چیز کیک انار | طرز تهیه چیز کیک انار | چیز کیک انار یلدایی

با دونه های انار، چیز کیک یلدایی یاقوتی درست کن!

چیز کیک انار یکی از انواع دسرهای خوشمزه پاییز است که می‌تونید آن را برای شب یلدا درست کنید. با طرز تهیه این چیز کیک خوشمزه همراه ما باشید.
1402/09/18 10:45
چیز کیک انار

چیز کیک انار، یکی از خوشمزه ترین انواع دسرها می باشد که بسیار مناسب شب یلدا است. فصل پاییز بهترین زمان برای تهیه چیز کیک انار است؛ سعی کنید از انارهای قرمز و شیرین استفاده کنید. این چیز کیک به دلیل ظاهر زیبایی که دارد سفره شما را بسیار چشم نواز می‌کند بنابراین برای مهمانی‌ ها و مجالس مناسب است. در ادامه با طرز تهیه چیز کیک انار همراه ما باشید.

مواد لازم چیز کیک انار

مواد لازم برای ۴ نفر
بیسکوییت پتی بور ۲ بسته
کره ۵۰ گرم
خامه صبحانه ۱۰۰ گرم
پنیر خامه ای ۱۰۰ گرم
پودر قند ۴ قاشق غذاخوری
پودر ژلاتین ۲ قاشق چایخوری
آب جوش ۲ لیوان
انار ۱ پیاله
ژله انار ۱ بسته

 

طرز تهیه چیز کیک انار

مرحله اول

برای تهیه چیز کیک انار خوشمزه ابتدای کار بیسکوییت های پتی بور را درون یک ظرف مناسب می ریزیم، سپس آن ها را می کوبیم تا پودر شوند. در ادامه یک قابلمه روی حرارت بخار کتری قرار می دهیم، سپس کره را به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا به روش بنماری کره را آب می کنیم، سپس درون بیسکوییت های پودر شده می ریزیم و خوب مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب شود. در ادامه یک ظرف مناسب انتخاب می کنیم و مخلوط بیسکوییت ها را درون آن می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله با یک جسم مخلوط بیسکوییت را فشار می دهیم تا مواد منسجم و فشرده شود. در ادامه اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت درون یخچال استراحت کند. در این حین یک ظرف مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله چهارم

حالا خامه صبحانه و پنیر خامه ای که حتما خنک باشند را درون ظرف می ریزیم، سپس پودر قند را درون یک ظرف جداگانه ۲ مرتبه الک می کنیم، سپس پودر قند را مجددا درون الک می ریزیم و این بار روی مخلوط خامه الک می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مواد را با لیسک مخلوط می کنیم، سپس با همزن برقی به مدت ۲ دقیقه هم می زنیم تا یکدست شود. در ادامه پودر ژلاتین را همراه با مقداری آب جوش حل می کنیم، سپس روی حرارت کتری بنماری می کنیم.

مرحله ششم

حالا انار را از وسط نصف می کنیم، سپس درون یک کاسه جداگانه با قاشق پشت انار می کوبیم تا دانه های انار خارج شود. در ادامه دانه های انار را به همراه پودر ژلاتین درون مخلوط خامه می ریزیم، سپس با لیسک مخلوط می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله بیسکوییت را از بخچال خارج می کنیم، سپس از مخلوط خامه روی بیسکوییت ها می ریزیم و با پشت قاشق صاف می کنیم. در ادامه مجددا اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت درون یخچال استراحت کند.

مرحله هشتم

پس از گذشت ۱ ساعت پودر ژله انار را درون یک کاسه می ریزم، سپس آب جوش را اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا ذرات ژله حل شود. در ادامه چیز کیک را از یخچال خارج می کنیم، سپس ژله انار را اضافه می کنیم.

مرحله نهم

در نهایت چند دانه انار را روی ژله می ریزیم و اجازه می دهیم چیز کیک به مدت ۴ ساعت در یخچال بماند تا ژله بطور کامل خودش را بگیرد. این چیز کیک خوشمزه را می توانید در شب یلدا درست کنید و میل کنید. نوش جان. 

منبع:  پانا مگ




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/2lrvr2

اخبار داغ