تزیین بالای کابینت آشپزخانه | پر کردن فضای خالی بالای کابینت | چیدمان بالای کابینت | فضای بالای کابینت آشپزخانه

با این ایده ها از فضای بالای کابینت، خلاقانه استفاده کن!

تو بسیاری از آشپزخونه ها فضای خالی بین کابینت و سقف وجود داره و کابینت ها تا سقف کشیده نشدن. شما می تونین از چند ایده جالب برای چیدمان بالای کابینت استفاده کنین!
با این ایده ها از فضای بالای کابینت، خلاقانه استفاده کن!

با استفاده از ایده های چیدمان بالای کابینت آشپزخونه شما می تونین این فضای بی استفاده رو به یه مکان زیبا و کاربردی تبدیل کرده و از تجمع گرد و غبار بر روی اون جلوگیری کنین. به نظرتون چیدمان بالای کابینت به چه طریقی بهتر هست؟! در ادامه این بخش از سبک زندگی شما رو با چیدمان بالای کابینت آشنا می کنیم، پس همراه ما باشین.

1- گلدان

قرار دادن گلدان بر روی کابینت ها یکی دیگر از ترفندهای جالب برای استفاده از فضای خالی بالای کابینت است. گلدان ها نیز در اندازه ها و اشکال مختلفی از جمله سرامیک، شیشه و فلز وجود دارند. می توانید از مجموعه ای از گلدان های زیبا برای ایجاد یک جلوه زیبای بصری در بالای فضای کابینت خود استفاده کنید. 

2- کتاب

با قرار دادن کتاب های مورد علاقه تان در بالای کابینت حس و حال شخصی در فضای آشپزخانه خود ایجاد کنید. اگر عاشق آشپزی هستید، چرا کتاب های آشپزی مورد علاقه خود را در بالای کابینت های آشپزخانه به نمایش نگذارید؟ می‌توانید از کتاب های مختلف با جلدهای زیبا و رنگارنگ برای ایجاد ظاهری جذاب در فضای آشپزخانه خود استفاده کنید.

3- جعبه

می توانید برای تزئین و استفاده از فضای خالی بالای کابینت از جعبه های مختلف استفاده کنید. چند جعبه با بافت و الگوهای منحصربه فرد یک لایه بصری جذاب به فضای آشپزخانه منزل شما می آورند.

بیشتر بخوانید: خاص ترین مدل های کابینت مدرن؛ مخصوص آشپزخانه لاکچری! + عکس

4- نورپردازی

نور موجب ایجاد کیفیت خاص در فضای آشپزخانه می‌شود. هر چه فضای آشپزخانه پرنورتر باشد، بزرگ‌تر دیده می‌شود. در نتیجه، تأمین نور در آشپزخانه‌های کوچک موجب بزرگ دیده شدن فضای آن می‌شود؛ بنابراین، کیفیت آن را بهبود می‌بخشد. فضای بالای کابینت آشپزخانه فضایی مناسب جهت نورپردازی است؛ چون، فضایی تاریک را به فضایی روشن تبدیل می‌کند. وجود فضاهای تاریک در آشپزخانه موجب کوچک دیده شدن آن می‌شود؛ بنابراین، تأمین روشنایی در نقاط تاریک موجب بزرگ دیده شدن آشپزخانه می‌شود.

شما می‌توانید با یک نوار ال‌ای‌دی دور تا دور آشپزخانه‌ی خود را روشن کنید. این روشنایی زیبایی بصری فوق‌العاده‌ای در محیط آشپزخانه‌ی شما ایجاد می‌کند که مثال‌زدنی است. شما با ایده‌ای هوشمندانه یک فضای بی‌استفاده را به سبب ارتقای کیفیت آشپزخانه‌ی خود تبدیل کرده‌اید. اکنون آشپزخانه‌ی شما دو برابر دیده می‌شود؛ چون، روشن‌تر شده است.

5- استفاده از گل و گیاه برای چیدمان بالای کابینت

قطعا در میان انواع گل‌ها و گیاهان، مدل‌هایی وجود دارد که نیاز به آبیاری بسیار زیاد نداشته باشد، در نتیجه شما می‌توانید در دکوراسیون داخلی آشپزخانه و فضای خالی بالای کابینت آن را با انواع گل و گیاه‌های بسیار زیبا که شرایط خاصی برای نگهداری ندارند پر کنید.

6- سبدهای حصیری

یکی از ایده‌های بسیار ساده و جذاب که با استفاده از وسایل موجود در خانه می‌توانید فضای بالای کابینت را پر کنید، استفاده از سبدهای حصیری است. به کمک این سبدها شما می‌توانید یک تقسیم فضایی ساده در بالای کابینت ایجاد کنید و وسایلی که در آش‍پزخانه کاربرد کمتری دارد را درون آن سبدها قرار دهید.

7- قفسه‌ بندی

قفسه‌بندی جز دسته مواردی است که همیشه در چیدمان فضای بالای کابینت به عنوان یک ایده ناب و جذاب مطرح می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از چوب یا کناف فضای بالای کابینت را که فضای کوچکی است به قفسه‌های مربع شکل تقسیم کنید و از آن به عنوان کابینت و یا قفسه‌هایی برای قرار دادن ظروف یا وسایل تزیینی استفاده کنید.

8- تابلوهای هنری

قرار دادن تابلوهای هنری در آشپزخانه می تواند منجر به آسیب رسیدن به آنها شود. زیرا ممکن است از پاشیدن آب و مواد غذایی در امان نباشند و زیبایی خود را از دست بدهند. با این حال، بالای کابینت فضای نسبتا امنی است که می توانید از آن برای قرار دادن تابلوهای هنری استفاده کنید.

9- کمد

یک راه عالی برای استفاده از فضای بین کابینت آشپزخانه و سقف، نصب فضای ذخیره سازی بیشتر است. با اضافه کردن چند کابینت در فضای خالی بالای کابینت، دیگر نگران گردوغبار گرفتن این فضای خالی نخواهید بود. همچنین فضای بیشتری را برای قرار دادن لوازم مختلف در اختیار خواهید داشت.

10- لوازم آشپزخانه

می توانید از این فضا برای قرار دادن لوازمی مانند لوازم خانگی، ظروف تزئینی، قوری قدیمی، تخته های چوبی، بطری های روغن یا هر چیز دیگری که فضای آشپزخانه شما را اشغال کرده است، استفاده کنید.

11- دیوار تاکیدی

دیوارهای تاکیدی یا Accent wall یکی از بهترین راه حل ها برای ایجاد یک ظاهر برجسته در فضای آشپزخانه هستند. از یک رنگ ساده، یک کاغذ دیواری زیبا یا متریال خاص مانند آجر برای تزئین دیوار بالای کابینت استفاده کنید. این کار به فضای آشپزخانه شما بافت و گرمی خاصی می بخشد.

منبع: راهنماتو




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/2xmjp3

اخبار داغ