شستن کلم بروکلی | طرز صحیح شستن کلم بروکلی | روش درست شستن کلم بروکلی

اگه با این ترفند ها کلم بروکلی رو بشوری، دیگه محاله از توش کرم در بیاد!

 داخل کلم بروکلی کرم‌های ریزی وجود دارد که با معمولی شستن از بین نمی‌رود. در ادامه بهترین روش های شستن کلم بروکلی رو بهتون میگیم.
1402/09/16 05:30
شستن کلم بروکلی

در این قسمت از سبک زندگی روش های شستن کلم بروکلی رو بهتون میگیم. کلم بروکلی یکی از خوشمزه ترین سبزیجاتی است که برای انواع سالاد و غذاها استفاده می شود، ولی این سبزی کرم های ریزی دارد که با شستشوی ساده از بین نمی رود به همین دلیل شستن کلم بروکلی اهمیت زیادی دارد. با بهترین روش های شستن کلم بروکلی همراه ما باشید.

ترفندی از شستن کلم بروکلی

روش های عالی و مطمئن برای شستن کلم بروکلی

1. استفاده از محلول سرکه برای شستن کلم بروکلی

یک کاسه بزرگ را با مخلوطی از 3 قسمت آب و 1 قسمت سرکه سفید پر کنید. دقت کنید که کاسه به اندازه کافی بزرگ باشد تا بروکلی را نگه دارد. مخلوط را با یک قاشق هم بزنید تا آب و سرکه ترکیب شوند. دقت کنید که آب کافی داشته باشید، به طوری که کل بروکلی به طور کامل زیر آب فرورفته باشد. به عنوان مثال، اگر 3 فنجان (710 میلی لیتر) آب در کاسه بریزید، یک فنجان (240 میلی لیتر) سرکه سفید اضافه کنید.

بروکلی را در این محلول برای خیساندن 15-20 دقیقه قرار دهید. بروکلی را در اطراف کاسه بچرخانید تا هر گونه کثیفی را شل کنید و سپس بگذارید دست نخورده باقی بمانند. استفاده از سرکه کمی طولانی تر از آب سرد است، اما می تواند در از بین بردن آفت کش ها و باکتری ها نسبت به آب موثرتر باشد. بروکلی را از محلول بیرون آورید و آن را با آب سرد آبکشی کنید.

زمانی که در حال تمیز کاری هستید، از دست هایتان و یا برس زبر استفاده کنید تا ساقه و سرش را بمالید. دقت کنید که تمام قسمت های بروکلی، از جمله کف ساقه و زیر گلهایش را با آب بشویید. اگر بروکلی را به مدت بیش از 30 دقیقه خیس شود، می تواند سرکه را جذب کرده و طعم تلخی بگیرد.

2. شستن کلم بروکلی با آب نمک

بروکلی را در ظرف آب سرد قرار دهید. برای ایمن بودن، سر بروکلی را در محلول آب نمک خیس کنید. کرم ها دوست دارند در سر بروکلی زندگی کنند، جایی که مکان های زیادی برای پنهان شدن وجود دارد. اگر در مورد کرم ساقه نگران هستید، می توانید کل ساقه را در آب نمک قرار دهید، اما حتما بروکلی را از سرش رو به پایین نگه دارید.

1 قاشق چایخوری (4.9 میلی لیتر) نمک را در هر 1 لیتر (950 میلی لیتر) آب سرد اضافه کنید. بعد از این که بروکلی را گذاشتید، کمی نمک را بریزید و سر بروکلی را در آب بچرخانید، تا نمک در آب مخلوط شود. این کار همچنین کرم ها را از محلشان دور خواهد کرد و ممکن است بسیاری از آن ها را فوراً از جا بکند.

اگر در زمان چرخاندن بروکلی هیچ کرمی را ندیدید، به فرآیند خیساندن خود ادامه دهید تا مطمئن شوید که هیچ کرم مخفی وجود ندارد. بروکلی را برای 15-30 دقیقه خیس کنید تا کرم ها بیرون بیایند. زمانی که بروکلی در آب باشد، کرم ها با آب سرد برخورد می کنند و بر روی آب شناور می شوند. شما مجبور نیستید کرم ها را از آب جدا کنید، اما این کار در زمان بیرون کشیدن بروکلی از آب، از اتصال مجددشان به ساقه جلوگیری می کند.

سر بروکلی در آب سرد فرو کنید تا آب نمک را پاک کنید. بعد از خیساندن در آب نمک، بروکلی ممکن است کمی نمک به گرفته باشد. سر بروکلی را زیر آب سرد نگه دارید تا مدت 15 ثانیه آب را رویش جاری کنید و هر دو طرفش را بچرخانید و آبکشی کنید. اگر کلم بروکلی را با تمیز کردن آن با برس و یا انگشتان خود تمیز نکرده اید، می توانید این کار را زمانی انجام دهید که سرش را با آب می شورید. بروکلی را تکان دهید و آن را خشک کنید.

بروکلی را وارونه بالای سینک نگه دارید و به پایین ساقه اش ضربه بزنید، تا هر کرم باقی مانده ای را کنار بزنید. سپس از یک حوله تمیز برای گرفتن آب اضافی استفاده کنید و سر بروکلی را به دقت بررسی کنید.

منبع: نمناک




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/2re9w4

اخبار داغ