چیدمان مبل جلوی پنجره | اصول چیدن مبل جلوی پنجره

اصول چیدمان مبل جلوی پنجره | مبلمان رو جلوی پنجره بچینم یا نه؟!

با دونستن اصول ساده اما مهم در مورد چیدمان مبل جلوی پنجره، خونه خودتون رو به زیباترین شکل ممکن در بیارین!
اصول چیدمان مبل جلوی پنجره | مبلمان رو جلوی پنجره بچینم یا نه؟!

اگر شما می‌خواهید بر اساس اصول فنگ شویی مبلمان را به طور موثری بچینید ولی نمی‌ دانید از کجا شروع کنید، قوانین فنگ شویی چیدمان مبلمان به شما در انتخاب مبلمان مناسب و نحوه قرارگیری آن کمک خواهد کرد. شاید خیلی از شما محلی مناسب تر از جلوی پنجره برای قرار دادن مبل پیدا نکنید که اشکالی هم ندارد فقط باید یک سری نکات در مورد چیدمان مبل جلوی پنجره بدانید! به نظر شما چیدمان مبل جلوی پنجره چه قوانینی دارد؟! در ادامه این بخش از سبک زندگی شما را با قوانین چیدمان مبل جلوی پنجره آشنا می کنیم!

چیدمان مبل جلوی پنجره چطور باید باشد؟

به طور کلی برای افزایش ورود نور طبیعی به داخل خانه، چیدمان مبل جلوی پنجره مناسب نیست. بهتر است مبلمان بزرگتر و چند نفره را روبه‌روی دیوار قرار دهید و برای جلوی پنجره از مبل های تک نفره استفاده کنید.

اما این مسئله در تمامی پلانها و تمام خانه‌ها امکانپذیر نیست. در بسیاری از خانه‌های دارای پنجره بزرگ و یک سره که در اصطلاح به آنها “سالن پرده خور” می‌گویند، بزرگترین دیوار خانه، همان دیواری است که پنجره درون آن قرار دارد. بنابراین در چنین فضایی مجبور خواهید بود تا چیدمان مبل جلوی پنجره را بر اساس همین پنجره بزرگ انجام دهید.

در چنین فضایی بهتر است بزرگترین مبل “مبل 3 نفره” روبه‌روی پنجره بزرگ قرار گرفته و دیگر مبلمان در اطراف آن گذاشته شوند. فراموش نکنید که در هیچ دکوراسیونی و در هیچ مدل خانه‌ای نباید تلویزیون را جلوی پنجره قرار دهید؛ این مسئله جدای از زیر پا گذاشتن اصول زیبایی شناسی می‌تواند منجر به ورود آسیب به تلویزیون به علت ورود گرما و نور آفتاب از طریق پنجره باشد.

اصول چیدمان مبل جلوی پنجره

مبلمان با ارتفاع و قدِ کوتاه انتخاب کنید

وقتی که مبل را مقابل پنجره قرار می دهید، باید به ارتفاعِ آن دقت زیادی داشته باشید و در واقع باید مبلمانی انتخاب کنید که ارتفاع پایینی داشته باشد و منظره پنجره را استتار نکند.

بیشتر بخوانید: 5 اشتباه در چیدمان مبل که کمتر کسی توجه می کند!

به جنس پارچه، مبل و پرده دقت کنید

هنگامی که می خواهید مبل را مقابل نور مستقیم آفتاب قرار دهید، احتمالِ از بین رفتن رنگ مبل وجود دارد. در حالت ایده آل باید پارچه ای خریداری کنید که کاملاً در برابر نور آفتاب مقاوم باشد. اگر مبل شما چنین پارچه ای ندارد، حتما از پرده مناسب که در برابر اشعه یو.وی از مبلمان محافظت کند؛ استفاده کنید.

همچنین نوع پرده ای که انتخاب می کنید و شکل و شمایل آن روی جذاب به نظر رسیدن خانه تاثیر بسیار زیادی دارد؛ حتی زمانی که آفتاب نور خیلی شدیدی هم ندارد، باز باید حواصتان را جمع کنید و اجازه ندهید که نور خورشید به مبلمان تان برسد.

میز کنسول را امتحان کنید

اگر فضا به شما اجازه می دهد، می توانید هم مبل را مقابل پنجره بگذارید و هم برای فاصله گرفتن؛ پشت آن میز کنسول قرار دهید تا مجبور نباشید مبلمان را به پنجره بچسبانید؛ البته میز کنسول باید ارتفاع کم تری نسبت به مبلمان تان داشته باشد و هرگز نباید بلندتر باشد. از طرفی هم بهتر است که از لحاظ عرض تقریباً هم اندازه مبلمان تان باشد تا یک تعادل مناسب در فضا ایجاد شود.

همچنین می توانید روی میز کنسول گیاهان تر و تازه تان را هم قرار دهید که قطعا فضا را خیلی جذاب تر می کند.

بیشتر بخوانید: نکات انتخاب مبل؛ برای بزرگ نشان دادن خانه های کوچک!

نبایدهای چیدمان مبل جلوی پنجره

برای آنکه بتوانیم چیدمان مبل جلوی پنجره را به صورت اصولی انجام دهیم، دانستن نبایدها می‌تواند کمک شایانی برای ما باشد. علت این مسئله هم تفاوت نقشه‌های خانه‌های مختلف و شکل و اندازه مبلمان ما است. به این ترتیب با دانستن اصول می‌توانیم با دست باز و کاملاً آگاهانه به چیدمان مبل جلوی پنجره بپردازیم. مهم‌ترین نبایدهای چیدمان مبل جلوی پنجره عبارت از موارد زیر می‌شوند:

  1. به هیچ عنوان مبل را به پنجره، پرده و یا دیوار پشت سر نچسبانید.
  2. برای سالن نشیمن و پذیرایی، بهتر است یک پرده یک سره انتخاب کنید.
  3. جلوی پنجره را با مبل به گونه‌ای نبندید که امکان عبور را غیرممکن یا خیلی سخت کنید؛ به فکر زمان نظافت خانه هم باشید.
  4. جلوی پنجره جای تلویزیون نیست، بهتر است یک مکان بهتر برای آن پیدا کنید.
  5. قرار دادن مبل کوچک جلوی پنجره گزینه بهترین است.
  6. در صورت مرکزیت پنجره در دیوار اصلی، می‌توانید بزرگترین مبل را با فاصله مناسب روبه‌روی آن قرار دهید.
  7. بهتر است پنجره را به عنوان محور اصلی در نظر گرفته و چیدمان مبل جلوی پنجره را حول آن انجام دهید.
  8. بهترین دیوار برای قرار دادن تلویزیون، دیوار کنار پنجره است نه روبه‌روی آن
  9. چیدمان مبل جلوی پنجره را به گونه‌ای انجام دهید که در هر بار نظافت و جارو کشیدن نیازی به جابه‌جای آنها نباشد.
  10. در انتخاب مبلمان متناسب با فضای خانه خود دقت کنید تا بتوانید با دست باز به چیدمان مبل جلوی پنجره بپردازید.

منبع: نمناک




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/2ogvd3

اخبار داغ