رنگ لباس متناسب با پوست | رنگ لباس مناسب پوست گندمی | رنگ های مناسب پوست | انتخاب لباس بر اساس رنگ پوست

چه رنگ لباسی به پوستم میاد؟!

رنگ لباس متناسب با پوست باعث میشه که شما تو مهمونی‌ ها به زیبایی بدرخشین و از ظاهر خودتون کاملا راضی باشین!
چه رنگ لباسی به پوستم میاد؟!

به‌احتمال زیاد برای شما هم پیش‌ اومده که لباسی با یه رنگ موردعلاقه پوشیده و درنهایت پشیمون شده باشین، اگه از اول رنگ لباس متناسب با پوست رو میشناختین اینجوری نمیشد! انتخاب رنگ لباس متناسب با پوست هم اصولی داره که باید بلد باشین، در ادامه این بخش از سبک زندگی شما رو با اصول رنگ لباس متناسب با پوست آشنا می کنیم!

اصول انتخاب رنگ لباس برای انواع پوست خانم‌ها

رنگ پوست خود را بشناسید

نکته: دقت کنید که روش‌های تشخیص تناژ پوستی زیر را در نور طبیعی انجام دهید، چون نور مصنوعی باعث تغییر رنگ پوست می‌شود.

  1. ابتدا صورتتان را بشویید و چند دقیقه صبر کنید تا قرمزی آن برود. کاغذ سفیدی را نزدیک صورت خود نگه دارید و با دقت تفاوت‌ها را بررسی کنید. اگر پوست شما رنگ‌های سبز، زرد یا قهوه‌ای مایل به زرد باشد، تن پوستی شما گرم است. اگر آبی یا صورتی باشد، تن پوستی شما سرد است. در نهایت اگر خاکستری به نظر می‌آید، تن پوستی خنثی دارید.
  2. به رگ‌های دستتان با دقت نگاه کنید. اگر رنگ این رگ‌ها مایل به سبز باشد، تن پوستی گرم و اگر مایل به آبی باشد، تناژ پوستی سرد دارید. اگر نمی‌توان بین آبی یا سبز بودن رگ‌ها تشخیص داد، تناژ پوست شما خنثی است.
  3. در یک دست خود زیوآلات نقره‌ای و در دست دیگر زیورآلات طلایی بیندازید. بررسی کنید که کدام بیش‌تر به دست شما می‌آید. اگر زیورآلات طلایی مناسب‌تر بود، تناژ پوست شما گرم است و برعکس.
  4. راه آخر برای تشخیص تناژ رنگی، واکنش پوست به نور آفتاب است. اگر پوست شما به‌راحتی برنزه می‌شود، تناژ رنگی آن گرم است. افرادی که پوست تیره‌ای دارند و زیر نور آفتاب نمی‌سوزند، تن پوستی سرد دارند. معمولا افرادی که به‌جای برنزه شدن، قرمز شده و می‌سوزند، در دسته تناژ پوستی خنثی قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: پوستم گندمیه؛ چه رنگ لباسی بپوشم که بهم بیاد؟! + عکس

لباس مناسب رنگ پوست تیره

اگر پوست تیره‌ای دارید، باید لباسی را انتخاب کنید که با رنگ‌های تیره مغایرت داشته باشد. این مغایرت چهره را از یکنواختی بیرون می‌آورد و باعث جذابیت بیشتر هر چه بیشتر شما می‌گردد. رنگ‌های سفید، صورتی، آبی روشن، خاکستری روشن و خاکی بپوشید. بهترین رنگ‌ها برای کسانی که علاوه بر پوست تیره، رنگ موها و چشمانشان هم تیره است؛ آن‌هایی است که با رنگ چهره آن‌ها در تضاد باشد تا روشن‌تر به نظر برسند. هرچه پوستتان تیره‌تر باشد؛ لباس‌های روشن‌تر بیش‌تر به شما می‌آید. از رنگ‌های مشکی، قهوه‌ای، سرمه‌ای کم‌تر استفاده کنید و رنگ‌های  فیروزه‌ای و نعنایی را هم فراموش کنید.

لباس مناسب رنگ پوست معمولی

افرادی که دارای پوست‌های معمولی (نه تیره و نه روشن) هستند؛ می‌توانند تقریبا از هر رنگ لباسی استفاده کنند. رنگ‌های مناسب این گروه عبارتند از بژ، آبی، سرمه‌ای، مشکی و صورتی و رنگ‌های نامناسب برای این افراد؛ مغز پسته‌ای، بنفش، قهوه‌ای تیره است. تنها رنگ‌هایی را که این گروه اصلا نباید به کار برند، رنگ‌های نزدیک به رنگ پوست‌شان است.

لباس مناسب پوست روشن

پوست‌های روشن یعنی افرادی که معمولا موی روشن و رنگ چشم آنها سبز، آبی، خاکستری یا قهوه‌ای روشن است بهتر است رنگی را به کار ببرند که با رنگ پوستشان تضاد داشته باشد. به طور مثال رنگ‌های مناسب این گروه شامل آبی ملایم، قهوه‌ای بژ، آبی تیره و هر رنگی غیر از سفید است. رنگ‌های نامناسب این افراد قرمز، صورتی، نارنجی، زرد و ارغوانی است.

در این گروه باید به طور کلی از رنگ‌های تند و روشن استفاده نمود تا تضاد کافی با رنگ پوست به وجود آید. اما به کارگیری رنگ‌های گرم توصیه نمی‌شود. اگر خیلی سفید هستید، رنگ سفید و آبی روشن را کنار بگذارید.

اصول انتخاب رنگ لباس برای انواع پوست آقایان

رنگ پوست خود را بشناسید

برای تشخیص رنگ پوست، از رنگ بازوی خود کمک بگیرید. باید بتوانید تشخیص دهید که رنگ پوست شما روشن، سبزه یا تیره است. بر اساس این سه رنگ، ما به شما رنگ‌های لباسی که مناسب هر کدام از آن‌ها باشند را معرفی خواهیم کرد.

لباس مناسب رنگ پوست روشن

سفیدی پوست از جمله نشانه‌های زندگی سالم و تندرستی کامل در انسان است. این روزها همه به دنبال پوست سفیدتر هستند. اگر پوست بازوی شما سفید و روشن است؛ تنها نکته‌ای که باید در انتخاب رنگ لباس مراعات کنید، کنتراست و ناهمسانی رنگی پوست شما با رنگ انتخابی است. کنتراست رنگ پوست شما را بیش از پیش روشن‌تر نشان خواهد داد.

  • رنگ‌های تیره؛ مانند خاکستری، قهوه‌ای، زرشکی، سبز سدری، سرمه‌ای و طیف‌های تیره از آبی گزینه خوبی برای پوست‌های روشن هستند.

ترجیحا لباس‌هایی به رنگ زیر را نپوشید:

  • در مقابل، انتخاب کردن رنگ روشن یا طیف‌های روشن از رنگ‌های گوناگون می‌تواند رنگ پوست شما را به طور کامل نابود کند. برای اینکه از این اشتباهات دور بمانید، از رنگ‌های پاستلی، طیف روشن رنگ‌ها، سفید، بژ و کرمی دوری و به جای آن‌ها از رنگ‌های خاکستری، خاکی و شنی استفاده کنید. برای اشخاصی که رنگ قرمز دوست دارند؛ استفاده از طیف روشن، مانند صورتی راه چاره خوبی نیست. اما استفاده از قرمز تیره، می‌تواند انتخاب بهتری باشد. گفته‌های ما به معنی منع استفاده از رنگ‌های روشن برای پوست‌های سفید و روشن نیست؛ بلکه به جای آن می‌توانید در کنار رنگ‌های روشن، از رنگ‌های تیره استفاده کنید تا رنگ پوست شما محو دیده نشود.

لباس‌های متناسب با پوست سبزه

پوست‌های سبزه، یک درجه تیره‌تر از پوست‌های روشن هستند و در برابر درخشش آفتاب به نسبت آن‌ها، تیره‌تر دیده می‌شوند. این طیف رنگی را به نام رنگ پوست گرم هم می‌شناسید.

  • در حالی که بسیاری از رنگ‌ها با پوست سبزه خوب ترکیب می‌شوند؛ اما باید کوشش کنید که با استفاده از طیف‌های کمی روشن‌تر یا تیره‌تر، ترکیبی به مراتب بهتر ایجاد کنید. برای مثال اگر دوست دارید که رنگ روشن مانند زرد انتخاب کنید، به سمت طیف‌های روشن آن بروید و اگر می‌خواهید رنگ تیره انتخاب کنید از طیف‌های تیره‌تر استفاده کنید.
  • برای فصل تابستان، از طیف‌های رنگی سفید می‌توانید استفاده کنید. به غیر از سفید، هر رنگ روشن دیگری هم می‌تواند با پوست سبزه در تابستان جلوه مناسبی ایجاد کند. با اینکه سفید انتخاب خوبی می‌تواند باشد؛ اما در کنار سفید می‌توانید رنگ‌های دیگری مانند کرم را هم تجربه کنید.

ترجیحا لباس‌هایی به رنگ زیر را نپوشید:

  • با توجه به اینکه رنگ دانه‌های بیشتر پوست شما زرد و سبز هستند؛ نباید این دو رنگ را به طور آشکار در لباس‌های خود استفاده کنید و اشتباه پوشیدن لباس روشن با پوست روشن را تکرار نکنید. رنگ‌هایی مانند سبز پسته‌ای، زیتونی، خردلی یا قهوه‌ای روشن، دقیقاً آن رنگ‌هایی هستند که نباید به سراغ آن‌ها بروید.
  • اگر می‌خواهید لباسی با رنگ دیگر مانند یک دست سفید انتخاب کنید؛ می‌بایست همه سعی خودتان را بکنید که از رنگ‌های قهوه‌ای روشن، زیتونی و پسته‌ای فاصله بگیرید. بهتر است که رنگ‌های لباس شما به سوی سیاهی تمایل داشته باشد.

لباس متناسب با پوست تیره

همانند رنگ پوست سبزه، کسانی که رنگ پوست تیره دارند؛ می‌توانند با دستی باز هر رنگی را که دوست دارند انتخاب کنند. اما باید نکات کوچکی را هم رعایت کنند.

  • دنیای لباس‌های رنگی برای شما ساخته شده است. می‌توانید با وجود پوست تیره با بیشتر رنگ‌ها پیوستگی خوبی برپا کنید و بدون اینکه نگران اشباع بیش از حد رنگ روشن با رنگ پوست سفید باشید هر رنگی را انتخاب و بپوشید. در مورد رنگ‌های بسیار روشن با اینکه دست شما در انتخاب کردن باز است. اما باید دقت کنید که در یک قسمت از لباس‌های خود همانند شلوار یا پیراهن برابری رنگی تیره‌تری به وجود آورید.

ترجیحا لباس‌هایی به رنگ زیر را نپوشید:

  • رنگ قهوه‌ای تنها رنگی است که شاید برای رنگ پوست شما مناسب به نظر نرسد. هرچند این عدم تناسب را تنها می‌توان در مقایسه با دیگر رنگ‌ها تعیین کرد. چرا که در بعضی موارد رنگ قهوه‌ای هم مطلقاً ناسنجیده نیست.

منبع: روژه




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/2llxe2

اخبار داغ