طرز تهیه شامی سبزی | مواد لازم شامی سبزی

شام امشب به جای کوکو سبزی «شامی سبزی گیلانی» بپز که رو دست عالیه! + طرز تهیه

شما علاقه مندان به آشپزی می توانید در این بخش با طرز تهیه شامی سبزی محلی آشنا شوید. این غذای گیلانی ترکیب سبزی و گوشت چرخی است.
1403/04/26 16:00
شام امشب به جای کوکو سبزی «شامی سبزی گیلانی» بپز که رو دست عالیه! + طرز تهیه

شامی سبزی یک غذای فئوق العاده و خوشمزه که شما می توانید در این بخش با نحوه تهیه این شامی آشنا شوید. در این بخش  طرز تهیه شامی سبزی قرار داده شده که مشاهده می کنید. تهیه یک شامی سبزی خوشمزه کار بسیار ساده ای است.

مواد اولیه:

  • گوشت چرخ کرده: ۴۰۰ گرم
  • پیاز: ۱ عدد بزرگ
  • جعفری و گشنیز: ۲۰۰ گرم
  • تخم مرغ: ۱ عدد
  • روغن و زردچوبه: به میزان لازم
  • فلفل سیاه و نمک: به میزان لازم

بیشتر بخوانید: شامی پوک با دستور پخت اصیل گیلانی + نکات

طرز تهیه شامی سبزی:

ابتدا گوشت چرخی را درون کاسه ای به صورت جداگانه بریزید. مقداری جعفری ساطوری شده و گشنیز را به گوشت ها اضافه کرده و اندکی ورز دهید. شما در صورت دلخواه می توانید از سبزی شمالی هم در این غذا استفاده کنید.

طعم این شامی با انواعی از سبزی های محلی فوق العاده می شود و شما می توانید با انواعی از سبزی ها طعم عالی این شامی را بچشید. حالا یک پیاز را شسته و به خوبی رنده کنید. بعد از اینکه کمی آب پیاز را گرفتید به گوشت اضافه کرده و به خوبی ورز دهید تا مواد منسجم شود.

تخم مرغ را درون کاسه ای دیگر بشکنید و مقداری فلفل سیاه، نمک و زردچوبه به آن اضافه کنید. حالا خوب تخم مرغ را هم زده تا از حالت لختگی خارج شود. شما در صورت دلخواه می توانید از ادویه های دلخواه دیگر در این غذا استفاده استفاده کنید.در این مرحله از طرز تهیه شامی سبزی باید مواد را درون یخچال قرار دهید تا به مدت ۱ ساعت مواد منسجم شود. حالا یک تابه روی حرارت قرار داده و کمی روغن بریزید. شامی ها را رون تابه سرخ کرده و در صورت دلخواه هم می توانید، میان آن به اندازه یک انگشت سوراخی ایجاد کنید. بعد از سرخ شدن، شامی های شما آماده بوده و می توانید با نان سرو کنید.

این شامی بسیار ساده است و شما می توانید با انواعی از سبزیجات معطر این شامی را تهیه کنید. این شامی همچنین برای وعده های غذایی مختلفی سرو می شود. طعم این شامی بسیار فوق العاده است و در صورت دلخواه می توانید این شامی را در کنار پلو هم سرو کنید. شما در صورت دلخواه می توانید از گوشت مرغ هم در این شامی استفاده نمایید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه شامی کباب گیلانی + نکات پخت

اگر دنبال ادویه های خوش طعم هستید، شما می توانید از مقداری کاری هم استفاده کنید. مقداری پودر سیر هم در این شامی خوشمزه و عالی است. افزودن سبزی های معطر و تازه در این شامی نیز توصیه می شود طعم و عطر سبزی های تازه و معطر نیز در غذا بهتر خواهد بود.

این شامی یک غذای گیلانی بوده و برخی با یک سس گوجه عالی هم آن را سرو می کنند. این غذا طعم بسیار فوق العاده ای داشته که شما با مزه بی نظیر آن آشنا می شوید. برای داشتن سس باید گوجه رنده شده را به همراه کمی ادویه درون قابلمه تفت دهید و بعد از غلیظ شدن روی شامی بریزید.

منبع : آرگا




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/2ayq9e

اخبار داغ