رنگ های دکوراسیون | انتخاب رنگ در طراحی داخلی | اصول انتخاب رنگ دکوراسیون خانه

بهترین رنگ های دکوراسیون که هیچ وقت از مد نمیوفته!

رنگ، اصلی ترین نکته تو دکوراسیون منزل هست و نقش مهمی تو زیبا شدن خونه شما داره. پس باید به انتخاب رنگ تو دکوراسیون پذیرایی توجه زیادی کنین!
بهترین رنگ های دکوراسیون که هیچ وقت از مد نمیوفته!

برای داشتن خانه ای شیک و به روز بهترین رنگ های دکوراسیون رو انتخاب کنین، انتخاب یه رنگ مد روز و محبوب برای منزل کاری جالب و هیجانی هست. به نظر شما بهترین رنگ های دکوراسیون داخلی که همیشه مده چیه؟! در ادامه این بخش از سبک زندگی شما رو با بهترین رنگ های دکوراسیون آشنا می کنیم، پس همراه ما باشین.

سفید

یکی از رنگ هایی که در دکوراسیون منزل هیچ گاه تکراری نمی گردد، رنگ سفید است، سفید یک رنگ خنثی محسوب می‌شود که می توان آن را در تمامی نقاط خانه استفاده و با رنگ‌های دیگر ترکیب کرد. رنگ سفید فضای اتاق را بزرگ و روشن تر نشان می‌دهد پس برای خانه های کوچک و کم نور رنگ مناسبی می باشد. اگر از یک رنگ خنثی مانند سفید برای دیوارها و کف استفاده کنید، به راحتی می‌توانید مبلمان و فرش مورد علاقه خود را انتخاب کنید و محدودیتی از لحاظ رنگ مبلمان و اثاثیه نخواهید داشت.

کرم

رنگ کرم جزء رنگ‌های محبوب و خنثی به شمار می‌آید. بعد از رنگ سفید پرطرفدارترین رنگ، کرم است. رنگ کرم دارای طیف متنوعی از رنگ‌ها از قبیل نباتی، خاکی، بژ، استخوانی، شیری و … است. تمامی طیف‌های این رنگ کاربردی هستند و حتی در برخی دکوراسیون‌ها چندین رنگ به صورت هم‌زمان استفاده می‌شود. در دکوراسیون داخلی منزل خود می‌توانید از کاغذ دیواری کرم استفاده کنید و یا مبلمان خود را از این رنگ انتخاب نمایید. بهتر است برای جان دادن به فضا از رنگ‌های دیگری هم مانند آبی، بنفش، خاکستری، سبز و یا خردلی در کنار این رنگ استفاده کنید چون ترکیب فوق العاده ای در کنار هم دارند.

از آنجا که هماهنگی در رنگ دکوراسیون بسیار مهم است پس بهتر است آیتم‌هایی که انتخاب می‌کنید همگی با هم تناسب داشته باشند. هیچ‌وقت برای یک فضا از چندین ترکیب مختلف و متضاد استفاده نکنید نهایتاً از یک یا دو رنگ برای تکمیل فضای داخلی استفاده کنید. برای دکوراسیون محیط آشپزخانه رنگ‌ها روشن و خنثی بسیار پرطرفدار هستند چون تمیزی این فضا را به خوبی نشان می‌دهند. اگر فضای داخلی منزل را کرمی انتخاب کرده‌اید پس بهتر است برای آشپزخانه هم یک رنگ از طیف کرمی استفاده کنید تا از هماهنگی آن لذت ببرید.

طوسی

چیدمان دکوراسیون منزل با رنگ غالب طوسی، انتخابی مطمئن و مدرن است. رنگ طوسی در دکوراسیون داخلی در کنار دیگر رنگ‌ها، باعث تعادل در فضا می‌شود. دودی، زغالی، خاکستری، گرافیتی، سربی، نقره‌ای در طیف رنگ طوسی قرار دارند. به دلیل وجود ته رنگ آبی، رنگ طوسی را غالبا در زمره رنگ های سرد طبقه بندی می کنند و رنگ های گرم مانند صورتی، خردلی، زرشکی و طلایی می توانند مکمل هایی بسیار عالی برای ست کردن با آن به شمار روند

سایر رنگ های نود و خنثی

رنگ های خنثی مانند رنگ های طوسی، خاکستری، دودی و رنگ های دسته کرم، بژ و شیری، نقره ای، پلاتینی، کرومی و شنی که به عنوان رنگ های بی طرف و خنثی در دکوراسیون شناخته شده و به عنوان رنگ های زمینه کاربرد فراوانی دارند و به دلیل قابلیت انطباق با اجزای دکوراسیون هیچ گاه کهنه و قدیمی نمی شوند. رنگ های خنثی در دکوراسیون می توان به تنهایی برای ایجاد فضایی ملایم و لطیف به کار برد و یا از آن به عنوان پس زمینه و برای ایجاد کنتراست رنگی استفاده نمود.

نکات مهم در انتخاب رنگ دکوراسیون

  • اگر می‌خواهید رنگی را انتخاب کنید که به مرور زمان از مد نیفتد بهتر است رنگ دکوراسیون شما رنگ‌های خنثی و کمرنگ و سفید کلاسیک باشد.
  • برای دکوراسیون داخلی به هیچ وجه سراغ رنگ‌های تند نروید.
  • رنگ‌های غیر خنثی مانند آبی، سبز، بنفش و … هم برای برخی از قسمت‌های دکوراسیون کاربردی هستند.
  • برخی از رنگ‌ها دارای ویژگی سرزندگی هستند مانند رنگ‌های گرم که به سرعت هم تکراری می‌شوند.
  • برخی از متریال های دکوراسیون داخلی که کوچک‌تر هستند و به چشم نمی‌آیند بهتر است به رنگ قرمز یا نارنجی باشند.

منبع: نمناک 




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/2rwpm4

اخبار داغ