نکات پخت خورشت بامیه | فوت و فن پخت خورشت بامیه

خورشت بامیه رو چجوری بپزم که لیز نشه و خوشمزه بشه!؟

مهم ترین نکاتی که برای پخت خورشت بامیه باید بلد باشین رو ت و این بخش از سبک زندگی بهتون آموزش می دم.
1403/05/20 18:15
خورشت بامیه رو چجوری بپزم که لیز نشه و خوشمزه بشه!؟

خورشت بامیه از خوشمزه‌ترین خورش‌های ایرانی و یک غذای مناسب برای برنامه غذایی است. خورشت بامیه لذیذ یک غذای ایرانی مناسب برای شام ماه رمضان است و به خاطر طبع سرد بامیه در فصل تابستان غذایی مفید برای پیشگیری از گرمازدگی است که جلوی عطش و تشنگی را می‌گیرد. می خوان بهتون فوت و فن پخت خورشت بامیه رو آموزی بدم.

نکات مهم در طرز تهیه‌ خورش بامیه با مرغ مجلسی

  • اضافه کردن مقداری دارچین به خورشت بامیه با گوشت طعم بی نظیری به این غذا می‌دهد. برای این کار می توانید یک چوب دارچین به غذا اضافه کنید و در انتهای مراحل پخت غذا آن را بردارید.
  • بامیه‌ها را در همان ۳۰ دقیقه پایانی غذا پخت همراه با نمک اضافه کنید. چون بامیه‌ها خیلی زود می‌پزند و در غیر این صورت خورش بامیه شما له و وارفته می‌شود.
  • خورش بامیه را به عنوان یک خورشت با گوشت چرخ کرده هم می‌توانید تهیه کنید. در طرز تهیه خورش بامیه با گوشت می‌توانید از گوشت تکه‌ای، گوشت چرخ کرده و گوشت قلقلی هم استفاده کنید. برای طرز تهیه خورش بامیه با گوشت روی لینک مقاله آن کلیک کنید.
  • برای درست کردن خورش بامیه مجلسی جنوبی به جای رب گوجه فرنگی از تمر هندی استفاده کنید. البته جنوبی‌ها برای طعم دادن به این خورش یک بوته سیر در ازای این مقدار مواد، استفاده می‌کنند. در این صورت ابتدا مرغ را با پیاز، یک بوته سیر رنده شده و گوجه فرنگی به همان ترتیب تفت دهید. سپس خورش را بپزید. در نیم ساعت پایانی پخت تمر هندی را که در آب خیس کرده و از صافی رد کرده‌اید، همراه با بامیه‌ها به خورش اضافه کنید. اجازه دهید خورش جا بیفتد و غلیظ شود. برای مطالعه طرز تهیه خورش بامیه با تمر هندی روی لینک مطلب آن کلیک کنید.
  • توجه داشته باشید که بعد از اضافه کردن بامیه به خورش بامیه حتما شعله گاز را کم کنید تا بامیه ها وا نروند.
  • طرز تهیه خورش بامیه بدون گوشت را بلد هستید؟ این خورشت هم برای افراد وگان یک غذای لذیذ است.

بیشتر بخوانید: با این روش فریز کردن، بامیه رو مثل روز اولش از تابستون به زمستون ببر !

 فوت و فن‌های خوشمزه شدن خورشت بامیه با مرغ

برای جلوگیری از لیز شدن خورش بامیه چه کنیم؟

  • برای جلوگیری از لیز شدن بامیه‌ها در خورش می‌توانید مقداری از دم بامیه را نگه دارید. این کار از وا رفتن بامیه و لیز شدن آن در خورش و خوراک جلوگیری می‌کند.
  • سرخ کردن بامیه قبل از اضافه کردن آن به خورش نیز راهکار دیگری است که از لزج شدن آن در خورش و انواع خوراک با بامیه جلوگیری می‌کند.
  • بهتر است خورش بامیه را به اندازه هر وعده‌تان آماده کنید. از قرار دادن خورش بامیه در فریزر یا یخچال خودداری کنید چون گرم کردن بامیه بعد از چند بار موجب له شدن آن و لیز شدن غذا می‌شود.
  • خورش بامیه را وقتی پخت، از روی حرارت بردارید. بیش از اندازه پختن بامیه‌ها باعث لزج شدن خورش می‌شود.

چاشنی خورشت بامیه با مرغ چی بزنیم که خوشمزه شود؟

شما می‌توانید به عنوان چاشنی، از مواد دلخواهی مثل آبغوره، آبلیمو، رب انار، تمبر هندی، غوره تازه، آلو خورشتی و … در خورش بامیه استفاده کنید.

منبع: مجله کوروش




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/2lw5x7

اخبار داغ