تمیز کردن کابینت فلزی | ترفند برای تمیز کردن کابینت فلزی

قدیمی ترین و سمج ترین لکه های کابینت رو با این ترکیب خونگی از بین ببر + آموزش

در این مقاله هم میخواهیم یه سری ترفند جدید برای تمیز کردن کابینت فلزی بهتون یاد بدیم که به کارتون میاد، پس در ادامه با ما همراه باشید.
قدیمی ترین و سمج ترین لکه های کابینت رو با این ترکیب خونگی از بین ببر + آموزش

تمیز کردن کابینت فلزی یه سری نکات داره. از اونجایی که تمیز کردن کابینت فلزی یکم سخت تره اینجاییم تا بهتون یه سری ترفند برای تمیز کردن کابینت فلزی آموزش بدیم پس حتما تا انتهای این مطلب همراهمون باشین که خیلی به کارتون میاد.

برای تمیز کردن کابینت فلزی از الکل استفاده کنید

یکی از بهترین روش هایی که با کمک اون میشه کابینت فلزی رو تر و تمیز کرد استفاده از الکل برای این منظوره چرا که این ماده میتونه به راحتی هر چه تمام تر انواع لکه ها رو روی کابینت پاک کنه و نیازی هم به این خشکش کنید نداره. برای این منظور هم کافیه که تنها یه دستمال رو برداشته و آغشته به الکل کنید و بعد اون رو روی سطح کابینت بکشید تا هر لکه و کثیفی که وجود داره از بین بره. 

بیشتر بخوانید: برای کابینت آشپزخانه چه چوبی انتخاب کنیم؟ + عکس

البته که در این روش دقت کنید که برای کابینت های فلزی که زنگ زدن به هیچ وجه از الکل استفاده نکنید چون میدونید که اوضاع کابینت بدتر میشه. همچنین الکل برا استفاده روی کابینت های گلاسه هم مناسب نیست.

تمیز کردن کابینت فلزی

استفاده از سرکه برای تمیز کردن کابینت های فلزی

یکی دیگه از روش هایی که برای پاک کردن چربی های موجود روی کابینت فلزی وجود داره که از قدیم الایام بین افراد مرسوم بوده استفاده از سرکه به همراه آب هست که میتونه کابینت ها رو به خوبی ضد عفونی کنه بدون این که بو و یا اثری از خودش روی کابینت باقی بذاره.

پس برای تمیز کردن کابینت های فلزیتون با این ماده دست به کار شید و به نسب مساوی آب و سرکه رو با هم ترکیب کنید و بعد محلول به دست اومده رو داخل یه ظرف اسپری بریزید و روی قسمت هایی از کابینت که کثیف هست بپاشید و بعد با استفاده از یه دستمال نرم محلولی که اسپری شده رو به شکل دورانی روی سطح کابینت بکشید و این کار رو تا زمانی ادامه بدید که لکه به کلی از بین بره و کابینت تمیز بشه.

بیشتر بخوانید: واسه دکوراسیون کابینت آشپزخونه ایده میخوای؟ من بهت طرح میدم

در قسمت انتهایی کار هم بعد از تمیز شدن کابینت سطح اون رو با کمک یه دستمال نرم دیگه خشک کنید چون نباید رطوبت روی کابینت باقی بمونه. این رو هم ذکر کنیم که شما میتونید از این روش برای پاک کردن کابینت ام دی اف هم استفاده کنید.

تمیز کردن کابینت فلزی

برای تمیز کردن کابینت از جوش شیرین استفاده کنید

یکی دیگه از راه هایی که برای تمیز کردن کابینت فلزی وجود داره استفاده از جوش شیرین هست و شما میتونید این ماده رو به سه روش مختلف مورد استفاده قرار بدید و لکه های مقاوم و سرسخت رو از بین ببرید.

در صورتی که برای تمیز کردن لکه های معمولی میخواهید از این ماده استفاده کنید  باید یه قاشق غذا خوری جوش شیرین رو با یه مقدار آب ترکیب کنید تا یه خمیر به دست بیاد و بعد خمیر به دست اومده رو روی لکه های کابینت بذارید و بعد از گذشت چند دقیقه با یه دستمال نرم سطح کابینت رو تمیز کنید.

بیشتر بخوانید: خاص ترین مدل های کابینت مدرن؛ مخصوص آشپزخانه لاکچری! + عکس

در صورتی هم که برای لکه های مقاوم میخواهید از جوش شیرین استفاده کنید مقداری از این ماده رو با سرکه و یا آبلیمو مخلوط  میکنید و بعد ترکیب به دست اومده رو روی لکه های قدیمیه کابینت میذارید و چند دقیقه صبر میکنید تا اثر خودش رو بذاره و بعد با یه مسواک و یا برس نرم لکه ها رو از روی کابینت پاک میکنید. دقت کنید برای کابینت ممبران از این روش استفاده نکنید.

تمیز کردن کابینت فلزی

منبع: شایا نیوز




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/2l5kge

اخبار داغ