید از شما محافظت کن. شما همچنان به ضد آفتاب نیازمندید. کرم پودر‌های روشن کننده و ضد لک اثر موقتی دارند و در صورتی که پس از مدت طولانی، مصرف آن‌ها را قطع کنید پوست شما خشک می‌شود و آسیب می‌بیند.

کرم پودرهایی که مواد اضافی مثل عطر و اسانس دارند ممکن است باعث بروز حساسیت‌های پوستی شوند. اگر به دلیل جوش یا جای جوش تمایل دارید از کرم پودر استفاده کنید، تحت نظر پزشک کرم پودرهای درمانی را انتخاب نمایید تا همزمان صورت خود را نیز درمان نمایید.

سایر نکات انتخاب کرم پودر:

  1. اگر کرم پودر روی صورت شما دوام ندارد، از محصولاتی مثل پودر فیکساتور استفاده کنید. پودرهای فیکساتور در رنگ های روشن تا تیره و در مدل های مات و شاینی موجودند.
  2. کانسیلر همانند کرم پودر در مدل های جامد و کرمی موجود است، برای پوست اطراف چشم کرم پودر نزنید و بهتر است از کانسیلر استفاده کنید. رنگ کانسیلر تنها باید یک درجه روشن تر از رنگ کرم پودرتان باشد زیرا انتخاب کانسیلر بیش از حد روشن چشم را ریز تر نشان می دهد و حالت مصنوعی به چهره می دهد. از کانسیلر ها می توانید برای پوشاندن خط خنده، خط اخم و لک های پوستی هم استفاده کنید.
  3. شما به دو نوع کانسیلر نیاز دارید،یک کانسیلر با تناژ رنگ صورتی برای از بین بردن سیاهی زیر چشم و دیگری با تناژ رنگ آبی برای از بین بردن لکه ی قرمز روی پوست.
  4. بهتر است یک کرم پودر mineral یا حداقل دارای ضد آفتاب انتخاب کنید که برای استفاده ی روزمره مناسب تر است.
  5. اگر چندان علاقه ای به استفاده از مواد آرایشی سنگین روی پوست خود ندارید، کرم های BB و CC انتخاب های مناسبی هستند که هم ظاهر پوست را سالم و درخشان نشان می دهند و کمترین آسیب پوستی را ایجاد می کنند.
  6. برای دوام بیشتر کرم پودر کافی است اندازه یک عدس از بیس را که در دو نوع ژله ای و کرمی و در 3 رنگ بنفش، سفید و سبز موجودند قبل از کرم پودر به پوستتان بزنید.
  7. بعد از زدن کرم پودر یک تکه پنبه بزرگ روی پوستتان بکشید تا اضافات کرم پودر گرفته شود.
  8. از کرم پودرهای چرب برای پوست بدن استفاده نکنید. بهترین گزینه برای پوست بدن کرم پودرهای آکوا که با آب مخلوط می شوند، می باشند.
  9. پرایمر منافذ باز پوست را می پوشاند و یک سطح لطیف را برای پوست ایجاد می کند.

انتخاب رژ لب

رژلب هم یکی از لوازم آرایش و پرطرفدار است که در جعبه لوازم آرایشی همه خانم ها چند رنگ از آن یافت می‌شود. هنگام خرید رژلب باید دقت بالایی داشته باشید. زیرا رژلب علاوه بر آن که مانند دیگر لوازم آرایش می‌تواند از طریق پوست جذب شود، می‌تواند هنگام غذا خوردن یا آب نوشیدن یا حتی صحبت کردن وارد دهان شود.

بسیاری از خانم ‌ها تمایل دارند از رژلب‌هایی استفاده کنند که ماندگاری بالایی دارند. اما بدانید هرچه ماندگاری رژلب بیشتر باشد سرب بیشتری در آن وجود دارد و سرب یک فلز سنگین و سمی است که می‌تواند سلامت مغز، کلیه‌ها، قلب و مفاصل را تحت تأثیر قرار دهد.

برای آن که متوجه شوید رژلبی که خریداری می‌کنید سرب دارد یا نه، آن را روی دستتان بکشید و سپس با قطعه‌ای طلا مثل انگشتر روی ناحیه رژلبی دستتان بکشید. اگر رنگ رژ به سیاه تغییر کرد بدانید که در ترکیبات رژلب انتخابی شما سرب وجود دارد.

راهنمای خرید رژ گونه

  • برای اینکه به گونه های خود رنگ ببخشید، از یک رژگونه استفاده کنید.
  • در انتخاب رژ گونه به نوع پوست خود و رنگ آن توجه کنید.
  • انواع رژ گونه عبارتند از:رژ گونه پودری، رژ گونه کرمی و رژ گونه پودری
  • اگر پوست چرب دارید، از رژ گونه های پودری استفاده کنید و اگر دارای پوست خشکی هستید از سرخاب های مایع استفاده کنید.
  • هنگام خرید رژگونه، رنگ های روشن و طبیعی را انتخاب کنید که برای استفاده ی روزمره مناسب است.
  • برای آرایش گونه ها از فرچه های پرمو استفاده کنید، فرچه های دایره ای و تخم مرغی بهترین نوع فرچه ها هستند که تراکم زیادی از مو ایجاد می کنند.
  • یک رژ گونه با کیفیت انتخاب نمایید.

راهنمای خرید لاک

  • بر حسب سلیقه تان می توانید انواع لاک را انتخاب کنید.
  • برای خرید لاک به غیر سمی (nontoxic) بودن آن، دقت کنید.
  • به مارک و برند لاک توجه نمایید و بهترین و با کیفیت ترین محصول را انتخاب کنید.

کیف لوازم آرایش، جایی برای مرتب کردن آرایشی ها

  • برای قرار دادن لوازم آرایش درون کیفتان و بردن آنها همراه خود شما به یک کیف لوازم آرایش مناسب نیاز دارید.
  • بهتر است دو کیف لوازم آرایش بخرید یا از یک جعبه آرایش و یک کیف استفاده کنید.
  • کیفی را بخرید که جای جداگانه برای قرار دادن لوازم مختلف داشته باشد و به اندازه کافی زیپ و جیب داشته باشد.
  • کیف لوازم آرایش که محل های جداگانه برای قرار دادن لوازم مختلف دارد، سبب می شود لوازم آرایشتان در مسافرت ها گم نشود.

منبع: نمناک




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/2aa6e2

اخبار داغ