استعلام دهک بندی یارانه | آموزش استعلام دهک بندی

چجوری با کد ملی دهک بندی یارانه را مشاهده کنیم؟

در این مطلب از سایت ویکی گردی روش مشاهده دهک بندی یارانه با کد ملی را به شما آموزش می دهیم.
1403/06/04 16:45
چجوری با کد ملی دهک بندی یارانه را مشاهده کنیم؟

با توجه به اینکه مشاهده دهک خانوار، بر تعلق یا عدم تعلق یارانه و استفاده از برخی تسهیلات کمکی دولت، توسط شهروندان، تاثیر دارد، لازم است تا فرد، از دهک بندی خود، مطلع گردد و در صورت نیاز، برای تغییر آن، اقدام به ثبت اعتراض به دهک بندی، نماید.

لذا دولت، روش های الکترونیکی و غیر الکترونیکی را مورد پیش بینی قرار داده تا افراد خواستار استعلام دهک بندی و اعتراض به آن، بتوانند با روش های طراحی و اجرا شده، دهک بندی خود را استعلام نموده و در صورت نیاز، با ثبت اعتراض، تقاضای تغییر آن را داشته باشند.

 

از آنجا که روش های استعلام دهک بندی خانوار و پاسخ به این پرسش که دهک چندم هستم؛ پیچیدگی های مخصوص به خود را دارد، در مقاله حاضر، روش ها، سایت و نحوه استعلام دهک بندی خانوار با سه روش استعلام دهک بندی خانوار با کد ملی، استعلام دهک خانوار با کد دستوری، استعلام دهک بندی خانوار با تلفن گویا مورد بررسی و توضیح قرار گرفته است و علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر در این باره می توانند، ادامه مقاله را دنبال کنند.

روش های استعلام دهک بندی خانوار

روش های استعلام دهک بندی خانوار و پرسش هایی نظیر اینکه چگونه متوجه شوم دهک چندم هستم؟، اغلب از سوی افراد متقاضی ثبت اعتراض به دهک بندی و تقاضای تغییر آن، مطرح می گردد. لذا در این تیتر از مقاله دینا، روش های استعلام دهک بندی خانوار، نام برده شده و جزئیات هر روش، در تیترهای بعد مقاله، توضیح داده خواهد شد. این روش ها عبارتند از:

  • مراجعه حضوری به دفاتر پلیس +10
  • مراجعه به سایت و سامانه راه اندازی شده برای این امر 
  • استعلام از طریق کد دستوری
  • استعلام از طریق تلفن گویا
  • شایان ذکر است، در تمامی روش های فوق الذکر، متقاضی استعلام دهک بندی خانوار، باید از اطلاعات مربوط به کد ملی سرپرست خانوار، برخوردار بوده و برخی از این روش ها، صرفا باید، از طریق شماره همراه سرپرست خانوار، انجام گیرند تا نتیجه استعلام، به فرد، نمایش داده شود.

سایت استعلام دهک بندی یارانه خانوار

راه اندازی سامانه ای جهت استعلام آنلاین و برخط مشاهده دهک بندی خانوار از جمله مثبت ترین اقدامات دولت، در ماه های اخیر بوده و تمامی متقاضیان استعلام دهک بندی خانوار و افراد مطرح کننده این پرسش که چگونه متوجه شوم کدام دهک هستم؟ به راحتی می توانند، در کوتاه ترین زمان ممکن، دهک بندی خانوار خود را به صورت آنلاین، استعلام کنند.

سامانه استعلام دهک بندی که از طریق آدرس hemayat.mcls.gov.ir، در دسترس متقاضیان است، سایت استعلام دهک بندی یارانه خانوار نامیده می شود و تنها افرادی که سرپرست خانوار آن ها، اقدام به ثبت نام و تشکیل حساب کاربری در این سایت، و احراز هویت در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند نموده می توانند، اقدام به استعلام دهک بندی خانوار نمایند.

شایان ذکر است، امکانات سامانه حمایت hemayat.mcls.gov.ir یا سایت استعلام دهک بندی یارانه، محدود به استعلام برخط و آنلاین دهک بندی نبوده و افراد می توانند، اعتراضات خود به دهک بندی و درخواست تغییر آن را نیز از طریق این سامانه، ثبت نمایند. بنابراین استعلام یارانه با کد ملی سرپرست از طریق سامانه حمایت دهک بندی امکانپذیر بوده و متقاضی از این طریق می تواند استعلام یارانه را گرفته و در صورت اعتراض داشتن می تواند درخواست خود را در قسمت بررسی وضعیت که در قسمت های بعدی توضیح داده خواهد شد، ثبت نماید.

استعلام دهک بندی خانوار با کد ملی

برای استعلام دهک بندی خانوار با کد ملی و یا چگونگی نحوه استعلام دهک بندی و استعلام یارانه با کد ملی، متقاضی (سرپرست خانوار) باید وارد سامانه حمایت دهک بندی به آدرس hemayat.mcls.gov.ir شده و دهک خانوار را مشاهده نماید. به این صورت که پس از ورود و انتخاب گزینه "ورود و ثبت نام"، برروی عبارت "ورود از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند"، کلیک کند.

در این گام، فرد باید، شماره همراه و اعداد تصویر امنیتی را در کادر مربوطه، وارد کرده و برروی گزینه "ارسال رمز یکبار مصرف"، کلیک کند.

در این مرحله، فرد باید، کد ارسالی به شماره تلفن همراه خود را در کادر مربوطه، وارد نماید.

در این قسمت، شخص مجددا، به سامانه حمایت و صفحه ای مانند تصویر زیر، هدایت خواهد شد و باید، برروی گزینه "وضعیت اقتصادی خانوار"، کلیک کند.

با کلیک برروی گزینه مذکور، متقاضی می تواند از وضعیت دهک بندی خانوار، مطلع شده و در صورت داشتن اعتراض، از طریق گزینه "درخواست بررسی"، تقاضای بررسی و ثبت تغییر دهک بندی خود و اعضای خانوار خود را داشته باشد.

منبع: دینا




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/2lwr58

اخبار داغ