درست کردن شله خرمایی | روش پخت شله خرمایی | مواد لازم شله خرمایی

طرز تهیه شله خرمایی بوشهری به روش سرآشپزان جنوبی!

شله خرمایی نوعی حلوای سنتی استان بوشهر است که شبیه به کاچی می باشد و در ماه رمضان بسیار پیشنهاد می شود!
طرز تهیه شله خرمایی بوشهری به روش سرآشپزان جنوبی!

شله خرمایی یکی از دسرهای سنتی و بسیار خوشمزه شهرهای جنوب کشورمان می باشد که به صورت داغ سرو می شود. طبع شله خرمایی دسر گرم می باشد و بسیار مناسب برای وعده افطار است! در ادامه این بخش از سبک زندگی شما را با طرز تهیه شله خرمایی آشنا می کنیم!

مواد لازم برای تهیه شله خرمایی برای ۴ نفر

  • خرمای بدون پوست: ۱ لیوان
  • آرد سبوس دار: ۱ لیوان
  • روغن مایع: ۳ قاشق غذاخوری
  • گلاب: ۲ قاشق غذاخوری

بیشتر بخوانید: دستور تهیه تارت خرما خوشمزه و لذیذ برای افطار!

دستور تهیه شله خرمایی

مرحله اول

برای تهیه شله خرمایی مجلسی به روش جنوبی ابتدا هسته های خرما را بیرون می آوریم ( اگر خرما پوست دارند بهتر است پوست شان را بگیرید ) و خرماها را داخل قابلمه ای می ریزیم و ۳ لیوان آب جوش روی آن ها می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و درب قابلمه را می گذاریم تا خرما ها نرم شوندبعد خرماهای نرم شده را در پارچ مخلوط کن می ریزیم و پوره شده تحویل می گیریم و یا با گوشتکوب خوب خرماها را می کوبیم تا له شوند.

مرحله سوم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت کم قرار می دهیم و آرد سبوس دار را داخل آن می ریزیم. سپس به طور مداوم تفت می دهیم تا آرد به رنگ نخودی بشود و پوره خرما را به آن اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم و تفت می دهیم.

مرحله چهارم

اگر دوست داشتید روغن مایع را در اینجا به مواد می افزاییم و در آخر گلاب را نیز اضافه می کنیم و کمی ترکیب می کنیم تا با دیگر مواد یکدست شود. حالا مجددا همگی مواد را مخلوط می کنیم و تفت می دهیم تا به قوامی مثل قوام فرنی برسد

بیشتر بخوانید: سر افطار، با این دسر خرمایی لذیذ خودت رو تقویت کن! + طرز تهیه

مرحله پنجم

اگر مایه شله خرمایی سفت شده بود کمی آب جوش روی مواد می ریزیم تا غلظت کم شود. در پایان تابه را از روی حرارت بر می داریم و شله خرمایی آماده شده را داخل ظرف مورد نظر می ریزیم و با پودر نارگیل یا پودر پسته تزئین می کنیم.نوش جان

منبع: چی شی 




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/2lexr4

اخبار داغ