بوی سیگار | از بین بردن بوی سیگار از لباس | رفع بوی بد سیگار از لباس

بوی سیگار روی لباست اذیتت میکنه؟ | روش های رفع بوی سیگار از لباس

سیگار، روی لباس بوی نامطبوعی بجا می‌گذارد و باعث اذیت دیگران یا حتی خود افراد سیگاری می‌شود. در ادامه با آسان ترین روش های رفع بوی سیگار از لباس با ما همراه باشید.
1402/09/11 06:15
بوی سیگار

از بین بردن بوی سیگار از لباس دغدغه خیلی از افراد است. سیگار نه تنها بوی خوبی نمی دهد، بلکه برای سلامتی نیز خطرناک است. در این قسمت چند روش کاربردی را به شما معرفی کرده ایم که می توانید بوی سیگار را از لباس های خود از بین ببرید. در ادامه با بهترین روش های از بین بردن بوی سیگار از لباس همراه ما باشید.

 

1.  جوش شیرین:

برای از بین بردن بو از لباس، آن را در “جوش شیرین و آب غوطه ور کنید. لباس‌های قابل شستشو را قبل از شستن در سینک یا ماشین لباسشویی پر از آب گرم و یک فنجان جوش شیرین خیس کنید. معمولا یک شب کافی است. یا هنگام استفاده از این دارو، لباس خود را در یک کیسه بزرگ زباله یا کیسه خرید پلاستیکی قرار دهید. بعد حدود نیمی از فنجان، جوش شیرین را اضافه کنید و کیسه را کاملا محکم کنید.

لباس را به همراه جوش شیرین حدود ۲ دقیقه تکان دهید تا جوش شیرین فرصتی برای پوشاندن لباس شما داشته باشد. بگذارید یک شب بماند، تا به آن اجازه ‌دهید بوی دودی که در لباس‌ها نفوذ کرده است را جذب کند. روز بعد کیسه را در بیرون باز کنید و جوش شیرین را از روی لباس تکان دهید. این روش به خوبی به بیرون آمدن بوی سیگار از لباس کمک می‌کند.

2. لباس های خود را آویزان کنید:

لباس‌های پر از دود را در هوای آزاد آویزان کنید. یا لباس را در محلی پر از گیاهان با برگ سبز آویزان کنید تا به جذب بو کمک کند. یا داخل خانه برای ایجاد حرکت هوا، از فن استفاده کنید. مدت زمان پاکسازی لباس از بوی بد دود به میزان اشباع لباس از دود، و حساسیت شما به بو بستگی دارد.

3. از بخار استفاده کنید:

بخار یکی دیگر از گزینه هایی است که می توانید از آن هنگامی که فرصت شستن لباس را ندارید استفاده نمایید.

برچسب روی لباس را بررسی کنید تا مطمئن شوید بخار برای لباس شما گزینه مناسبی است. اتویی را انتخاب کنید که دارای گزینه بخار است و آن را با آب مقطر پر کنید. سپس برای از بین بردن بوی سیگار از روی لباس خود استفاده کنید.

4. شستشوی ماشینی:

پس از خیساندن، طبق دستورالعمل های برچسب مراقبت از لباس با استفاده از مواد شوینده لباس غیرعطری بشویید. یک فنجان سرکه سفید مقطر به چرخه شستشو اضافه کنید و چرخه را متوقف کنید. قبل از اتمام چرخه ی شستشو اجازه دهید لباس‌های شسته شده به مدت یک ساعت در محلول سرکه و آب خیس شوند. اگر لباس باید با دست شسته شود، روال معمول خود را دنبال کنید اما سرکه را به آب شستشو اضافه کنید.

۵- از خوشبو کننده پارچه استفاده کنید:

اگر همچنان بوی دود سیگار حس شد، از یک ماده تازه کننده پارچه با فرمول های معطر یا بدون بو برای پوشاندن بوها استفاده کنید. فرمول‌ها یا اسپری‌های شستشو با مولکول های بو پیوند می‌خورند.

در محیط بیرون اسپری کنید و اجازه دهید هوا همچنان ادامه یابد. این موارد را به صورت تجاری پیدا خواهید کرد یا می‌توانید خودتان انتخاب کنید. برای انجام این کار، باید قسمت‌های مساوی آب و سرکه را به یک بطری اسپری اضافه کنید. سپس ۲۰ قطره یا بیشتر روغن اساسی به مخلوط اضافه کنید. رایحه‌های نعنا یا لیمو دو گزینه عالی هستند. 

منبع: مجله اوکالا




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/2relz4

اخبار داغ