طرز تهیه قوزی گوشت | مواد لازم قوزی گوشت

ناهار امروز: قوزی گوشت مجلسی غذای مجلل عربی برای مجالس مهم + طرز تهیه

قوزی گوشت یکی از غذاهای خوشمزه عربی هست که می تونی برای ناهار بپزیش و از مهمونات پذیرایی کنی.
1403/05/09 07:00
ناهار امروز: قوزی گوشت مجلسی غذای مجلل عربی برای مجالس مهم + طرز تهیه

قوزی گوشت یکی از غذاهای اصیل و سنتی عربی است که با گوشت و برنج درون خمیر هزار لایه طبخ می شود. قوزی گوشت ظاهری زیبا داشته که می تواند در مهمانی ها توجه همه را به خود جلب کند، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه قوزی گوشت در ادامه با سبک زندگی همراه باشید.

مواد لازم مقدار مواد
گوشت گوسفند ۳۵۰ گرم
برنج یک و نیم لیوان
پیاز سفید کوچک ۲ عدد
نخود فرنگی ۱۵۰ گرم
زرده تخم مرغ ۱ عدد
ادویه گوشت یا ادویه عربی یاهفت ادویه ۳۵۰ گرم
خمیر هزار لایه ۱ بسته
آب دو و نیم لیوان
آجیل مغز یک چهارم فنجان
سیر ۳ حبه
روغن ۳ قاشق غذا خوری
پودر دارچین نصف قاشق چای خوری
فلفل سیاه نصف قاشق چای خوری
نمک ۱ قاشق چای خوری
زردچوبه ۱ قاشق چای خوری

طرز تهیه قوزی گوشت

مرحله اول

برای فراهم کردن قوزی گوشت به سبک سنتی عربی، شروع کار گوشت گوسفندی را روی تخته آشپزخانه مکعبی برش زده و بعد از آبکشی اجازه می دهیم خونابه شان خارج شود. آنگاه قابلمه ای را برای تفت دادن آماده می کنیم.

بیشتر بخوانید: زربیان عدنی، خوشمزه ترین غذای یمنی + طرز تهیه

نکته:

همراهان میریتو برنج را تمیز می شوییم و به همراه کمی نمک تا سطح روی آن آب ریخته تا بسته به نوع برنج، به مدت ۱ تا ۲ ساعت خیس بخورد.

مرحله دوم

در ادامه مقداری روغن درون قابلمه می ریزیم تا داغ شود. حالا گوشت گوسفندی را به قابلمه منتقل کرده و به صورت یکدست تفت داده تا تمام قسمت های گوشت سرخ شوند. پوست سیر را جدا کرده و پس از شستشو، ریز رنده می کنیم.

مرحله سوم

اکنون پوره سیر را به گوشت درون قابلمه می افزاییم و با هم مخلوط کرده تا عطر سیر آزاد شود. سپس کمی نمک را به همراه ادویه های نام برده در جدول بالا روی گوشت می پاشیم و به خوبی تفت داده تا با ادویه ها آمیخته شوند.

مرحله چهارم

گام بعدی پیازها را بعد از پوستگیری می شوییم و روی تخته آشپزخانه به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. پیاز را در همین حین به گوشت اضافه کرده و به خوبی تفت داده تا نرم و کاراملی شود. حالا ۲ و نیم لیوان آب روی گوشت می ریزیم.

مرحله پنجم

بعد از زمان تعیین شده، آب برنج را دور ریخته و به قابلمه حاوی گوشت می افزاییم. بنابراین نخود فرنگی ها را درون مواد ریخته و درب قابلمه را می گذاریم تا با حرارت کم به آرامی آب درون قابلمه تبخیر شود.

بیشتر بخوانید: مقبوله مرغ غذای خوشمزه و پرطرفدار یونانی + روش تهیه

مرحله ششم

در این فاصله کاسه ای مناسب را انتخاب کرده و با خمیر هزار لا کف کاسه را پوشش می دهیم. از مخلوط برنج و گوشت درون کاسه را پر کرده و لبه های خمیر را روی مواد جمع کرده تا کاملا پوشیده شود. کاغذ روغنی را کف سینی فر باز می کنیم.

مرحله هفتم

فر را با حرارت ۱۸۰ درجه روشن کرده تا گرم شود. وقتی که قوزی گوشت ها را آماده کردیم روی سینی فر می چینیم. فرچه آشپزی را درون زرده تخم مرغ فرو کرده و سطح روی خمیر را با زرده آغشته می کنیم. سینی را در طبقه میانی فر می گذاریم.

مرحله هشتم

در نهایت اجازه می دهیم قوزی گوشت به مدت نیم ساعت پخته و برشته شوند. این غذای خوشمزه را بعد از پخت درون ظرف دلخواه چیده و با انواع مغزیجات تزئین می کنیم. کمی جعفری ساطوری شده روی آنها می پاشیم. نوش جان

منبع: میریتو




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/2raxgb

اخبار داغ