ترکیب رنگ زرد در دکوراسیون | رنگ زرد در دکوراسیون | ست کردن رنگ زرد در دکوراسیون

در دکوراسیون خانه، زرد را با چه رنگی ست کنم؟! | مکمل رنگ زرد در دکوراسیون

اگر رنگ زرد را برای دکوراسیون خانه انتخاب کرده اید، این مطلب را از دست ندهید، زیرا می خواهیم به شما ترکیب رنگ های زرد در دکوراسیون را معرفی کنیم!
در دکوراسیون خانه، زرد را با چه رنگی ست کنم؟! | مکمل رنگ زرد در دکوراسیون

زرد رنگی پر انرژی و شاد است و هنگامی که در طراحی خانه استفاده می‌ شود، فضایی دلپذیر و نشاط‌ آور ایجاد می‌ کند. البته به نحوی که ترکیب رنگ های زرد در دکوراسیون را بشناسید و ست خوبی در خانه بزنید، شما ترکیب رنگ های زرد در دکوراسیون را می شناسید؟! در ادامه این بخش از سبک زندگی شما را با ترکیب رنگ های زرد در دکوراسیون آشنا می کنیم!

1- سفید؛ یکی از ترکیب رنگ های زرد در دکوراسیون 

اگر به سبک دکوراسیون مینیمال و استفاده از رنگ زرد در طراحی داخلی علاقه دارید، رنگ سفید گزینه مناسبی است. سفید حس تمیزی و سادگی محیط را القا می‌کند؛ بنابراین یکی از بهترین مکمل های رنگ زرد در دکوراسیون به سبک مینیمال است. علاوه‌بر این، سفید در کنار زرد سایه‌روشن مناسبی ایجاد می‌کند و به فضا عمق می‌بخشد. رنگ زرد در طول گرما و درخشش نور آفتاب را بهتر نشان می‌دهد و رنگ سفید به فضا طراوت می‌دهد.

در ترکیب رنگ زرد و سفید باید جسور باشید و در فضاهای مختلف مانند نشیمن، آشپزخانه، اتاق خواب و پذیرایی ترکیب مناسبی از این دو رنگ را انتخاب کنید. مثلا در کنار کابینت‌های سفید رنگ، شیشه بین کابینتی زرد استفاده کنید. همچنین در طراحی tv room دیوار پشت تلویزیون را با رنگ زرد تیره همچون خردلی رنگ‌آمیزی کنید. 

ترکیب شاداب و ساده رنگ زرد و سفید را با استفاده از تخت سفید یا روتختی به این رگ به اتاق خوابتان ببرید. تخت‌خواب‌هایی از جنس ام‌دی‌اف در رنگ های مختلفی طراحی و عرضه می‌شوند استفاده از این متریال نه‌تنها باعث ارائه بهترین قیمت سرویس خواب ممکن خواهد شد، بلکه باعث دسترسی به وسیله‌ای با‌کیفیت و رنگ‌آمیزی شده در پالت دلخواه نیز می‌شود. 

2- نقره‌ ای؛ یکی از رنگ های مکمل زرد برای دکوراسیون 

اگر عاشق طراحی مدرن هستید، از ترکیب نقره‌ای و زرد به عنوان یکی از مکمل های رنگ زرد استفاده کنید. در سال‌های اخیر استفاده از رنگ‌های براق مانند نقره‌ای برای اکسسوری‌های دکوراسیون داخلی بسیار رواج پیدا کرده است. برای طراحی فضای داخلی با استفاده از رنگ نقره‌ای می‌توانید دیوارها را با کاغذ دیواری نقره‌ای برجسته بپوشانید و مبل‌ها را به رنگ زرد انتخاب کنید.

همچنین ادغام وسایل زرد با اکسسوری‌های نقره‌ای در دکوراسیون به‌عنوان مکمل زرد جذاب خواهد شد. در استفاده از رنگ نقره‌ای به عنوان مکمل زرد باید به ایجاد تعادل خلاقانه دقت داشته باشید تا در فضا حس یکنواختی ایجاد نشود.

3- نیلی و آبی؛ دو رنگ مکمل زرد در طراحی داخلی

نیلی از جمله رنگ‌های مکمل رنگ زرد است که در دکوراسیون جلوه‌ای متفاوت ایجاد می‌کند. استفاده از این ترکیب در طراحی اتاق پذیرایی، محل کار و هر فضای دیگری منحصربه‌فرد است. معمولا از ترکیب رنگ نیلی، آبی و زرد کمتر برای دکوراسیون استفاده می‌شود؛ با اینکه این ترکیب یک پالت رنگی بسیار جذاب و کاربردی برای فضاهای مختلف به شمار می‌رود. با استفاده از رنگ‌های طیف آبی به‌عنوان مکملهای رنگ زرد، فضایی منحصربه‌فرد ایجاد کنید. 

رنگ زرد و نیلی را در نقاط مختلف خانه مانند پذیرایی استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که استفاده از این ترکیب نباید اغراق‌آمیز باشد. برای مثال فقط در جزئیات مثل لوازم دکوراتیو روی انواع شلف دیواری از رنگ آبی تیره استفاده کنید. چنانچه قصد استفاده از دو رنگ آبی و زرد در فضای داینینگ روم را دارید، از صندلی‌ میز غذاخوری با رنگ آبی در کنار دیواری زرد رنگ کمک بگیرید.

۴- طیف سبز و زیتونی

بهترین مکمل رنگ زرد در دکوراسیون به طیف سبز و زیتونی تعلق می‌گیرد. زیتونی و سبز پررنگ بهترین مکمل رنگ زرد لیمویی است که برای فضاهای مختلف استفاده می‌شود. این ترکیب باعث افزایش گرمای محیط می‌شود؛ بنابراین برای اجرای سبک کلاسیک کنار مبلمان قهوه‌ای از ترکیب رنگ لیمویی روشن و سبز زیتونی استفاده کنید.

برای داشتن طراحی حرفه‌ای‌تر، ترکیبی از رنگ‌های سبز را در کنار تناژ رنگی‌های مختلف زرد به کار ببرید تا از خستگی چشم جلوگیری کنید. مثلا رنگ زرد متمایل به طلایی را در کنار کرم و سبز زیتونی به کار ببرید. تناژ رنگی نزدیک به طلایی بهترین مکمل رنگ کرم است که ترکیب آن با زیتونی خارق‌العاده خواهد شد.

5- استفاده از رنگ بنفش در کنار زرد؛ ترکیبی جذاب برای دکوراسیون نشیمن

بنفش یکی از پاسخ‌های سوال «مکمل رنگ زرد چه رنگی است» به شمار می‌رود. بسیاری از طراحان دکوراسیون زرد را بهترین مکمل رنگ بنفش می‌دانند چون حس شادی و پویایی ایجاد می‌کند. بنفش در گذشته رنگ کمیابی بوده است؛ به همین دلیل به رنگ شاهانه هم معروف شناخته می‌شود. استفاده از این دو رنگ برای گرما بخشیدن به خانه به‌خصوص در فصول سرد بسیار پیشنهاد می‌شود. البته استفاده از رنگ زرد و بنفش در دکوراسیون داخلی باید به تعادل باشد تا حس شلوغی و درهم ریختگی ایجاد نکند.

دکوراسیون رنگ بنفش و زرد یکی از بهترین تلفیق رنگی‌ها برای اتاق نشیمن است. معمولا طراحان داخلی در کنار بنفش به عنوان مکمل رنگ زرد از رنگ‌های خنثی مانند کرم یا طوسی نیز استفاده می‌کنند تا رنگ‌ها درهم شکسته شوند. مثلا اگر قصد استفاده از رنگ زرد در پذیرایی را دارید، مبل‌ها را به رنگ کرمی، فرش را زرد و اکسسوری‌هایی همچون آباژور و کوسن‌ها را به رنگ بنفش انتخاب کنید. به این ترتیب یک گردش رنگی مناسب در فضا ایجاد خواهید کرد.

۶- ترکیب رنگ زرد با قهوه‌ای

مکمل رنگ زرد چیست؟ قطعا یکی از پاسخ های این سوال قهوه‌ای خواهد بود. رنگ قهوه‌ای همواره یک مکمل رنگ زرد برای ایجاد فضایی کلاسیک در طراحی دکوراسیون داخلی است. قرار گرفتن رنگ انرژی‌بخش زرد در کنار قهوه‌ای، شور زندگی را بالا می‌برد. ترکیب رنگ زرد و قهوه‌ای یادآور تلالو خورشید، گرما و حرارت است.

برای ترکیب زرد و قهوه‌ای در اتاق نشیمن می‌توانید مبل‌ها را به رنگ قهوه‌ای و پرده‌ها را به رنگ زرد ملایم انتخاب کنید. همچنین در کنار قهوه‌ای، استفاده از اکسسوری‌هایی طلایی رنگ پیشنهاد می‌شود. برای چرخش انرژی در فضا در کنار رنگ قهوه‌ای و زرد، از رنگ‌های خنثی مانند کرم و سفید کمک بگیرید.

منبع: مجله بالج




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/2rr7b2

اخبار داغ