شربت آلو زرد خانگی | روش تهیه شربت آلو زرد

یه شربت آلو زرد تگری بزنیم به بدن؟ | طرز تهیه شربت آلو زرد خانگی با هسته

شربت آلو زرد یکی از شربت‌های بسیار خوشمزه و ساده است و بسیار تابستانی و شیک است.
1403/05/17 13:00
یه شربت آلو زرد تگری بزنیم به بدن؟ | طرز تهیه شربت آلو زرد خانگی با هسته

شربت آلو زرد یکی از شربت های بسیار خوشمزه و ساده است که همان طور که مشخص است با آلو زرد تهیه می شود و بسیار تابستانی و شیک است. شاید برای شما پیش بیاید که مقداری آلو زرد داشته باشید و دوست دارید با آن یک شربت آلو زرد یا مربا تهیه کنید. شربت آلو را می توانید با آلو زرد رسیده با هسته و یا بدون هسته تهیه کنید. امروز در سبک زندگی طرز تهیه شربت آلو زرد را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

آلو زرد ۲ کیلوگرم
شکر ۱ کیلوگرم
آب ۲ تا ۳ پیمانه

طرز تهیه شربت آلو زرد

1مرحله اول: آماده سازی

آلو ها را خوب بشورید و با دستمال خشک کنید و اگر آلو ها دم دارند آن را بگیرید. می توانید در این مرحله هسته آلو را خارج کنید و یا با هسته این شربت را تهیه کنید ولی با هسته موقع صاف کردن کمی کار مشکل می باشد. این کاملا به سلیقه و راحتی شما بستگی دارد.

بیشتر بخوانید: برای صبحونه فردا مربای آلو سیاه درست کن + طرز تهیه

2مرحله دوم: پخت آلو

در ادامه آلو ها را بدون افزودن آب داخل یک قابلمه بریزید و روی شعله متوسط قرار دهید و اجازه دهید تا نرم شود. وقتی نرم شد باید با پشت قاشق یا گوشتکوب فشار دهید تا حسابی پخته و آب بی اندازد. دقت کنید آلو فقط باید با آبی که از خود پس می دهد پخته و نرم شود. برای ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بگذارید روی حرارت بماند.

3مرحله سوم: صاف کردن

آلو ها را داخل یک صافی ریخته و زیر صافی یک قابلمه یا کاسه قرار دهید. حالا فشار دهید تا خوب عصاره گیری شود.  آب و شکر را داخل قابلمه ریخته و روی حرارت قرار دهید تا شکر داخل آب ذوب شود، بهتر است هم نزنید و اجازه دهید تا خوب شکر با جوشیدن حل شود.

4مرحله چهارم: تهیه شربت زرد آلو

وقتی شکر ذوب شد نوبت اضافه کردن آلو صاف شده می باشد، برای نیم ساعت بگذارید تا شربت بجوشد و در حین جوشیدن بهتر است کف روی شربت را بگیرد و بگذارید تا شربت قوام پیدا کند و بعد داخل شیشه تمیز ریخته و برای ۶ ماه تا یکسال در یخچال ماندگاری دارد. نوش جان

بیشتر بخوانید: به همین سادگی تو خونه رانی زردآلو درست کن! + طرز تهیه

نکات کلیدی در تهیه شربت زردآلو خانگی خیلی خوشمزه و خوشرنگ

  1. می توانید برای خوشرنگ شدن کمی زعفران اضافه کنید.
  2. بیش از اندازه شربت را نجوشانید تا رنگ شربت تیره نشود.
  3. می توانید در انتها نوک ق چای خوری آبلیمو اضافه کنید.




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/2oza7g

اخبار داغ