سایه زدن | آموزش سایه زدن | تکنیک های زدن سایه چشم

نکات سایه زدن رو رعایت کن تا چشمات درشت بشه!

یکی از مهم‌ ترین قسمت های آرایش صورت شما، چشم های شماست و اگه با نکات سایه زدن چشم آشنا نباشید ممکنه آرایش شما رو خراب کنه!
نکات سایه زدن رو رعایت کن تا چشمات درشت بشه!

سایه زدن کار سختی نیست فقط کافیه یک سری نکات رو رعایت کنید. سایه زدن یکی از پر تنوع ترین بخش های آرایشیه که بسته به نوع آرایش میتونه تغییر کنه. سایه چشم اگه درست کشیده شه ویژگی های خوب صورت را بهتر و زیباتر نشون میده. در ادامه این بخش از سبک زندگی شمارو با نکات سایه زدن آشنا میکنیم، پس همراه ما باشید! 

 

1- از برس های ارزان استفاده نکنید

ابزار کشیدن سایه به اندازه ابزار درست کردن مو اهمیت دارد. هنگام خرید برس سایه هیچ وقت یک برس معمولی نخرید بلکه ست برس سایه بخرید. ست برس سایه شامل برس هاي ترکیب کننده و زاویه داری است که برس هاي معمولی ویژگی هاي آنها را ندارد.

با برس جنس خوب ترکیب سایه آسان تر است. خیلی ها با بکار بردن رنگ هاي بیشتر میخواهند سایه زیباتری بکشند اما پیشنهاد من این است که بجای رنگ هاي بیشتر باید یاد بگیرند که چگونه سایه ها را خوب باهم ترکیب کنند.

پس بهتر است برای ترکیب از برس هاي موی طبیعی استفاده کنید ودر آخر از یک برس تمیز برای محو کردن لبه هاي سایه استفاده کنید. بعضی ها از گوش پاک کن استفاده می کنند تا وادار نباشند پول زیادی برای اینکار هزینه کنند. اما گوش پاک کن فقط برای پاک کردن سایه هاي اضافی مناسب است. هیچ وقت از انگشت برای کشیدن سایه استفاده نکنید. اینکار هم غیربهداشتی است و هم بیشتر سایه روی دست می‌ماند.

2- پرایمر را فراموش نکنید

یکی از اشتباهاتی که بیشتر خانمها مرتکب می شوند این است که قبل از سایه هیچ چیزی به پلک ها نمیزنند. مثل پرایمر. سایه چشم چه پودری باشد چه مایع برای ثابت ماندن روی پلک به پرایمر نیاز دارد. در غیر اینصورت ممکن است سایه پخش یا کاملا پاک شود.

3- از فونداسیون قبل از سایه استفاده نکنید

اگر علاقه زیادی به سایه چشم پودری دارید در ابتدا حس خوبی دارید اما بعد از زمان کوتاهی سایه زیر چشم ها می ریزد مثل چشم هاي راکون و دوباره باید برای مرتب کردن آرایش وقت بگذارید. خوشبختانه راهی برای جلوگیري از این مشکل وجوددارد و آن هم این است که ابتدا پرایمر، سایه، خط چشم و ریمل بزنید و بعد کرم فونداسیون و کانسیلر استفاده کنید.

4- به لیبل روی سایه توجه کنید

هنگام خرید سایه به مواد تشکیل دهنده روی لیبل آن دقت کنید. متخصصان زیبایی استفاده از سایه هایي که حاوی پودر تالک هستند را منع می کنند چون باعث بیماری هاي سرطانی می شود. درست است که مقدار کم آن آسیب چندانی به پوست نمیرساند اما این حق شماست که بدانید چه چیزی به پوست تان می‌زنید.

رعایت این نکات هنگام آرایش چشم و سایه زدن می‌تواند در بهتر و زیباتر شدن چشمانتان کمک کند.

 

5- هنگام سایه زدن،چشمانتان را باز بگذارید.

شاید بگویید این روش امکان‌پذیر نیست یا روش خوبی نیست، اما وقتی که برای سایه زدن چشمانتان را باز نگه می دارید باعث می شود تا دقیق تر به پلکتان سایه بزنید و سایه چشمتان نامنظم یا خارج از حد زده نمی شود.

 

6- از رنگ سفید برای پایه دیگر رنگ ها استفاده کنید

اگر قبل از سایه زدن رنگ سفید روی پلک ها اعمال شود پشت پلک چشم هایتان جذاب تر به نظر می رسد و می توانید پس از آن رنگی ملایم را به عنوان سایه چشم انتخاب کنید.

 

6- از رژگونه روی پلکتان استفاده کنید

استفاده از کمی رژگونه روی پلکان می تواند موجب بهتر دیده شدن رنگی سایه چشم شود.

 

7- برای آرایش کردن، سایه چشم را اول از همه ی بزنید.

بهتر است به این ترتیب آرایشتان را انجام دهید : چشم ها، صورت، لب، ابرو. از آنجایی که سایه چشم ممکن است در قسمت هاي دیگر صورت پخش شود یا از آنجایی که اکثرا پودری هستند، ممکن است پایین چشمانتان بریزد، پس بهتراست پیش از این که صورتتان را آرایش کنید سایه چشم بزنید. که درصورت پخش شدن یا رخ دادن اشتباهی در آرایش آن، بتوانید آن رابه اسانی تصحیح کنید یا اگر جایی از صورت لکی گذاشت با کرم پودر بپوشانید.

 

8- سایه ای انتخاب کنید که رنگ آن مناسب رنگ چشمانتان باشد.

سعی کنید برای چشمان قهوه ای تیره یا مشکی و دیگر رنگ های چشم از یک نوع سایه استفاده نکنید، سعی کنید رنگ هایی استفاده کنید که چشمان شما را زیباتر و درشت در جلوه دهد.

 

نکات لازم درباره استفاده از سایه چشم

  • از چند رنگ متضاد استفاده کنید.
  • می توانید رنگ هایی با زمینه خنثی برای سایه چشم استفاده کنید.
  • از رنگ هایی با تن جواهری کمک بگیرید.
  • اسفنج های سایه را دور بریزید و با برش های سایه چشمانتان را آرایش کنید.
  • بیش از اندازه از سایه های اکلیلی استفاده نکنید و سعی کنید آنها را ملایم تر اعمال کنید.
  • از سایه چشم به عنوان خط چشم استفاده کنید تا چشمانی درشت تر داشته باشید.

در آخر برای اینکه سایه متناسب انتخاب کرده باشید سعی کنید پالت های سایه با رنگ های متنوع و باکیفیت بگیرید تا در خرید این نوع سایه ها صرفه جویی لازم را کرده باشید و همچنین سعی کنید همیشه کمی سایه روشن به گوشه داخلی چشم بزنید و از ترکیب های رنگی مرتبط به هم استفاده کنید تا چشم های شما زیبا تر به نظر بیاید.

منبع: پارس ناز 




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/2xkqw4

اخبار داغ