ماسک کیوی | انوع ماسک کیوی | درست کردن ماسک با کیوی

تو این فصل با کیوی، ماسک لایه بردار قوی بساز + طرز تهیه 8 ماسک با کیوی

کیوی علاوه بر مزه خوبی که دارد میتواند به عنوان یک لایه بردار قوی پوست را پاکسازی کند. در ادامه با طرز تهیه انواع ماسک صورت کیوی همراه ما باشید.
1402/09/21 18:15
ماسک کیوی

در این مطلب از سبک زندگی به طرز تهیه انواع ماسک صورت کیوی می پردازیم. کیوی یکی از میوه های پر خاصیت برای پوست صورت می باشد که می توانید با مواد دیگر ترکیب کرده و از انواع ماسک صورت کیوی برای سلامت و زیبایی پوستتان استفاده کنید.  این میوه کوچک قهوه‌ ای رنگ با پرزهای نرم خود در عرصه زیبایی پوست کاربرد فراوانی دارد. در ادامه با معرفی فواید ماسک صورت کیوی برای پوست و آموزش ساخت ماسک صورت کیوی خانگی همراه ما باشید.

 

فواید ماسک کیوی برای پوست

1- سرشار از ویتامین C

 کیوی سرشار از ویتامین C و E، فیتوکمیکال ها، کاروتنوئیدها و فنولیک ها بوده و به دلیل برخورداری از مقادیر زیادی آنتی اکسیدان از سلول های پوست در برابر استرس اکسیداتیو محافظت کرده و به جوانسازی پوست کمک می کند. جالب است بدانید میزان ویتامین C موجود در کیوی حتی بیشتر از پرتقال و لیمو نیز است.

بیشتر بخوانید: غبغبت رو با ماسک تخم مرغ از بین ببر! + طرز تهیه ماسک
 

2- تقویت کلاژن سازی

کلاژن ترکیبی است که به حفظ خاصیت ارتجاعی پوست شما کمک می کند، پوست شما را نرم و لطیف نگه می دارد و از خشکی آن جلوگیری می کند. ویتامین C موجود در کیوی به تولید کلاژن که یک پروتئین مهم برای ساخت پوست، تاندون‌ها رباط‌ها و رگ‌های خونی است، کمک می کند.

3- مبارزه با آکنه و التهابات

کیوی حاوی خواص ضد التهابی بوده و از بروز آکنه، بثورات و سایر مشکلات التهابی پوست جلوگیری می کند.

4- کاهش علائم پیری

کیوی به دلیل برخورداری از آنتی اکسیدان هایی مانند لوتئین و زآگزانتین به کاهش علائم پیری و بهبود بافت و کشسانی پوست کمک می کند. علاوه بر این، پلی فنول های موجود در این میوه از پوست شما در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می کند. برخی تحقیقات حتی نشان می دهند که این میوه ممکن است خطر سرطان پوست را کاهش دهد.

انواع ماسک های خانگی با کیوی:

1- ماسک ماست و کیوی

یک عدد کیوی را درون کاسه له کنید و به شکل تفاله درآورید. سپس یک قاشق غذاخوری ماست ساده را به آن اضافه کرده و بخوبی مخلوط کنید. این ماسک را به مدت 15 تا 20 دقیقه روی صورت و گردنتان بمالید و سپس با آب گرم بشویید. ویتامین C موجود در کیوی موجب درخشان شدن پوست صورت شما می شود. AHA موجود در ماست به جوانسازی سلول های پوست کمک می کند. این ماسک همچنین موجب کاهش لکه های پوستی می شود.

2- ماسک کیوی و بادام

4 عدد بادام را به مدت یک شب درون آب خیس کنید. پس از یک روز پوست آنها را جدا کرده و مغز بادام ها را رنده یا له کنید. سپس آن را با یک عدد کیوی له شده و یک قاشق غذاخوری آرد سفید مخلوط کرده و به مدت 20 دقیقه روی پوست صورت و گردنتان بمالید و سپس با آب گرم بشویید. این ماسک پوست صورت شما را آبرسانی و لایه برداری کرده و موجب پاکسازی منافذ می شود.

3- ماسک لیمو و کیوی

یک عدد کیوی له شده را با یک قاشق چایخوری آبلیمو مخلوط کرده و به صورت و گردنتان بمالید. پس از 15 الی 20 دقیقه آن را با آب گرم بشویید. آب لیمو و کیوی حاوی مقادیر زیادی ویتامین C هستند. این ماده تولید ملانین را مهار کرده و موجب کاهش هایپرپیگمنتیشن و لکه های پوستی می شود. این ماسک یک سفید کننده عالی خصوصا برای پوست های چرب است. 

4- ماسک کیوی و موز

یک عدد کیوی له شده را با یک قاشق غذاخوری موز له شده و یک قاشق غذاخوری ماست بخوبی مخلوط کرده و به مدت 20 الی 30 دقیقه روی صورت و گردنتان بمالید. موز یک مرطوب کننده فوق العاده برای پوست است و به درمان جوش، سم زدایی و نرم شدن پوست شما کمک می کند.

5- ماسک کیوی و آلوئه ورا

یک عدد کیوی له شده را با یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا مخلوط کرده و به مدت 15 الی 20 دقیقه روی پوست صورت و گردنتان بمالید. این ماسک آبرسان طراوت و شادابی را برای پوست شما به ارمغان می آورد و موجب تسکین و آرامش پوست می شود.

6 ماسک آووکادو و کیوی

یک کیوی له شده را با یک قاشق غذاخوری آووکادو له شده و یک قاشق چایخوری عسل مخلوط کرده و آن را به مدت 15 الی 20 دقیقه روی پوست صورت و گردنتان بمالید. این ماسک حاوی ویتامین های A، E و C بوده و پوستی درخشان و سالم را برای شما به ارمغان می آورد.

7- ماسک کیوی و زرده تخم مرغ

یک قاشق غذاخوری کیوی له شده را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک زرده تخم مرغ مخلوط کرده و به مدت 15 دقیقه روی پوستتان بمالید. تخم مرغ حاوی خاصیت سفت کنندگی و پاک کنندگی پوست بوده، منافذ باز پوست را می بندد و پوستی درخشان به شما هدیه می دهد.

8- ماسک کیوی و چوب صندل

یک عدد کیوی له شده را با یک قاشق چایخوری پودر چوب صندل و یک قاشق غذاخوری مولتانی میتی و مقداری آب (برای قوام بهتر ماسک) مخلوط کرده و به مدت 20 الی 30 دقیقه روی پوستتان بمالید. این ماسک موجب روشن شدن پوست و از بین رفتن آکنه، جوش و لکه های پوستی می شود. مولتانی میتی موجب پاکسازی پوست و تقویت منافذ می شود و کیوی به هیدراته شدن پوست کمک می کند.

منبع: راهنماتو




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/2row62

اخبار داغ