بزرگتر نشان دادن خانه | ترفندهای بزرگ کردن خونه | راهکار بزرگ تر نشون دادن منزل

با این ترفندها خونه رو بزرگ تر نشون بده!

با استفاده از خلاقیت و درست انتخاب کردن دکوراسیون و کلک های بزرگتر نشان دادن خانه، منزل شما خیلی بزرگ تر به چشم میاد!
با این ترفندها خونه رو بزرگ تر نشون بده!

 طراحی دکوراسیون منزل در فضاهای کوچک سخت‌ تر هست، زیرا در صورت رعایت نکردن برخی اصول برای بزرگتر نشان دادن خانه، فضا کوچکتر از اونی که واقعا هست به نظر میرسه. اما میشه با چند تا تغییر و ترفند بزرگتر نشان دادن خانه، دکوراسیون منزل رو اونجوری که دوست دارین بچینین. در ادامه این بخش از سبک زندگی شما رو با ترفند و تکنیک های بزرگتر نشان دادن خونه آشنا می کنیم!

1- از رنگ های مختلف استفاده نمایید

انتخاب رنگ یکی از ساده ترین کارها برای طراحی خانه می باشد و انتخاب رنگ شما می تواند در بزرگنمایی خانه شما تاثیر داشته باشد. برای انتخاب رنگ دیوار می توانید از رنگ سفید استفاده کنید، چرا که انعکاس خوبی دارد و روشنایی خانه شما جند برابر می شود و وسایل جانبی را می توانید با استفاده از رنگ های هماهنگ آن استفاده کنید. اگر علاقه ی زیادی به رنگ سفید ندارید، می توانید از رنگه های خاکستری و آبی روشن استفاده کنید.

2- استفاده از رنگ روشن دیوار برای بزرگتر نشان دادن فضای خانه

همه ما می‌دانیم که رنگ‌ها در چیدمان منزل کوچک نقش به سزایی دارند. زمانی که در دکوراسیون دیوارهای یک خانه از رنگ‌های تیره استفاده شود، فضا کوچک‌تر به نظر خواهد رسید. اما استفاده از رنگ‌های روشن وخنثی مانند استخوانی، کرم، سفید و طوسی برای دیوارها فضای خانه کوچک شما را دلبازتر خواهد کرد

3- از آینه و شیشه استفاده کنید

با استفاده از شیشه ها و آینه ها انعکاس نور در خانه شما بیشتر می شود و اگر خانه شما پنجره ندارد می توانید از آینه ها و شیشه ها برای روشنایی بیشتر استفاده کنید چرا که در روشنایی به بیشترین نحو تاثیر می گذارد.

4- استفاده از طرح‌های منحنی

طراحان دکوراسیون برای طراحی فضای کوچک استفاده از طرح‌های منحنی و گرد را پیشنهاد می‌دهند چرا که این طرح‌ها کمک می‌کنند تا با ایجاد فضایی بدون زاویه خانه بزرگ‌تر به نظر برسد.

در واقع زاویه‌های بسته محیط شما را کوچک‌تر نشان خواهند داد. در فضاهای کوچک اگر دقت کرده باشید، خط‌های مستقیم زیادی وجود دارد و اگر این خط‌ها با استفاده از پنجره‌ها و میز و قفسه‌های زاویه دار بیشتر شوند، زوایای تند زیادی را به وجود می‌آورند که این محدودیت‌ها را می‌توان با کمک گرفتن از خطوط منحنی رفع کرد.

برای این منظور استفاده از پارچه برای پوشش دادن زاوییه‌ها، گزینه مناسبی خواهد بود. شما می‌توانید یک پارچه را به شکل والان هلالی دور پنجره‌ها آویزان کنید تا چارچوب‌ها کمتر به چشم بیایند.

یا آنکه از یک رومبلی برای پوشش صندلی و میزهای مستطیلی و مربعی استفاده کنید. برای تزریق انحنای بیشتر به خانه می‌توانید به سراغ بالش یا فرش‌های گرد و بیضی بروید. همچنین مبلمان و میزهای منحنی نیز به بزرگتر شدن فضای خانه‌های کوچک کمک قابل توجهی می‌کند.

5- استفاده از طرح‌های عمودی برای بزرگتر نشان دادن فضای خانه

در زمینه طراحی فضای کوچک، استفاده از کاغذهای دیواری یا رنگ‌هایی با طرح‌های عمودی و راه راه کمک می‌کنند تا سقف خانه شما بلندتر به نظر برسند و خانه شما بزرگ‌تر جلوه کند.

همچنین در این زمینه استفاده از پرده‌های بلند نیز که از بالاترین قسمت سقف تا کف را پوشش می‌دهند به بزرگ نشان دادن فضای شما کمک قابل توجهی می‌کنند.

6- استفاده از مبلمان با چند کاربرد

زمانی که شما فضای کافی برای قرار دادن وسایلتان نداشته باشید، بهتر است از لوازمی استفاده کنید که فضای خالی زیادی را در خانه شما ایجاد کنند. یکی از این لوازم، مبلمان و لوازم چند کاره است که کمک می‌کند در عین حال که نیاز شما به تخت و مبل و غیره رفع شود، فضای خالی بیشتری نیز در اختیارتان قرار دهد.

برای مثال شما می‌توانید از یک صندوق یا کمد به عنوان میز پذیرایی خود استفاده کنید تا در عین حال لوازم اضافی یا پذیرایی را نیز در آن نگهداری کنید. یا آنکه می‌توانید از مبل‌های تخت شو یا تخت‌هایی استفاده کنید که در اتاق تبدیل به مبل و میز تحریر می‌شوند. همچنین در قسمت آشپزخانه بهتر است از جزیره استفاده کنید که برای شما کارکرد میز پذیرایی و ناهار خوری را نیز دارد.

7- فضاهای مهم را خالی کنید

فضاهایی را که در آن استراحت می کنید یا بیشتر آن قسمتی که در خانه برای گپ و گفتگو انتخاب می کنید را خالی کنید تا فضای خانه شلوغ و کوچک به نظر نرسد. اگر آشپزخانه شما فضای کمتری دارد، می توانید از هر قسمتی که در آشپزخانه اضافی می باشد، کمدهایی را وصل کنید و وسایل خود را درون آنها جای دهید و با این کار فضای بیشتری ذخیره می شود.

8- فضای باز ایجاد کنید

اگر خانه شما کوچک می باشد می توانید دیوارهای اضافی را حذف کنید و با این کار فضای بیشتری خواهید داشت و می توانید دکوراسیون خانه بهتر و بهتر طراحی کنید و با این کار فضای بیشتری خواهید داشت.

9- استفاده از کفپوش یک دست

همیشه همرنگی و هماهنگی به کمک جلوه بهتر خانه‌های کوچک می‌آید. بهتر است برای پوشاندن کف تمامی اتاق‌ها و فضایی که در اختیار دارید، از یک کفپوش یک رنگ یا یک دست استفاده کنید تا فضای شما بزرگ‌تر جلوه کند.

برای مثال تمامی اتاق‌ها را با کفپوش چوبی، سرامیک یا پارکت پوشش دهید و این کفپوش را به فضای بزرگترتان نیز ادامه دهید.

10- نقش فرش برای بزرگتر نشان دادن فضای خانه

استفاده از قالیچه و فرش در عین اینکه به بزرگ شدن فضای شما کمک می‌کند، مانند یک اثر هنری به زیبایی خانه شما نیز کمک می‌کنند. بهتر است در این زمینه در هر فضای مجزا، یک فرش استفاده کنید و با این کار فضاهای مختلف را از هم تفکیک کنید

11- از روشنایی طبیعی استفاده کنید

اگر اتاق شما پنجره دارد، می توانید در روز از روشنایی طبیعی استفاده کنید و اگر امکان پذیر باشد از ابتدا پنجره بزرگتری را نصب کنید تا نور بیشتری وارد خانه تان شود و برای زیبایی بیشتر می توانید از پرده ها استفاده نمایید

منبع: نمناک 




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/2ayby2

اخبار داغ