روش تهیه حسو شاهرودی | دستور تهیه حسو شاهرودی

بهترین حس دنیا، با طعم دسر حسو شاهرودی! + طرز تهیه

اگه به دنبال یک دسر خوش طعم میگردی که خوردن هر قاشق اون، حس خوبی در شما ایجاد کنه، حسو شاهرودی رو امتحان کنید.
بهترین حس دنیا، با طعم دسر حسو شاهرودی! + طرز تهیه

حسو شاهرودی یکی از انواع دسر های خوشمزه و لذیذ و اصیل شاهرود است که عطر و طعم آن فوق العاده عالی است و خیلی راحت و سریع درست می‌شود، حسو شاهرودی بافتی سبک و لطیف دارد و برای پذیرایی و مهمانی‌ها بسیار مناسب و شیک است.در ادامه این مطلب طرز تهیه حسو شاهرودی را قرار داده ایم.

مواد لازم برای تهیه حسو شاهرودی

  • آرد گندم ۳ قاشق غذا خوری
  • نشاسته گل ۱ قاشق غذا خوری
  • شکر ۸ قاشق غذا خوری سر صاف
  • شیر ۴ لیوان
  • وانیل به مقدار لازم
  • گلاب به مقدار لازم

بیشتر بخوانید: بوراتوس توت فرنگی، دسرلاکچری فرانسوی ها!

طرز تهیه حسو شاهرودی

آماده‌سازی و ترکیب آرد گندم و نشاسته با شیر

ابتدا آرد گندم را داخل یک ظرف بریزید و نشاسته را به آن اضافه کنید و با هم مخلوط کنید، سپس مقداری از شیر را روی آن‌ها بریزید و هم بزنید تا کاملاً یکدست شوند و بعد بقیه شیر را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا هیچ گلوله‌ای از آرد باقی نماند.

صاف کردن مخلوط و افزایش غلظت آن

برای اینکه مخلوط صاف و یکدست شود و هیچ گلوله‌ای از آرد باقی نماند مخلوط را از صافی رد کنید، سپس ظرف مخلوط را روی حرارت ملایم قرار دهید و مدام هم بزنید تا کمی غلظت آن بیشتر شود، دقت کنید مخلوط را مدام هم بزنید تا حسو ته نگیرد.

افزودن شکر و وانیل برای طعم‌دهی

بعد از این که مخلوط به غلظت مناسب رسید و کمی قوام گرفت شکر را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا شکر در آن حل شود سپس وانیل را روی مواد بریزید و با هم ترکیب کنید تا عطر وانیل در مخلوط پخش شود و بافت صاف و یکدستی تشکیل شود.

بیشتر بخوانید: کازان دیپی، دسر خوشمزه و خاص ترکی مخصوص عصرونه + طرز تهیه

تشخیص پخت حسو و افزودن گلاب

وقتی که روی مخلوط حالت چین چین شد یعنی این که حسو آماده است و زمان پخت آن کامل شده است، در این مرحله با توجه به ذائقه و به دلخواه خودتان می‌توانید مقداری گلاب به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا عطر گلاب در مخلوط مواد پخش شود.

خنک کردن مخلوط و آخرین بار صاف کردن

بعد از آن مخلوط را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا در دمای محیط کمی خنک شود، در انتها می‌توانید دوباره مخلوط را از صافی رد کنید تا اگر از همزدن غفلت کرده‌اید و گلوله‌ای در حسو باقی مانده است کاملاً صاف و یک دست شود.

سرو حسو و تزئین آن با مغزهای خرد شده

سپس مقداری از حسو را داخل ظرف‌های سرو بریزید و روی آن را به دلخواه و سلیقه خودتان با پودر پسته، پودر نارگیل، مغز گردوی خرد شده، مغز فندق خرد شده و یا خلال بادام تزئین کند و در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد و سفت و منسجم شود. در آخر حسو شاهرودی را به عنوان یک دسر خوش طعم و شیک همراه با انواع دسرها برای پذیرایی سرو کنید‌.

منبع: نکته چی




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/2ayjyl

اخبار داغ