لبو پلو | آموزش تهیه لبو پلو | طرز تهیه لبو پلو

تا لبو تموم نشده، لبو پلو درست کن! | طرز تهیه یه غذای یلدایی خوشمزه و مجلسی!

لبو پلو غذای بسیار خوش مزه و خوش طمعی است که میتونه یه گزینه بسیار خوب برای شب یلدا و سایر مهمونیاتون باشه!
تا لبو تموم نشده، لبو پلو درست کن! | طرز تهیه یه غذای یلدایی خوشمزه و مجلسی!

لبو پلو یکی از انوع غذاهای سنتی، اصیل و بسیار قدیمی ایرانی است که با دستورها و مواد متنوعی تهیه می شود و ممکن است همه با آن آشنایی نداشته باشند. از آنجا که آخرین روزهای پاییز است حتما یک بار لبو پلو را تست کنید که پشیمان نمیشوید! در ادامه این بخش از سبک زندگی شما رو با آمورش مرحله به مرحله لبو پلو آشنا میکنیم، پس همراه ما باشید! 

مواد لازم  تهیه لبو پلو برای 4 نفر

  • لبو    4 عدد متوسط
  • برنج    4 پیمانه
  • فیله مرغ    3 عدد
  • پیاز    1 عدد متوسط
  • آب لیمو ترش    2 قاشق غذاخوری
  • زعفران دم کرده    ½ استکان
  • نمک و فلفل سیاه    به مقدار کافی
  • زردچوبه و روغن    به مقدار کافی

مرحله اول

برای تهیه لبو پلوی مجلسی در ابتدای کار یکی از پیازها را به صورت درشت خرد می کنیم و به همراه کمی روغن داخل یک قابلمه کوچک می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت قرار داده و پیاز را کمی تفت می دهیم.

مرحله دوم

در این مرحله گوشت مرغ را به همراه مقداری نمک و زردچوبه اضافه می کنیم، سپس ۲ لیوان آب افزوده و حرارت را زیاد می کنیم تا آب سریع جوش بیاید. پس از اینکه آب جوش امد، حرارت را کمتر کرده و اجازه می دهیم گوشت مرغ بپزد.

مرحله سوم

حالا برنج را درون یک کاسه حاوی آب قرار می دهیم، سپس ۱ قاشق چایخوری نمک به آن اضافه کرده و اجازه می دهیم (نسبت به تازگی آن بین ۳۰ دقیقه تا چند ساعت) خیس بخورد. پس از اینکه مرغ پخت، آنرا به صورت نگینی درشت خرد می کنیم.

مرحله چهارم

پیاز باقیمانده را به صورت نگینی خرد می کنیم و به همراه کمی روغن داخل یک تابه مناسب می ریزیم، سپس تابه را روی حرارت قرار داده و پیاز را تفت می دهیم تا سبک شود. در ادامه لبو را پوست گرفته و با رنده درشت رنده می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله لبو را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا آب لبو کشیده شده و کمی سرخ شود، سپس آب لیمو ترش را با نصف فنجان آب به تابه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم لبو بپزد.

مرحله ششم

یک تابه دیگر روی حرارت قرار داده و کمی روغن اضافه می کنیم، سپس مرغ خرد شده را اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا سرخ شود. یک قسمت از تابه را خالی می کنیم، سپس زرشک را اضافه کرده و کمی تفت می دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله یک قابلمه مناسب را تا نیمه آب پر می کنیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب شروع به جوشیدن کند، سپس ۱ قاشق چابخوری نمک اضافه می کنیم. در ادامه برنج را اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

برنج را باید کمی زنده تر آبکش کنیم، برای پخت برنج بین ۶ تا ۸ دقیقه کافی است. پس از گذشت این زمان برنج را آبکش می کنیم، سپس کف یک قابلمه مناسب کمی روغن می ریزیم و ته دیگ دلخواه خود را فیکس می کنیم.

مرحله نهم

حالا یک لایه برنج روی ته دیگ می ریزیم، سپس یک لایه از لبو، مرغ، زرشک و کمی زعفران دم کرده اضافه می کنیم. به همین صورت ادامه می دهیم تا مواد تمام شوند، سپس درب قابلمه را گذاشته و آنرا روی حرارت زیاد قرار می دهیم.

مرحله دهم

پس از اینکه درون قابلمه بخار جمع شد، حرارت را کم می کنیم و یک شعله پخش کن زیر قابلمه قرار می دهیم. پس از گذشت ۴۰ تا ۵۰ دقیقه برنج آماده است. برای سرو، اول لبو پلو را داخل قابلمه ترکیب می کنیم، سپس درون دیس می کشیم.




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/2lrne2

اخبار داغ