جوش های بعد اصلاح | علت جوش های بعد اصلاح | درمان جوش های بعد اصلاح

بعد اصلاح صورتت جوش میزنه؟ | درمان جوش های بعد اصلاح با ماسک های خانگی

افرادی که پوست حساسی دارند، بعد از هر بار اصلاح ممکن است دچار جوش‌های پوستی شوند. در ادامه با درمان جوش های بعد اصلاح با ماسک های خانگی همراه ما باشید.
جوش زدن صورت بعد اصلاح

در این قسمت از سبک زندگی به جوش های بعد اصلاح  و درمان آن با ماسک های خانگی می پردازیم. جوش های بعد اصلاح صورت یکی از مشکلات شایعی است که خیلی از خانم‌ها و حتی آقایان با آن سروکار دارند؛ جوش‌های سرسفید و زیرپوستی که به صورت تکه‌ای روی صورت ظاهر می‌شوند و علاوه بر درد و سوزشی که دارند باعث کلافگی هستند. در ادامه با علت و درمان جوش های بعد اصلاح  همراه ما باشید.

 

علت جوش بعد از اصلاح صورت چیست؟

اکثر مردم از تیغ برای اصلاح استفاده می کنند، زیرا روشی آسان و سریع برای اصلاح صورت می باشد. اما تیغ موهای شما را از ریشه جدا نمی کند. موهای رشد کرده را از بین می برد که بعداً باعث ایجاد جوش می شود. در این موارد مو شروع به رشد می کند، اما پیچ خورده و به داخل پوست باز می گردد تمایل به ایجاد برجستگی های دردناک در اطراف خود دارد که منجر به ایجاد جوش پس از اصلاح می شود. یکی دیگر از دلایلی که بعد از اصلاح صورت جوش می زند، سلول های مرده پوست و چربی زیر پوست است. پس از اصلاح، فولیکول‌های مو می‌ توانند به دلیل مسدود شدن منافذ داخل پوست شما گیر کنند و در نتیجه باعث ایجاد برجستگی‌ های قرمز شوند و همراه با برآمدگی های قرمز، ممکن است احساس سوزش، حساسیت و خارش روی پوست خود نیز داشته باشید. و این برآمدگی های قرمز همان جوش های صورت هستند که بعد از اصلاح ایجاد شده است.

 

درمان جوش بعد از اصلاح به روش طبیعی

برای از بین بردن و درمان جوش بعد از اصلاح می‌توان از انواع مختلف ماسک‌های صورت، کمپرس یخ، عسل، جوش شیرین، آلوئه ورا، روغن درخت چای و راهکارهای دیگر استفاده کرد که در ادامه توضیح می‌دهیم.

ماسک صورت

انواع مختلفی از ماسک‌ها وجود دارند که برای کاهش التهاب پوست صورت و درمان جوش بعد از اصلاح موثر هستند. از جمله این ماسک‌ها می‌توان به ماسک خیار و ماسک سفیده تخم مرغ اشاره کرد.

  • ماسک خیار: بعد از اصلاح صورت با بند یا روش‌های مختلف، برای این که از زدن جوش روی صورت جلوگیری کنید، می‌توانید یک عدد خیار را رنده کنید و آن را با تعدادی برگ نعنا مخلوط کرده و روی پوست صورت بگذارید. بعد از گذشت ۱۵ دقیقه صورت خود را آب‌کشی کنید.
  • ماسک سفیده تخم مرغ: سفیده تخم مرغ به خاطر پروتئین زیادی که دارد، علاوه بر از بین بردن جوش‌های بعد از اصلاح می‌تواند در سفت و سفید شدن پوست صورت نیز تاثیر مثبت بگذارد. برای تهیه این ماسک می‌توانید سفیده تخم مرغ را هم بزنید و آن را به مدت ۲۰ دقیقه روی صورت خود قرار دهید.
    بعد از گذشت این مدت زمان پوست خود را با آب خنک شستشو دهید.

استفاده از کمپرس یخ

وقتی پوست صورت را با استفاده از بند اصلاح کنید، به دلیل در آمدن موها از ریشه، خون بیشتری در زیر پوست صورت جریان پیدا می‌کند. به همین دلیل برخی از خانم‌ها بعد از اصلاح احساس گرمای شدیدی می‌کنند.

این گرم شدن باعث قرمزی و التهاب بیشتر پوست و در نتیجه جوش‌های بعد از اصلاح می‌شود. در این‌جا لازم است تا با استفاده از یک کمپرس یخ، التهاب پوست صورت را کمتر کنید تا جوش نزنید.

تعدادی یخ را درون یک کیسه قرار دهید و آن را روی پوست صورت خود بگذارید.

جوش شیرین

جوش شیرین خاصیت ضد التهاب دارد و برای درمان جوش‌های بعد از اصلاح مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این حال در استفاده از این ماده طبیعی باید دقت به خرج داد، زیرا جوش شیرین علاوه بر محاسن زیاد، معایبی نیز دارد.

یک پیمانه آب را با یک قاشق غذاخوری جوش شیرین مخلوط کنید. پنبه‌ای را به مخلوط به دست آمده بمالید و آن را به پوست صورت بزنید. بعد از گذشت ۵ دقیقه می‌توانید پوست صورت خود را با آب سرد بشویید.

برای از بین رفتن جوش‌ها می‌توانید این کار را روزانه ۲ الی ۳ بار انجام دهید.

آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا گیاهی است که خاصیت‌های بسیار زیادی از جمله خواص آرامش دهنده و ضد التهاب دارد. به دلیل خواص بی‌نظیر آلوئه‌ورا، در صنعت آرایشی و بهداشتی به مراتب از این گیاه استفاده می‌شود.

آلوئه‌ورا به‌صورت ژل، کرم، پماد و اشکال گوناگون دیگر در دسترس است. بنابراین برای درمان خانگی جوش بعد از اصلاح می‌توانید از آلوئه‌ورا استفاده کنید.

روغن درخت چای

استفاده از روغن درخت چای یکی دیگر از روش‌های درمان جوش صورت بعد از اصلاح به روش طبیعی است. این روغن خاصیت ضد عفونی و ضد التهابی بسیار بالایی دارد.

روغن درخت چای برای افرادی که پوست چرب دارند نیز بسیار موثر است. این افراد می‌توانند با استفاده از این روغن جوش‌های بعد از اصلاح خود را درمان کنند.

آبلیمو بعد از اصلاح صورت

آبلیموی تازه یکی دیگر از روش‌های درمان جوش صورت بعد از اصلاح در طب سنتی است. آبلیمو خاصیت میکروب‌کشی دارد. بنابراین می‌تواند میکروارگانیسم‌ها و عوامل میکروبی را از بین ببرد که روی پوست وجود دارند.
علاوه بر موارد گفته شده، آبلیمو می‌تواند چربی جمع شده زیر پوست را نیز پاک‌سازی کند. برای استفاده از آبلیمو می‌توانید مقداری پنبه را به آبلیموی تازه آغشته کنید و آن را روی صورت خود بمالید.

عسل

همان‌طور که می‌دانید عسل خواص بسیار زیادی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به خاصیت ضد التهابی آن اشاره کرد. عسل می‌تواند پوست را مرطوب نگه دارد و در صورتی که پوست دچار عفونت شد، آن را از بین ببرد.

مخلوط عسل و لیمو ترش و عسل با شیر می‌تواند باعث خنک شدن پوست صورت و از بین رفتن التهاب پوستی شود.

در نتیجه با استفاده از این ماسک‌ها نیز می‌توان جوش‌های بعد از اصلاح را از بین برد. در کنار این نتایج مثبت، استفاده از عسل همراه با شیر یا لیمو ترش می‌تواند در پاکسازی پوست صورت نیز موثر باشد.

منبع: پذیرش 24




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/2rbz64

اخبار داغ