تشخیص عسل اصل | ترفند تشخیص عسل تقلبی | عسل اصل و تقلبی

ترفندهای تشخیص عسل اصل از تقلبی! + ویدیو

یکی از دغدغه‌ های افراد هنگام خرید عسل، اصل بودن آن است! جای نگرانی نیست، چون میخواهیم به شما ترفندهای تشخیص عسل اصل رو یاد بدهیم!
ترفندهای تشخیص عسل اصل از تقلبی! + ویدیو

سبک زندگی: آگاهی درباره روش‌ های تشخیص عسل اصل برای مصرف‌ کنندگان ضرورت بیشتری نسبت به قبل دارد. دلیل این ضرورت این است که با توجه به تقاضای بالا و تولید محدود عسل طبیعی، حتی برند‌های تجاری بزرگ ممکن است از خلوص عسل خود بکاهند. روش هایی برای تشخیص عسل اصل از تقلبی وجود دارد، در ادامه این بخش از سبک زندگی شما رو با ترفندهای تشخیص عسل اصل از تقلبی آشنا می کنیم!

روش های دیگر برای تشخیص عسل اصل از تقلبی 

1- تشخیص عسل طبیعی با انگشت:

مقدار کمی عسل را روی انگشت شست خود قرار دهید و با دقت بررسی کنید.

گفته می‌شود عسل خالص غلیظ است در حالی که عسل تقلبی روان ( هر چند غلظت عسل وابسته به نوع گیاه و میزان رطوبت آن است ).  عسل خالص به سطحی که روی آن قرار می‌گیرد، می چسبد و نمی‌چکد.

علاوه بر این، طعم عسل ناخالص ممکن است به دلیل وجود شکر اضافه شده در آن در دهان باقی بماند .

2- تست عسل با آب سرد

برای این آزمایش یک قاشق چایی ‌خوری عسل مورد نظر را بردارید و در لیوان پر از آب سرد بریزید.

عسل ناخالص یا تقلبی در آب حل می‌شود، در حالی که عسل خالص که بافت متراکم تری دارد، درست در ته لیوان به صورت توده  ته‌نشین می‌شود.

3- استفاده از پارچه سفید

روش دیگری برای اینکار ریختن یک قطره عسل روی یک پارچه سفید است. گفته می‌شود عسل طبیعی خالص جذب پارچه نمی‌شود و پس از شستن از خود لکه‌ای به جا نمی‌گذارد، در حالیکه عسل تقلبی و ناخالص باعث ایجاد لکه‌های ماندگار روی پارچه می‌شود. این تست را با کاغذ سفید هم می‌توانید انجام دهید.

4- تشخیص عسل اصل با سرکه

در این روش گفته می‌شود باید یک قاشق غذاخوری عسل را با مقداری آب و ۲ تا ۳ قطره سرکه مخلوط کنید. اگر این مخلوط کف کند، احتمال تقلبی بودن عسل شما بسیار زیاد است. ( بهتر است یک قاشق عسل خود را هدر ندهید !!! )

5- تست عسل طبیعی با حرارت دادن :

در این روش گفته می‌شود مقداری از عسل خالص خو را حرارت دهید ( خود اینکار باعث تخریب و از بین رفتن آنزیمهای عسل می‌شود ) اگر عسل خالص باشد، سریعا کاراملی می شود و کف نمی‌کند. اما در صورت ناخالصی عسل ممکن است کاراملی نشود ولی حالت حباب دار پیدا کند.

منبع: عسل هپی هانی




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/365ve2

اخبار داغ