بزرگ نشان دادن آشپزخانه | دکوراسیون آشپزخانه | آشپزخانه | دکوراسیون آشپزخانه های کوچک

11 ترفند فوق العاده برای بزرگتر نشان دادن فضای آشپزخانه!

با اینکه همه آشپزخانه‌ ها بزرگ نیستند اما می‌ توانند به اندازه آشپزخانه‌ های لوکس و بزرگ، زیبا باشند، چرا که همیشه روش هایی برای بزرگ نشان دادن آشپزخانه وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید!
11 ترفند فوق العاده برای بزرگتر نشان دادن فضای آشپزخانه!

اگر آشپزخانه شما کوچک باشد، ممکن است احساس کنید که فضای کافی برای کار و ذخیره‌ سازی ندارید، اما جای نگرانی نیست چون ترفندهایی برای بزرگ نشان دادن آشپزخانه وجود دارد، با روش های بزرگ نشان دادن آشپزخانه می‌ توانید آشپزخانه را بزرگ و دل‌ باز جلوه دهید. در ادامه این بخش از سبک زندگی شما رو با ترفندهای بزرگ نشان دادن آشپزخانه آشنا می کنیم! 

1- رنگ کابینت ها را تغییر دهید

ساده‌ترین و بی دردسرترین روش برای بزرگتر نشان دادن آشپزخانه تغییر رنگ کابینت‌هاست. یک قانون کلی وجود دارد که هر چه از رنگ‌های روشن‌تر استفاده کنید فضای هر اتاقی را بزرگتر نشان خواهید داد. بنابراین اگر کابینت آشپزخانه شما رنگ تیره یا چوبی دارد بهتر است آن را با رنگ سفید، کرم یا هر رنگ روشن دیگری عوض کنید. این تغییر رنگ برای دیوارها و کانتر آشپزخانه نیز صدق می‌کند. هرچند این بدین معنا نیست که قرار است یک آشپزخانه کسل کننده یک رنگ داشته باشید بلکه با رنگ‌های روشن بازی کنید و بگذارید نقش خود را در آشپزخانه پیدا کنند و به شما کمک کنند یک آشپزخانه مینیمال بسازید.

2- کفپوش آشپزخانه را عوض کنید

یک راهکار که ممکن است نسبت به تعویض کابینت آشپزخانه روش زمانبرتری باشد تغییر کفپوش آشپزخانه است. کفپوش نیز همانند دیوارها می‌تواند به منعکس شدن رنگ و حتی تصویر آشپزخانه کمک کند. بنابراین صیقلی بودن آن می‌تواند ایده خوبی باشد. هرچند هنگام انتخاب کفپوش باید به نحوه شستشو و تمیزکردن آن نیز دقت داشته باشید. اما لازم است بدانید برای بزرگتر نشان دادن آشپزخانه بهتر است از کفپوش‌های یکدست یا موزاییک‌های سایز بزرگ استفاده کنید چرا که همین وسعت بالایی که دارند موجب می‌شوند با دیدنشان تصور کنید فضایی که این کفپوش را دارد بزرگتر است. معمولا برای بزرگتر کردن فضای آشپزخانه از موزاییک‌هایی در سایز 900 میلیمتر در 600 میلیمتر رنگ روشن استفاده می‌شود.

3- از آینه کمک بگیرید

این شاید عجیب به نظر برسد که بخواهید از آینه در دکوراسیون آشپزخانه استفاده کنید. اما منظور ما از آینه آن چیزی نیست که در اتاق خواب یا پذیرایی قرار داده‌اید. بلکه می‌خواهیم کمی خلاقانه‌تر رفتار کنید و آینه را طوری در آشپزخانه استفاده کنید که فقط موجب انعکاس تصویر آشپزخانه شده و در نهایت آن را بزرگ جلوه دهد.

معمولا دیوار پشت سینک محل اجرای این خلاقیت‌هاست. این دیوار می‌تواند از موزاییک‌های کوچک رنگی پر شود یا از یک آینه یکدست برای آن کمک گرفته شود. این یک ترفند کلاسیک در طراحی دکوراسیون داخلی است که موجب می‌شود هر اتاقی که در گوشه‌ای از آن یک آینه استفاده شده است بزرگتر دیده شود. آینه موجب انعکاس نور و تصویر آشپزخانه می‌شود و علاوه بر آن انرژی بیشتری نیز در فضای آشپزخانه پخش می‌کند.

4- از قفسه‌های دیواری استفاده کنید

یکی از مشکلاتی که آشپزخانه کوچک دارد کمبود جا است. همین گاهی موجب می‌شود همه چیز روی کانتر آشپزخانه چیده شده و تصویری شلوغ و در هم ایجاد کند. برای جلوگیری از این مشکل بهتر است از قفسه‌های دیواری استفاده کنید. حتی در برخی مواقع توصیه می‌شود به جای یکی از کابینت‌ها این قفسه‌ها را قرار دهید تا هم فضا بازتر دیده شود هم همه چیز در دسترستان قرار گیرد.

5- نورپردازی فضا باید مناسب باشد

نورپردازی مناسب می‌تواند فضای آشپزخانه را روشن و دلبازتر جلوه دهد. از نورپردازی عمومی برای روشن کردن کل فضای آشپزخانه و از نورپردازی نقطه‌ای برای برجسته کردن قسمت‌های خاصی از آشپزخانه استفاده کنید.

6- لوازم اضافی را در کابینت‌ها پنهان کنید

در معرض دید قرار داشتن لوازم اضافی از جمله ظروف، وسایل برقی و یا مواد غذایی، فضای آشپزخانه شما را شلوغ و کوچک نشان می‌دهد. با پنهان کردن این لوازم در کابینت‌ها، می‌توانید فضای بیشتری را آزاد کرده و آشپزخانه خود را بزرگ‌تر نشان دهید.

7- کابینت‌ها را تا سقف بسازید

کابینت‌های تا سقف، فضای زیادی را برای ذخیره‌سازی وسایل شما فراهم می‌کنند و باعث می‌شوند که آشپزخانه شما مرتب‌تر به نظر برسد. همچنین با استفاده از کابینت‌های تا سقف می‌توانید از فضای بالای اجاق گاز و سینک نیز استفاده کنید. راستی آیا می‌دانید سلام ساختمان بزرگ‌ترین بازار آنلاین ساخت کابینت در ایران است که به شما کابینت ساز حرفه‌ای شهرتان را معرفی می‌کند؟ برای سفارش انواع کابینت تا سقف با قیمت و کیفیت مناسب، می‌توانید از «سلام ساختمان» در شهر خودتان کمک بگیرید.

8- از کابینت‌های شیشه‌ای کمک بگیرید

درب‌های شیشه‌ای کابینت‌ها باعث انعکاس نور و بزرگ‌تر دیده شدن فضا می‌شوند. همچنین می‌توانید از درب‌های شیشه‌ای برای ویترین‌های کابینت استفاده کنید تا فضای داخلی آن‌ها را به نمایش بگذارید.

9- از خطوط صاف و ساده استفاده کنید

استفاده از خطوط صاف و ساده در چیدمان آشپزخانه، باعث می‌شود که فضای آشپزخانه شما خلوت‌تر به نظر برسد. همچنین می‌توانید از خطوط افقی برای بزرگ‌تر نشان دادن فضا استفاده کنید و به کمک خطوط عمودی مانند پرده‌های زبرا، فضا را کشیده‌تر نشان دهید.

10- از کانتر به جای میز غذا خوری استفاده کنید

اگر آشپزخانه شما کوچک است و فضای کافی برای قرار دادن میز ناهار خوری ندارید، تنها با اضافه کردن چند صندلی به کنار کانتر آشپزخانه، می‌توانید یک فضای غذاخوری راحت و کم جا داشته باشید.

11- بگذارید نور طبیعی به آشپزخانه وارد شود

نور طبیعی معجزه می‌کند! اگر آشپزخانه کوچکی دارید از نوری که از پنجره به داخل می‌تابد کمک بگیرید تا بتوانید فضای آشپزخانه را بزرگتر نشان دهید. برای اینکار اگر از پرده استفاده می‌کنید آن را تا جای ممکن نازک در نظر بگیرید یا از پرده کرکره استفاده کنید که بتوانید با باز گذاشتن کرکره‌ها نور را به داخل هدایت کنید. اطراف پنجره را خلوت نگه دارید تا نور فضای بیشتری برای مانور داشته باشد.

منبع: سلام ساختمان




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/2xnop4

اخبار داغ