از بین بردن لکه چسب | پاک کردن لکه چسب از لباس | از بین بردن لکه چسب از لباس

لکه چسب روی لباست ریخته؟ ترفند تمیز کردنش اینجاست!

ریختن چسب روی لباس می‌ تواند فاجعه باشد؛ البته نه زمانی که نحوه پاک کردن آن را بلد باشید. در ادامه با ترفندهای از بین بردن لکه چسب از لباس همراه ما باشید.
از بین بردن لکه چسب از لباس

وقتی چسب روی لباس شما بریزد می تواند لکه سخت و محکمی را ایجاد کند و از بین بردن لکه چسب از لباس دردسرساز و سخت است. ما در این مطلب از سبک زندگی قصد داریم ترفندهای ساده از بین بردن لکه چسب از لباس رو بهتون بگیم تا در کم ترین زمان بتوانید این لکه ها رو پاک کنید. در ادامه با کاربردی ترین ترفندهای از بین بردن لکه چسب از لباس همراه ما باشید.

پاک کردن لکه چسب از روی لباس

  • در پاک کردن لکه چسب بر پایه آباب، ابتدا برچسب مراقبت لباس را با دقت بخوانید تا مطمئن شوید قابل شستشو در ماشین لباسشویی است و خیساندن آن بی خطر است. برخی از پارچه ها مانند ابریشم معمولاً به خشک شویی نیاز دارند. همیشه دستورالعمل های روی برچسب لباس را دنبال کنید تا مطمئن شوید به پارچه آسیبی نمی رسد.
  • اجازه دهید چسب کاملاً از روی لباس خشک شود. هنگامی که چسب مرطوب است سعی نکنید که آن را تمیز کنید، چرا که تنها باعث می شود چسب بیشتر روی لباس پخش شود. می توانید از چند تکه یخ استفاده کنید و روی چسب قرار بدهید تا چسب کاملا خشک شود.
  • تا جایی که ممکن است چسب خشک شده را از روی لباس جدا کنید. برای برداشتن چسب از یک برس سفت یا پشت قاشق استفاده کنید. با این کار لایه بالای چسب برداشته می شود. همچنین می توانید از چاقوی تخت استفاده کنید تا چسب را جدا کنید.
  • لباس را یک شب در آب سرد خیس کنید. یک سطل یا سینک ظرفشویی را با آب سرد پر کنید. لباس را به طور کامل در آب فرو کنید و اجازه دهید مدت یک شبانه روز در اب بماند. خیساندن لباس در آب سرد به نرم شدن چسب کمک می کند و بعد از آن راحت تر خارج می شود.
  • همیشه از آب سرد برای خیساندن لباس چسبی استفاده کنید. آب گرم ممکن است چسب را ماندگار و حذف آن را دشوارتر کند.

روش های خانگی پاک کردن لکه چسب مایع از روی لباس

  • سرکه:

 حاوی اسید استیک است که می تواند هم چسب بر پایه آب و هم چسب فوق العاده را تجزیه کند. بهتر است از آن برای لکه های سرسخت تر چسب استفاده کنید که بعد از شستشو با آب یا استفاده از استون باقی می ماند. همچنین اگر نمی خواهید از مواد شیمیایی خشن روی پارچه های ظریف استفاده کنید ، ایده آل است ، اگرچه همیشه باید به برچسب مراقبت از لباس خود مراجعه کنید. برای استفاده ، یک قسمت سرکه سفید را با یک قسمت آب مخلوط کرده و با استفاده از یک پارچه تمیز روی لکه بمالید. به آرامی روی لکه کار کنید ، باقی مانده را از بین ببرید و در یک محیط سرد بشویید.

  • روغن لیمو:

 یک راه عالی برای از بین بردن لکه های باقی مانده چسبنده، مانند چسب فوق العاده یا چسب بر پایه آب است، زیرا یک حلال طبیعی است. مطمئن شوید که لکه چسب کاملاً خشک شده است ، سپس مقداری اسانس لیمو را روی لکه بمالید و با انگشتان دست یا یک پارچه خشک و تمیز روی آن بمالید. چسب باید به راحتی از بین برود.

  • بیکینگ پودر :

همچنین می تواند در حذف مواد چسبنده موثر باشد. فقط دو قسمت جوش شیرین را با یک قسمت روغن نارگیل مخلوط کرده و روی لکه بمالید. با یک برس نرم مو یا انگشتان خود، مخلوط را به آرامی روی لکه چسب بزنید و هرگونه باقی مانده را با یک پارچه مرطوب و تمیز پاک کنید. در آخر؛ مقداری شوینده مایع لباسشویی را مستقیماً روی لکه بریزید و آن را در یک دوره خنک بشویید.

منبع: آی بولک




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/2rjpm3

اخبار داغ