طرز تهیه ترشی خیار چنبر | مواد لازم ترشی خیار چنبر

ترشی خیار چنبر درست کن و خیارشور رو بذار کنار + طرز تهیه

ترشی خیار چنبر یکی از خوشمزه ترین ترشی هاست و از از لحاظ مزه با خیارشور برابری میکنه.
1403/06/15 08:30
ترشی خیار چنبر درست کن و خیارشور رو بذار کنار + طرز تهیه

ترشی خیار چنبر از انواع ترشی تابستانی است. همان‌طور که از اسم این ترشی پیداست، از خیار چنبر به عنوان ماده اصلی ترشی استفاده می‌شود و می‌توان سبزی‌ها و صیفی‌جات دیگری را هم در آن به کار برد. ترشی خیار چنبر ساده، ترشی خیار چنبر قزوینی، ترشی خیار چنبر شکم پر و ترشی لیته خیار چنبر از جمله انواع پرطرفدار این ترشی است. در صورت نگهداری صحیح از ترشی خیار چنبر می‌توان از طعم خاص آن در کل سال لذت برد.

مواد لازم برای تهیه ترشی خیار چنبر ساده با سبزی معطر

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
خیار چنبر ۱ کیلوگرم
سیر ۵ حبه
 ترخون خشک و شوید خشک ۲ قاشق غذاخوری
فلفل سبز تند ۵ عدد
نمک، فلفل سیاه و سرکه به مقدار لازم

 

زمان مورد نیاز برای آماده سازی مواد ترشی خیارچنبر: ۱۵ دقیقه

مدت زمان لازم برای رسیدن ترشی خیار چنبر ساده: ۲ هفته

بیشتر بخوانید: با پیاز و خیار ترشی ورقه ای درست کن عالی و خوشمزه + طرز تهیه

مراحل طرز تهیه ترشی خیار چنبر ساده به روش بروجردی

برای درست کردن ترشی خیار چنبر ساده به روش بروجردی باید مواد ترشی را بشویید و خرد کنید. سپس سرکه، ادویه و سبزیجات ترشی را اضافه کرده و درب بطری را ببندید. در ادامه طرز تهیه ترشی خیار چنبر ساده را مرحله به مرحله به شما آموزش می‌دهیم.

مرحله اول: مواد ترشی را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه ترشی خیار چنبر، ابتدا خیارها را بشویید و ساقه‌ آن‌ها را جدا کنید. سپس خیار چنبرها را با یک دستمال حوله‌ای تمیز کاملا خشک کنید تا رطوبت نداشته باشد. می‌توانید خیارها را به صورت حلقه‌ای یا نگینی هم خرد کنید. سپس پوست سیرها را بگیرید و کنار بگذارید.

مرحله دوم: مواد ترشی را در بطری بریزید

فلفل‌های تند را بشویید، ‌کاملا خشک کنید و در صورت دلخواه خرد کنید. می‌توانید‌ آنها را به صورت درسته هم در ترشی استفاده کنید. یک شیشه خشک و تمیز مناسب ترشی را آماده کنید. سپس خیار چنبرهای خرد شده را به همراه سیر و فلفل‌های تازه در آن بریزید. روی مواد ترشی مقداری سبزی‌ معطر خشک مثل ترخون و شوید خشک بریزید.

مرحله سوم: سرکه را به مواد ترشی خیار چنبر اضافه کنید

در این مرحله از طرز تهیه ترشی خیار چنبر، سرکه را تا حدی روی مواد ترشی بریزید که سطح آن‌ها را بپوشاند. مقداری نمک، فلفل سیاه و در صورت دلخواه زردچوبه و سیاه دانه هم اضافه کنید.

بیشار بخوانید: طرز تهیه ترشی پیاز ترد و خانگی!

درب شیشه ترشی را ببندید و آن را تکان دهید تا مواد با هم میکس شوند. شیشه ترشی را در جای خشک، خنک و به دور از آفتاب قرار دهید تا آماده شود. ۱۰ روز تا ۲ هفته زمان برای آماده سرو شدن ترشی خیار چنبر ساده نیاز است.

منبعک مجله کوروش




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/2rbog6

اخبار داغ