طرز تهیه نان خامه ای | دستور تهیه شیرینی خامه ای | شیرینی خامه ای مجلسی | نون خامه ای بزرگ

نون خامه ای خانگی رو خوشمزه تر از قنادی ها درست کن! + طرز تهیه

نان خامه ای یکی از شیرینی های تر پر طرفدار و خوشمزه هست که طرز تهیه اون رو تو این مطلب آموزش میدیم.
نون خامه ای خانگی رو خوشمزه تر از قنادی ها درست کن! + طرز تهیه

نان خامه ای از جمله شیرینی های همیشگی قنادی ها می باشد که انصافا طعم بی نظیری هم دارد. نحوه درست کردن نان خامه ای را بلدید؟! در ادامه این بخش از سبک زندگی طرز تهیه نان خامه ای را به شما آموزش می دهیم!

مواد لازم برای تهیه نون خامه ای

  • کره    ۵۰ گرم
  • خامه     ۳۵۰ گرم
  • تخم‌ مرغ   ۴ عدد
  • بیکینگ‌ پودر     یک‌ چهارم چای‌ خوری
  • آرد    ۱۲۵ گرم
  • شیر    ۲۰۰ گرم
  • وانیل     یک‌ پنجم قاشق چای‌ خوری
  • شکر    یک قاشق چای‌ خوری

بیشتر بخوانید: آموزش تهیه شیرینی پاپیونی؛ مخصوص خواستگاری و مراسم خاص

طرز تهیه نون خامه ای

۱. شکر را آب کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه نون خامه ای باید قابلمه‌ای مناسب انتخاب کنید. کره را در آن انداخته تا آب شود. بعد از آب شدن کره، شکر را اضافه کنید. مخلوط کره و شکر را مدام هم زده تا یک‌دست شود. شیر را اضافه کرده و تا جوش آمدن آن منتظر بمانید. حین جوش آمدن شیر، مواد را مدام هم بزنید تا شکر کامل حل شود. این را به خاطر داشته باشید در صورت نبود شیر، یک پیمانه آب سرد هم می‌توانید جایگزین کنید. با این مواد طرز تهیه رولت خامه ای دیگری را هم می‌توانید امتحان کنید.

۲. آرد را اضافه کنید

در دومین مرحله از طرز تهیه نون خامه ای به سراغ آرد بروید. آرد را سه بار الک کنید تا حباب‌های اضافی آن گرفته شود سپس به مخلوط شیر و کره اضافه کنید. مخلوط را با قاشق مدام هم بزنید تا ته نگیرد. بعد از گذشت پنج دقیقه که خمیر شکل گرفت آن را در یک طرف ظرف جمع کنید. اگر این مخلوط را روی حرارت زیاد هم بزنید احتمال ترک خوردن شیرینی‌ها بعد از پخت وجود دارد.

۳. تخم مرغ و دیگر مواد را اضافه کنید

در ادامه طرز تهیه نون خامه ای خمیر را از روی حرارت برداشته و به ظرف دیگری منتقل کنید. برای خنک شدن خمیر داخل همان ظرف یا ظرفی دیگر با کمک کفگیر آن را از هم باز کنید. در روشی دیگر کمی آن را ورز دهید. تخم‌مرغ‌ها را در ظرفی جداگانه شکسته و با هم‌زن آن‌ها را بزنید.

تخم‌مرغ‌ها را در چهار مرحله به خمیر اضافه کرده و آن‌قدر هم بزنید که جذب شوند. در روشی دیگر می‌توانید آن‌ها را دانه‌دانه اضافه کرده و یک دقیقه با هم‌زن بزنید تا کامل یک‌دست شود. در این مرحله خمیر نون خامه‌ای نباید شکننده باشد. حال بیکینگ‌پودر و وانیل را اضافه و خوب مخلوط کنید. دقت داشته باشید که خمیر نباید بیش از حد روی حرارت بماند و به روغن نیفتد.

بیشتر بخوانید: دستور تهیه شیرینی شاه پسند؛ شیک و مجلسی

۴. خمیر را درون قیف بریزید

خمیر آماده‌شده را با کمک قاشق درون یک قیف بریزید. بهتر است از ماسوره بامیه یا شکوفه در طرز تهیه نون خامه ای استفاده کنید. البته برای فرم دادن بهتر به خمیر براق و کش‌دارتان ماسوره‌های m1 یا d2 هم قابل استفاده است. این نکته را حتما در نظر داشته باشید که ماسوره‌های ساده به شیرینی شما شکل و شیاری نخواهند داد. حال داخل سینی فر کاغذروغنی بیاندازید و خمیر را با فاصله از هم به شکل دایره قیف بزنید. اندازه‌ نون خامه ای‌ها به خودتان بستگی دارد.

۵. سینی را داخل فر بگذارید

فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید. حال سینی خمیر را داخل طبقه اول فر بگذارید. ۴۰ تا ۳۰ دقیقه زمان دهید تا حجم نون خامه‌ای‌ها دو برابر شود. بعد از پخت متوجه تغییر رنگ طلایی آن‌ها خواهید شد. بعد از ۴۰ دقیقه سینی را بیرون بیاورید. زمان دهید تا کامل خنک شوند.

۶. خامه را آماده کنید

در این مرحله از طرز تهیه نون خامه ای نوبت به آماده کردن خامه می‌رسد. خامه‌ را با دور تند هم‌زن برای ۲۰ دقیقه خوب بزنید تا حالت پفکی به خود بگیرد. دقت داشته باشید که خامه‌تان باید پفکی و سفت باشد تا آب نیندازد. ته نون‌ها را کمی سوراخ کنید. خامه را داخل قیف بریزید. شما باید با کمک یک ماسوره بلند از کف نان‌ها، آن‌ها را از خامه پر کنید. حال آن‌ها را در ظرف موردنظر بچینید و با خرده‌های پسته و گردو تزئین کنید. از سس شکلاتی روی کیک هم برای ریختن روی نون خامه‌ای‌ها می‌توانید استفاده کنید.

منبع: کتاب کاله




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/2aypqk

اخبار داغ




دیدگاه ها


2 ماه پیش

توی نان خامه ای باید خالی شود بعد خامه پر شود