شیر فاسد | کاربردهای شیر ترشیده | شیر خراب | کاربردهای شیر تاریخ گذشته

شیر فاسد اینهمه کاربرد داره، ولی تو میریزی دور!

شیر فاسد و ترشیده بر خلاف باورهاتون کاربردهایی داره که از اونها بی خبر هستین و بدون آگاهی شیر ترش شده رو دور میریزین!
شیر فاسد اینهمه کاربرد داره، ولی تو میریزی دور!

هیچ راهی برای سالم کردن شیر فاسد وجود نداره اما این دلیل بر این نمیشه که شیر رو دور بریزید، چون میتونیم از شیر فاسد استفاده های دیگه ای هم بکنیم و کاربردهای بی نظیری تو خونه داری، زیبایی و ... داره، در ادامه این بخش از سبک زندگی شما رو با کاربردهای شیر فاسد آشنا می کنیم!

1- درست کردن پنیر

اولین چیزی که با شیر ترش شده می توان به آن فکر کرد، درست کردن پنیر است که ماده اصلی موجود در پنیر، شیری است که دیگر قابل مصرف نیست. اگر شیر بریده شده اما فاسد نیست و رنگ و بوی آن فرق نکرده باشد، می توان با آن پنیر درست کرد. دقت کنید شیر فاسد را نمی توان پنیر کرد. اگر شیر که بعد از جوشاندن بریده کمتر از یک کیلو است، با آن پنیر درست نکنید چون صرف نمی کند و خیلی کم می شود.

روش تهیه پنیر از شیر بریده

شما می توانید با استفاده از جوشاندن شیر ترش و اضافه کردن آب آن، پنیر کاتیج درست کنید. سپس آن را داخل یک دستمال بریزید و شیر اضافه را خارج کنید تا پنیر حالت سفت پیدا کند ؛ حتی می توانید کمی خامه، نمک و فلفل هم برای طعم دهی آن اضافه کنید.

یا اینکه به طریق زیر پنیر درست کنید:

  • به شیر نمک بیافزایید. ( به یک کیلو شیر باید یک قاشق مربا خوری نمک بزنید)
  • سپس روی یک آبکش پارچه نخی یا پارچه توری با سوراخ های خیلی ریز را قرار دهید.
  • شیر بریده را داخل پارچه ریخته و دور پارچه را گره بزنید.
  • یک جسم سنگین مثل هاون یا یک بشقاب سنگین روی پارچه قرار دهید تا پنیر سفت شود و بهم بچسبد.
  • برای اینکه آب پنیر کامل گرفته شود باید دو ساعت صبر کنید.
  • پنیر را در یخچال قرار دهید و برای خوشمزه تر شدن روی آن زیره بپاشید

2- استفاده از شیر فاسد برای پوست

یکی دیگر از استفاده های مفید از شیر بریده شده برای پوست است. اگر شیر خراب شده دارید؛ می توانید بعنوان یک ماسک مفید و مرطوب کننده خوب برای پوست صورتتان یا دیگر قسمت های بدن خود استفاده کنید.

اگر زیاد در معرض آفتاب قرار می گیرید، ماسک شیر برای بهبود آفتاب سوختگی و چروک پوست مفید بوده و همچنین پوست شما را سفیدتر و درخشان‌تر می‌کند.

3- خانه و باغچه

می توانید شیر بلا استفاده را در اطراف گل و گیاهان بریزید تا حشرات را از آن دور کنید و به رشد بیشتر آن ها کمک کنید. آبیاری گیاهان با شیر مواد مغذی مانند کلسیم را به گیاه شما می رساند. مخصوصاً برای گیاه گوجه فرنگی که بسیار مفید است. برای آبیاری گیاهان با شیر، شیر بریده شده تان را در ظرفی بریزید تا خنک شود و بعد آن را از صافی رد کنید تا قسمت های پنیری آن از آب آن جدا شود. سپس از آب شیر بریده برای آبیاری گیاهانتان استفاده کنید و قسمت های پنیری را دور بریزید.

4- برق انداختن ظروف نقره

به شیر ترش شده در حال جوشیدن مقداری سرکه اضافه کنید، و بعد وسایل نقره را به مدت نیم ساعت درون آن قرار دهید؛ تا کدری آنها از بین برود و با آب گرم، صابون و مسواک نرم آن‌ها را بشویید. با این روش می توانید از شیر خراب شده استفاده مفید داشته باشید و نقره‌جات خود را برق بیندازید

5- استفاده از شیر فاسد برای حیوانات خانگی :

می توانید به غذای حیوانات خانگی خود مانند سگ، گربه، مرغ، گوسفند و … شیر بریده شده را اضافه کنید و به آن ها بدهید. شیر بریده برای حیوانات مشکلی ایجاد نمی‌کند. اگر مورد ۵ را بخوانید خواهی دید که خودمان هم می توانیم آن را استفاده کنیم.

منبع: نمناک 




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/2apmy2

اخبار داغ