کباب تابه ای | دستور تهیه کباب تابه ای | طرز تهیه کباب تابه ای

نکات کباب تابه ای لذیذ و مجلسی که همه رو عاشق دستپختت میکنه!

اگر میخواهید با نکات مجلسی شدن و لذیذ شدن کباب تابه ای آشنا شوید، تا انتهای مطلب همراه ما باشید!
نکات کباب تابه ای لذیذ و مجلسی که همه رو عاشق دستپختت میکنه!

کباب تابه ای یک غذای فوق العاده خوشمزه است که با برنج کته ترکیب بسیار عالی می شود! با اینکه طرز تهیه کباب تابه ای بسیار ساده، راحت و فوری است اما برای خیلی از ماها دردسر سازه و از لیست غذای مهمون حذف میشه، در ادامه این بخش از سبک زندگی شمارو با نکات درست کردن لذیذ ترین و مجلسی ترین کباب تابه ای آشنا میکنیم!


1- در حین پخت کباب‌ها، اگر آب غذا تمام شد، باید به آن کمی آب اضافه کنید تا خشک نشود و کباب‌ها نسوزد.

2- بهتر است از ترکیب برنده ی گوشت چرخ کرده گوسفند و شتر یا گوشت چرخ کرده گوسفند و گاو استفاده کنیم!

3- برای حدودا 500 یا 600 گرم گوشت چرخ کرده، یک پیاز بزرگ رنده ی ریز میکنیم.

4- برای تهیه کباب تابه‌ ای لذیذ تر، اگر در گوشت چرخ کرده کمی چربی وجود داشته باشد، بهتر است.

5- آب پیازی که به گوشت اضافه می‌کنید، نیازی نیست کامل بگیرید چون باعث می‌شود گوشت نرم و ابدار شود و جمع نشود.

6- برخی افراد برای تهیه کباب تابه‌ای آن را در روغن سرخ می‌کنند. با سرخ کردن گوشت در روغن، کباب سفت‌تر خواهد شد و باید مراقب بود تا کباب به اندازهٔ کافی باریک باشد تا سفت نشود. اما با استفاده از روشی که در بالا توضیح داده شده، گوشت بسیار نرم خواهد بود.

7- ورز دادن زیاد به گوشت، باعث می‌شود که موقع اماده شدن گوشت، سفت شود. بنابراین، یک هم زدن کوچک کافی است که مواد به خورد هم برسند.

8- برای حرارت دادن پیازها، آن‌ها را بدون روغن حرارت دهید تا آبشان جمع شود و بافت شفافی پیدا کنند. (یادتان باشد پیاز را حتماً بدون روغن حرارت دهید.)

9- وقتی خمیر کباب را آماده می‌کنید، بهتر است به آن یک یا دو ساعت فرصت دهید تا در یخچال خنک شود و خود را جمع کند. این کار، یکی از رازهای تهیه کباب با طعم و لطافت بیشتر است.

10- در هنگام سرخ کردن کباب، از روغن زیاد استفاده نکنید. در ابتدای پخت، با شعله تقریباً بالا سرخ کنید و بعد از آن که یک طرف آن سرخ شد، شعله را کم کرده و طرف دیگر آن را سرخ کنید.

11- در ایران، دو نوع سماق وجود دارد. سماقی که در حین پخت غذا به آن اضافه می‌شود و سماقی که برای پخش روی غذاهای پخته مانند برنج کباب کوبیده استفاده می‌شود. در تهیه کباب تابه‌ای، حتماً باید از سماق نوع دوم استفاده کنید.

12- تلاش کنید از گوشت کم چرب استفاده کنید. در پایان پخت، با اضافه کردن کمی زعفران آب شده، بوی خوش از غذا استشمام می‌شود. برای افزایش طعم، از سماق استفاده کنید. سماق حاوی موادی است که خنثی کننده مواد مضر گوشت و اصلاح کننده طعم آن است و به هضم آن کمک می‌کند.

13- برای ترکیب بهتر مواد و افزایش طعم آنها، می‌توانید چند دقیقه مواد گوشتی و ادویه‌ای را با هم چنگ بزنید. در زمان پخت، حتماً حرارت گاز را کم کنید تا کباب به طور یکنوا با حرارت پخته شود.

14- برای افزایش طعم کباب، می‌توانید دارچین را به مواد اضافه کنید. همچنین، اضافه کردن فلفل سبز به کباب می‌تواند عطر و طعم خوشمزه‌ای به آن ببخشد.

منبع: چی شی




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/2l5x74

اخبار داغ