استفاده از فرمژه | نکات استفاده از فرمژه | فر کردن مژه با فرمژه | فر کردن مژه | فر کردن مژه در خانه

5 اشتباه در استفاده از فرمژه، که مژه ها رو نابود میکنه!

باید روش صحیح استفاده از فرمژه رو یاد بگیرین چون بعضی از اشتباهات تو استفاده از اون می تونه به مژه های شما آسیب بزنه!
5 اشتباه در استفاده از فرمژه، که مژه ها رو نابود میکنه!

زیبایی چشم‌ ها تاثیر زیادی در زیبایی چهره فرد دارد. یکی از مواردی که به زیبا شدن چشم‌ ها کمک می‌ کند داشتن مژه‌ های سالم، زیبا، پرپشت و بلند است. استفاده از فرمژه نکاتی دارد که باید رعایت کرده و از یک سری اشتباهات دوری کنید! در واقع استفاده از فرمژه زمانی تاثیرگذار و سودمند است که به درستی از آن استفاده شود! در ادامه این بخش از سبک زندگی شما رو با اشتباهات استفاده از فرمژه آشنا می کنیم!

1- استفاده از فرمژه بی‌کیفیت

نکته بسیار مهم در رابطه با استفاده از فر مژه این است که باید نوعی از آن را تهیه کنید که باکیفیت باشد و به مژه‌هایتان آسیب نزند. فر مژه با برندهای مختلف در بازار موجود است که تمام آن‌ها از کیفیت خوبی برخوردار نیستند و باعث کنده شدن مژه‌ها می‌شوند. بنابر این بهتر است با صرف هزینه بیشتر محصولی را انتخاب کنید که مرغوب‌تر باشد و به راحتی مژه‌ها را فر کند. فر مژه باکیفیت، کوتاه‌ترین و ظریف‌ترین مژه‌ها را هم بدون هیچ آسیبی فر می‌کند و نیاز به اعمال فشار زیاد ندارد. بهتر است به جای استفاده از فر مژه‌های پلاستیکی از انواع فلزی آن استفاده کنید تا از استقامت کافی برخوردار باشند.

بیشتر بخوانید: با این روش 3 روزه مژه هاتو پرپشت کن! + آموزش

فر مژه‌های پلاستیکی نه تنها مژه‌ها را به خوبی فر نمی‌کنند بلکه به راحتی می‌شکنند. هر چه فر مژه‌ای که خریداری و استفاده می‌کنید کیفیت بیشتری داشته باشد نتیجه بهتری نیز خواهد داشت و حالت مژه‌هایتان بهتر خواهد شد. فر مژه از ابزارهای آرایشی است که خیلی زود خراب نمی‌شود و برای مدت طولانی می‌توانید از آن استفاده کنید، پس کمی دست و دلباز باشید و باکیفیت‌ترین نوع آن را بخرید.

2- تعویض نکردن پد یا لایه پلاستیکی لبه فرمژه

فر مژه زمانی کاربرد دارد که پد آن سالم و تمیز باشد. با گذشت زمان و استفاده مداوم از فر مژه، لایه پلاستیکی که داخل آن قرار دارد خشک و ترک خورده می‌شود و مثل روز اول کارایی ندارد. در این شرایط علاوه بر آسیب فیزیکی که به لایه پلاستیکی فر مژه وارد می‌شود، پلاستیک به سرعت آلوده می‌شود و همین آلودگی از فر مژه به مژه‌ها انتقال پیدا می‌کند. اکثر فر مژه‌ها قابلیت تعویض پد را دارند و می‌توانید هر چند وقت یک بار پد آن‌ها را تعویض کنید. فراموش نکنید که استفاده از فر مژه کثیف و آسیب‌دیده، به مژه‌ها صدمه می‌زند و سبب ریزش آن‌ها می‌شود. سعی کنید زمان خرید فر مژه نوعی از آن را انتخاب کنید که چند پد جایگزین داشته باشد تا نگرانی از بابت تعویض آن نداشته باشید.

3- تمیز نکردن لبه فرمژه

فر مژه همانند دیگر ابزارهای آرایشی نیاز به تمیز شدن دارد. از آن‌جایی که فر مژه مستقیما با چشم‌ها در ارتباط است هرگونه آلودگی در آن، به چشم منتقل می‌شود و سبب بروز عفونت می‌شود. فر مژه ممکن است حاوی ذرات ریمل، سایه، مداد چشم و مژه خرده باشد و شما بدون توجه به آن همچنان مژه‌هایتان را با همان فر مژه حالت دهید. این موضوع آسیب زیادی به چشم و مژه‌ها وارد می‌کند و ریزش شدید مژه‌ها را به دنبال دارد. استفاده از فر مژه کثیف تاثیر آن را کم می‌کند و مژه‌ها را آن‌طور که دوست دارید حالت نمی‌دهد. حتی اگر قبل از استفاده از فر مژه هیچ آرایشی نداشته باشید باز هم آلودگی روی لایه پلاستیکی فر مژه انباشته می‌شود و سبب آسیب به چشم‌ها می‌شود. در نتیجه بهتر است هفته‌ای یک بار، قبل از استفاده از فر مژه، آن را به خوبی تمیز و ضدعفونی کنید.

4- استفاده از فرمژه بعد از ریمل

نکته بسیار مهم در رابطه با فر مژه که اکثر خانم‌ها از آن غافل هستند، عدم استفاده از فر مژه بعد از ریمل زدن است. رایج‌ترین اشتباهی که اکثر خانم‌ها مرتکب آن می‌شوند استفاده از فر مژه بعد از ریمل زدن است. زمانی که ریمل می‌زنیم بعد از چند دقیقه مژه‌ها کاملا خشک و ثابت می‌شوند و به سختی می‌توان آن‌ها را تکان داد. استفاده از فر مژه بعد از ریمل، فشار زیادی به مژه‌ها وارد می‌کند و مژه‌های خشک و غیرمنعطف را تغییر حالت می‌دهد. در این حالت مژه‌ها به سرعت خرد می‌شوند و می‌شکنند. در این وضعیف ریشه مژه‌ها سست می‌شود و در مدت زمان کوتاهی مژه‌هایتان را از دست می‌دهید. استفاده از فر مژه بعد از ریمل زدن، نه تنها آسیب زیادی به مژه‌ها وارد می‌کند بلکه، ظاهر آن‌ها را هم به هم چسبیده و در هم نشان می‌دهد.

5- فشار زیاد فرمژه روی مژه‌ها

اگر دوست دارید مژه‌ها سالم و در عین حال فری داشته باشید، باید از اعمال فشار زیاد فر مژه روی مژه‌ها خودداری کنید. اعمال فشار زیاد روی مژه‌ها، آن‌ها را به حالت 90 درجه خم می‌کند و باعث شکستن آن‌ها می‌شود. زمان استفاده از فر مژه، دسته فر مژه را به سمت بیرون نکشید و فقط به آرامی روی مژه‌ها فشار دهید. فر مژه را به مدت 2 تا 3 ثانیه به آرامی روی مژه‌ها فشار دهید تا مژه‌ها بدون آسیب و به تدریج حالت بگیرند. فر مژه را تا نزدیکی ریشه مژه داخل ببرید و مطمئن شوید که فقط تارهای مژه داخل فر مژه قرار بگیرند و هیچ فشاری به پوست نازک و حساس پلک وارد نشود.

منبع: فروشگاه اینترنتی ریحا 




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/2lpdk3

اخبار داغ